Strona 1 z 1

Układ chłodzenia silnika

: czw sty 22, 2009 14:35
autor: ŁukaszGT
Witam , więc kolejny dzisiejszy problem :/
Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą , głowica była ok tylko planowanko było
I tak , silnik łapie temp około 90 stopni , włącza sie wentylator i wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym

Czy to termostat czy coś innego ??

: czw sty 22, 2009 15:06
autor: Szosownik
ŁukaszGT pisze:wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym
jak korek jest zakręcony to wywala?

: czw sty 22, 2009 15:09
autor: ŁukaszGT
tak tym otworem który jest z boku tego zbiorniczka

: czw sty 22, 2009 15:21
autor: MarcinRoz
ŁukaszGT pisze:wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym
zacznijmy od tego... ile płynu zalałeś- jeśli za dużo wywali nadmiar.
ŁukaszGT pisze:Czy to termostat czy coś innego ??
a rośnie na desce powyżej 90'C???jeśli tak to termostat się nie otwiera.Tak a propo... też miałem ten sam problem w MK2 1.6TD (silnik 1V) tyle, że były wypalone vorkomory , jedno z gniazd pękło i auto mi się przegrzało-płyn wysadziło i kaplica.

: czw sty 22, 2009 15:23
autor: ŁukaszGT
stan płynu na tą chwile to minimum , a wskaźnik staje na srodku czyli w połowie , wiec sam nie wiem juz

: czw sty 22, 2009 17:18
autor: albert1973
w korku od zbiorniczka wyrownawczego jest uszczelka (oring) albo spadl albo przepuszcza -sprawdz to :okej:

: czw sty 22, 2009 18:40
autor: ŁukaszGT
nie zrozumieliśmy sie chyba ,
w zbiorniczku z boku jest taki specjalny otwór przez który wywala płyn ( czyli w momencie przegrzania albo czegoś innego ) i nim właśnie wywala , a nie korkiem ;/

: czw sty 22, 2009 20:51
autor: albert1973
ŁukaszGT pisze:nie zrozumieliśmy sie chyba ,
w zbiorniczku z boku jest taki specjalny otwór przez który wywala płyn ( czyli w momencie przegrzania albo czegoś innego ) i nim właśnie wywala , a nie korkiem ;/
zgadza sie jest otwor -ale nie powinno wywalac plynu przy 90 stopniach ,w korku jest termostat i on sie otwiera jak jaest juz bardzo goraco .wiec sugerowalem sprawdzenie uszczelki a jak ona jest spoko to pozostaje tylko wymiana korka

: czw sty 22, 2009 21:03
autor: ŁukaszGT
O wielkie dzieki o tym nie wiedziałem że w korku jest termostat , jutro to sprawdze , a co myślisz / myslicie o wymianie tego prawdziwego termostatu ??

: czw sty 22, 2009 21:23
autor: albert1973
skoro przy 90 stopniach sie wlacza wiatrak to jest ok ,musi sie wlaczac i w tym momencie termostat powinien sie otworzyc aby plyn mogl isc na tzw duzy obieg -ale jesli sie nie otwiera to plyn rozgrzany powroci do wyrownawczego i moze wyplywac tym otworkiem .wiec rano po odpaleniu sprawdz weze gorny powinien byc goracy a dolny powinien byc tak samo po wlaczeniu sie wiatraka i otwarciu termostatu

: czw sty 22, 2009 21:27
autor: unvave
wykreć obecny termostat zagotuj wodę i wrzuć go do niej, obserwuj czy sie bedzie otwierał a potem wyjmij i patrz czy sie zamknie :) jak sie otworzy i zamknie to raczej wporzadku. mozesz temp wody sprawdzic jakims termometrem a termostat powinien sie otweirac o ile dobrze pamietam przy 87 stopniach. Pozatym kupno nowego to nie duzy wydatek :P no ale jakby byl dobry to zawsze sie zaoszczedzi na benzynke np :D

: czw sty 22, 2009 21:30
autor: albert1973
sprawdz jak kolega wyzej napisal -wg ksiazki powinien sie otworzyc okolo 7 mm

: pt sty 23, 2009 12:19
autor: farow
Może jednak glowica nie była ok, albo zle splanowali i masz przedmuch albo cos Ci zle poskladali?!
Ale najpierw probuj z tym korkiem

: pt sty 23, 2009 17:19
autor: ŁukaszGT
pytanie do vwmaniaków z warszawy , czy gdzie kupie sam oring / uszczelke do korka zbiorniczka wyrównawczego ??? bo to chyba jednak to bo ten oring niedość że luźny to jeszcze sie podwiną i najwidoczniej puszczał cały czas płyn .

[ Dodano: 26 Sty 2009 14:56 ]
Dobra panowie m wymiana oringu w korku pomogła koszt 1 zł polskich , układ odpowietrzony , wszystko ok , niedługo sie wezme za zawieszenie
POzdrawiam