Strona 1 z 1

sprzęgło: zestaw z dwumasem a zestaw klasyczny - zamiana

: śr sty 21, 2009 23:58
autor: doggie
Tak jak w temacie: czy ktoś montował klasyczny zestaw sprzęgła zamiast zestawu z kołem dwumasowym? Czy w ogóle jest to możliwe, czy będzie pasowało, czy istnieje techniczna możliwość takiej podmianki?

: czw sty 22, 2009 00:10
autor: GMS
bez problemu do skrzyni piątki pasi koło jednomasowe i zwykłe sprzegło

: czw sty 22, 2009 00:12
autor: doggie
GMS pisze:bez problemu do skrzyni piątki pasi koło jednomasowe i zwykłe sprzegło
A robiłeś coś takiego, czy nie będzie żadnych niechcianych objawów typu drgania, szarpania?

: czw sty 22, 2009 00:20
autor: GMS
koleszka przerabial z trzy auta i tu na forum tez jest takich sporo i nie ma zadnych problemów a ja osobiscie w nie odleglym czsie bede przerabial t4 2.5 tdi na jednomasa

: czw sty 22, 2009 00:22
autor: doggie
pewnie taki zestaw z jednomasowym kołem nie będzie nic tańszy ale chodzi tu o większą wytrzymałość, czyli pod względem technicznym nie ma żadnych przeciwskazań?

: czw sty 22, 2009 00:30
autor: GMS
u koleszki zwykłe sprzeglo z ARL-em w ibizie 6k daje rade 232 km i 400nm

: czw sty 22, 2009 12:52
autor: AFN140KM
Firma Valeo produkuje takie zestawy czteroelementowe jako zamienniki do niektórych modeli TDI z kołem zamachowym dwumasowym. Np. do Golfa 1.9 TDI AFN, czy Sharana i są one tańsze niż np. zestaw Luk'a z kołem dwumasowym.

Co do żywotności sprzęgła, czy koła to napewno będzie to rozwiązanie lepsze i tańsze, natomiast co do żywotności skrzyni biegów to już nie jest takie oczywiste. Należy sie liczyć z podwyższonym ryzykiem uszkodzenia skrzyni biegów ponieważ na zwykłym kole zamachowym występują większe "uderzenia momentu obrotowego" niż na kole dwumasowym (chodzi o tzw. fluktuacje). Na forum ktoś podawał linka do filmu pokazującego na wykresie różnicę miedzy kołem dwu- i jednomasowym.

Właśnie znalazłem FAQ kolegi damcio151, oglądnijcie film:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152693

Tyle teorii.

Dwóch moich kolegów założyło zestawy Valeo do Sharanów 1.9 TDI AFN i sobie chwalą, aczkolwiek różnica jest podczas ruszania. Występują bardzo niewielkie poszarpywania podczas ruszania z pierwszego biegu bez dodawania gazu. Przy kole dwumasowym ten efekt nie występował.

: czw sty 22, 2009 14:56
autor: GMS
teoretycznie i praktycznie racja ze dwumas jest lepszy dla skrzyni ale bez przesady kiedys fabryka montowała wszedzie jednomasy bo o inne koła zamachowe nie istniały i nie bylo czegos takiego że sie skrzynia notorycznie rozpadała
Do codziennej normalnej eksploatacji dwumas jest lepszy ze względu na tłumienie wibracji a jak ma byc wydumka jakas i jest potrzebne mocne sprzęgło co sie szybko nie popsuje to jednomas