Oporności przełącznika podgrzewania siedzeń
: wt sty 20, 2009 22:10
Czy ktoś jest w posiadaniu informacji jakie oporności powinien wykazywac potencjometr regulujący podgrzewaniem siedzeń ??
Chodzi o włącznik 5 stopniowy - jakie opory są na poszczególnych stopniach.
Mam problem taki ze fotele grzeją dosyć leniwie - tzn. bardzo długo sie nagrzewają.
Poprawiałem dzis luty w przełączniku i jakas tam poprawa jest ... ale sie zastanawiam czy to czasem nie wina potencjometru.
Odczuwalnie fotel sie nagrzewa dopiero przy maxymalnym wychyleniu , tzn. do oporu pokrętła.
mierzyłem dzis oporności i wyszło ze na maxa ustawiony daje 517 Ohm
na poszczególnych stopniach odpowiednio:
1. 117
2. 2...
3. 332
4. 4...
5.517
Różnica między oporami fotelakierowcy a pasażera wynosi ok 35 oHM przy max wychyleniu. (czyli ze fotel pasażera ma 482 OHm.
Dodam tylko ze grzeją wszystkie 3 maty, a czujnik temperatury działa , tzn. odłącza przekaźnik na coraz to wyższych stopniach w miare nagrzewania.
Miał ktoś do czynienia z tymi opornościami ??
Chodzi o włącznik 5 stopniowy - jakie opory są na poszczególnych stopniach.
Mam problem taki ze fotele grzeją dosyć leniwie - tzn. bardzo długo sie nagrzewają.
Poprawiałem dzis luty w przełączniku i jakas tam poprawa jest ... ale sie zastanawiam czy to czasem nie wina potencjometru.
Odczuwalnie fotel sie nagrzewa dopiero przy maxymalnym wychyleniu , tzn. do oporu pokrętła.
mierzyłem dzis oporności i wyszło ze na maxa ustawiony daje 517 Ohm
na poszczególnych stopniach odpowiednio:
1. 117
2. 2...
3. 332
4. 4...
5.517
Różnica między oporami fotelakierowcy a pasażera wynosi ok 35 oHM przy max wychyleniu. (czyli ze fotel pasażera ma 482 OHm.
Dodam tylko ze grzeją wszystkie 3 maty, a czujnik temperatury działa , tzn. odłącza przekaźnik na coraz to wyższych stopniach w miare nagrzewania.
Miał ktoś do czynienia z tymi opornościami ??