Układ chłodzenia silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Układ chłodzenia silnika
Witam , więc kolejny dzisiejszy problem :/
Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą , głowica była ok tylko planowanko było
I tak , silnik łapie temp około 90 stopni , włącza sie wentylator i wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym
Czy to termostat czy coś innego ??
Silnik po wymianie uszczelki pod głowicą , głowica była ok tylko planowanko było
I tak , silnik łapie temp około 90 stopni , włącza sie wentylator i wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym
Czy to termostat czy coś innego ??
zacznijmy od tego... ile płynu zalałeś- jeśli za dużo wywali nadmiar.ŁukaszGT pisze:wywala wode zbiorniczkiem wyrównawczym
a rośnie na desce powyżej 90'C???jeśli tak to termostat się nie otwiera.Tak a propo... też miałem ten sam problem w MK2 1.6TD (silnik 1V) tyle, że były wypalone vorkomory , jedno z gniazd pękło i auto mi się przegrzało-płyn wysadziło i kaplica.ŁukaszGT pisze:Czy to termostat czy coś innego ??
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
zgadza sie jest otwor -ale nie powinno wywalac plynu przy 90 stopniach ,w korku jest termostat i on sie otwiera jak jaest juz bardzo goraco .wiec sugerowalem sprawdzenie uszczelki a jak ona jest spoko to pozostaje tylko wymiana korkaŁukaszGT pisze:nie zrozumieliśmy sie chyba ,
w zbiorniczku z boku jest taki specjalny otwór przez który wywala płyn ( czyli w momencie przegrzania albo czegoś innego ) i nim właśnie wywala , a nie korkiem ;/
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
skoro przy 90 stopniach sie wlacza wiatrak to jest ok ,musi sie wlaczac i w tym momencie termostat powinien sie otworzyc aby plyn mogl isc na tzw duzy obieg -ale jesli sie nie otwiera to plyn rozgrzany powroci do wyrownawczego i moze wyplywac tym otworkiem .wiec rano po odpaleniu sprawdz weze gorny powinien byc goracy a dolny powinien byc tak samo po wlaczeniu sie wiatraka i otwarciu termostatu
wykreć obecny termostat zagotuj wodę i wrzuć go do niej, obserwuj czy sie bedzie otwierał a potem wyjmij i patrz czy sie zamknie jak sie otworzy i zamknie to raczej wporzadku. mozesz temp wody sprawdzic jakims termometrem a termostat powinien sie otweirac o ile dobrze pamietam przy 87 stopniach. Pozatym kupno nowego to nie duzy wydatek no ale jakby byl dobry to zawsze sie zaoszczedzi na benzynke np
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
pytanie do vwmaniaków z warszawy , czy gdzie kupie sam oring / uszczelke do korka zbiorniczka wyrównawczego ??? bo to chyba jednak to bo ten oring niedość że luźny to jeszcze sie podwiną i najwidoczniej puszczał cały czas płyn .
[ Dodano: 26 Sty 2009 14:56 ]
Dobra panowie m wymiana oringu w korku pomogła koszt 1 zł polskich , układ odpowietrzony , wszystko ok , niedługo sie wezme za zawieszenie
POzdrawiam
[ Dodano: 26 Sty 2009 14:56 ]
Dobra panowie m wymiana oringu w korku pomogła koszt 1 zł polskich , układ odpowietrzony , wszystko ok , niedługo sie wezme za zawieszenie
POzdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 220 gości