Strona 1 z 1

Tlumik koncowy i katalizator

: wt sty 20, 2009 22:09
autor: wierzba123
Witam. Czeka mnie wymiana tlumika koncowego jaki polecacie nie chce "sportowego". Przy okazji chce wywalic katalizator bo jest juz na wykonczeniu. Co polecacie zamiast katalizatora strumiennica czy moze tlumik przelotowy. Mam sonde w kacie czy wstawienie np. tlumika przelotowego nie wplynie negatywnie na odczyty ?

: wt sty 20, 2009 22:35
autor: prezesik25
wierzba123 pisze:nie chce "sportowego"
dobra decyzja, ja już jeżdżę na seryjnych, bo mi czacha pękała od sportowego ULTERA z przelotowym środkowym.
wierzba123 pisze:tlumika przelotowego nie wplynie negatywnie na odczyty ?
nie wpłynie. Sporo osób na forum wywala kata i wstawia inne cuda, nie przypominam sobie, żeby ktoś narzekał, a raczej każdy się cieszy bo autko się lepiej zbiera po wywaleniu kata.
wierzba123 pisze:Co polecacie zamiast katalizatora strumiennica czy moze tlumik przelotowy
mają takie tłumiki środkowe, które wkładają zamiast kata.
ps tylko nie bierz strumienicy - może autko będzie się deko lepiej zbierać, ale będzie wyło na wyższych obrotach.

: wt sty 20, 2009 22:40
autor: haps
prezesso pisze:ps tylko nie bierz strumienicy - może autko będzie się deko lepiej zbierać, ale będzie wyło na wyższych obrotach.
popieram, mam u siebie niestety strumienice ktora wyglada jak katalizator, plus tego taki ze na przegladach sis nie czepiaja, a tak to same minusy, auto w cale sie lepiej nie zbiera, powiedzialbym ze efekt taki jak na stozku, czyli dol gorszy, a na wyzszych obrotach jest moze ciut lepiej. ale paskudnie halasuje, bo brzmienia rasowego na pewno nie daje w polaczeniu z seryjnym ukladem wydechowym, chetnie bym to scierwo wywalil, ale poki dobra to niech siedzi a kasa sie zawsze przyda..

: wt sty 20, 2009 22:43
autor: Eso
http://www.allegro.pl/item535140486_tlu ... zewka.html

zobacz to,moze bedzie dobre. Ja tam w swoim wspawalem kawalek rurki:) :okej: Chuba ze boisz sie przegladow.

: wt sty 20, 2009 23:13
autor: wierzba123
Zamiast kata na pewno pojdzie przelotowy tlumik AWG. A mieliscie moze stycznosc z polskimi tlumikami koncowymi jak jest z ich zywotnoscia ?

: śr sty 21, 2009 00:48
autor: prezesik25
Nie wiem jak polskie, ja mam u siebie od roku końcowy BOSAL dałem 150 zł w intercars, chciałem kupić też środkowy BOSAL za 100, lecz w tym momencie nie mieli i kupiłem jakiś tani zamiennik za 50 zł. Po przejechaniu ok 30 tys km tłumiki się trzymają choć ten środkowy był i cały czas jest głośny.

: śr sty 21, 2009 13:54
autor: wierzba123
Zaraz jade zapytac o Bosala z IC. bo za polskiego zawolali 200zl :/ Moze ktos pamieta jaka jest srednica rur wydechu bo musze zamowic tlumik przelotowy a nie pamietam jakie tam byly rurki. Gdzie najwiecej daja za zuzyte katalizatory ?

: śr sty 21, 2009 15:58
autor: prezesik25
wierzba123 pisze:Gdzie najwiecej daja za zuzyte katalizatory ?
na złomie, ale to już zależy od bossa tegoż złomu.
wierzba123 pisze:Moze ktos pamieta jaka jest srednica rur wydechu bo musze zamowic tlumik przelotowy a nie pamietam jakie tam byly rurki.
50 mm

: śr sty 21, 2009 16:07
autor: Scarab
mam inne pytanie w tym temacie: jak poznac czy katalizator jest zużyty? Zawsze warto zamiast niego wstawić jego miejsce tłumik AWG czy są jakies efekty uboczne poza oczywiscie możliwymi problemami na przeglądzie?

: śr sty 21, 2009 16:15
autor: prezesik25
Scarab pisze:jak poznac czy katalizator jest zużyty?
- nie trzymanie obrotów
- zamulenie silnika
- dławienie sie silnika

Jeżlei takich objawów nie masz to kata masz dobrego i nie musisz go wycinać.

U mnie przy przebiegu 267 tys km kat jest w porządku, silnik dobrze się zbiera,nie muli itp.

: śr sty 21, 2009 17:08
autor: pawcio16zsp
prezesso
a czy mze to byc wina katalizatora jak mój mk3 1.8 90PS leci tylko 160?

: śr sty 21, 2009 19:18
autor: Scarab
prezesso pisze: - nie trzymanie obrotów
- zamulenie silnika
- dławienie sie silnika
nic takiego się nie dzieje, ale 1.6 z natury rakietą nie jest :helm: Czyli zakładając że kat jest dobry jego wycięcie niczego nie zmieni w osiągach?

: pt sty 23, 2009 14:35
autor: pitero89
a jak wywale kata? to wpływa to cos na osiągi?

: pt sty 23, 2009 15:16
autor: Fahoo
pitero89, jak jest zatkany i go wywalisz to auto odzyska seryjny wigor
ale dodatkowych PS w stosunku do serji bym sie nie spodziewal
zamiast ciąc /spawac moze warto zrobic to pożadnie i zrobić adaptor w postaci rury z flanszami?
jeśli bedzie tak samo to zakładał bym zpowrotem kata