Strona 1 z 1

Problemy z ogrzewaniem

: śr sty 21, 2009 16:36
autor: Ulv
Witam,

Zima za pasem, a ja mam problem z ogrzewaniem w samochodzie...

Od początku zimy z dmuchaw wiało zimne powietrze, czasami tylko wypluwały z siebie cieplejszą bryzę. Teraz jednak ani przez chwilę nie zawieje ciepłem, a dmuchawy na desce rozdzielczej działają bardzo słabo. Jakby tego mało, czujnik temperatury wskazuje maksimum, włącza się bzyczek i kontrolka ciśnienia oleju (jak przy przegrzaniu silnika), tymczasem silnik nie ma więcej niż 40-50 stopni (i to po zjechaniu z trasy).

Woda w chłodnicy jest, nagrzewa się, wszystko wskazuje na otwarty termostat, ale dziwi mnie ten czujnik temperatury.

Aha, jakieś pół roku temu wymieniałem nagrzewnicę, więc to raczej nie ona jest źródłem problemu.

Macie jakieś sugestie jak rozwiązać ten problem?

: śr sty 21, 2009 16:51
autor: Eso
Najpierw wymien termostat.

: śr sty 21, 2009 18:33
autor: bandit_600
A przy wymianie nagrzewnicy dobrze odpowietrzyłeś układ? Czy jak wymieniłeś wtedy termostat to po wymianie grzało ci w środku? Bo nawet jak węże masz ciepłe to powinno ci grzać w srodku nawet przy tych 50 stopni coś powinno lecieć ciepłego powietrza.

: śr sty 21, 2009 18:51
autor: krzysio1985
bandit_600 pisze:A przy wymianie nagrzewnicy dobrze odpowietrzyłeś układ?
ciezko to zrobic zle poniewaz odpowietrza sie sam

a czasami nie ubywa Ci pomalutku plynu??

: śr sty 21, 2009 23:12
autor: Ulv
Nie wygląda na to, by go ubywało. Akurat znowu wróciłem z trasy i co następuje:

przy około 150/h odpala się ogrzewanie i działa dziarsko tak długo aż nie zwolni się poniżej 140. Wskaźnik temperatury świruje, cały czas pokazuje maksimum, kilka razy włączała się kontrolka ciśnienia oleju i sygnał (gdy prędkość spadała poniżej 80/h), lekkie dociśnięcie sprzęgła na jałowym wyłącza sygnał. Silnik, oczywiście, chłodny, mogłem spokojnie dotknąć go ręką.

: śr sty 21, 2009 23:35
autor: koszu_sk
Wymień termostat, ja niedawno zmieniłem i nieważne jaka pogoda ani prędkość, wskaźnik temperatury stoi na pion i przesuwa się ewentualnie w prawo jak postoje. A jeśli chodzi o świrowanie twojego wskaźnika to miałem podobnie, podczas jazdy w trasie nagle pokazywał maksa i mrugała kontrolka od temp cieczy chłodzącej, wymieniłem go i po problemie wieć sugeruje to samo, on kosztuje ze 2 zł

: śr sty 21, 2009 23:38
autor: Ulv
Zaczniemy od wymiany termostatu.

Czy jest jakaś wielka różnica między stalowymi a miedzianymi termostatami?

: śr sty 21, 2009 23:41
autor: koszu_sk
Miedź lepiej reaguje na zmiany temperatury, sugeruje termostat firmy wahler, naczytałem sie o nim na forum i kupiłem i działa bez zarzutu
Lepiej bedzie odrazu zmienic ten czujnik bo przy zmianie termostatu musisz spuscic plyn, a przy zmianie czujnika troche ci go ucieknie jak nie spuscisz

: śr sty 21, 2009 23:51
autor: Ulv
Zobaczymy co z tym czujnikiem, przed spieprzeniem termostatu nie świrował, więc może po jego wymianie wróci do normy. Jeżeli do piątku nie znajdę nowego czujnika - czasowo oleję sprawę ;).

[ Dodano: 06 Lut 2009 22:17 ]
Więc...

Jak się okazało:

Termostat rzeczywiście był otwarty, poza tym trójnik wpięty przy układzie chłodzenia przeciekał, traciłem z tego powodu sporo płynu.

Wymiana termostatu i trójnika załatwiła sprawę, maszyna znowu hula. Dzięki za pomoc, temat do zamknięcia.