Strona 1 z 2

po dodaniu gazu rozjaśniają się światła

: wt sty 20, 2009 18:50
autor: zloty79
mam MK3 1992r. 1,8CL na LPG

Gdy odpalam samochód ( zawsze na benzynie ) światła i kontrolki są trochę przygaszone ale wyraźnie widać że są ciemniejsze niż powinny i dopiero gdy dodam gazy i silnik przekroczy 2000obr światła i kontrolki się rozjaśniają i świecą normalnie, wtedy też nawet gdy obroty spadną światła i kontrolki pozostają jasne jak powinny być.
Mam instalację LPG, która się włącza po przekroczeniu 2000obr.
Gdy rozmawiałem z elektrykiem powiedział mi że trzeba instalację sprawdzić a to jak wiadomo kosztuje więc jak macie jakieś wskazówki to proszę dajcie znać.
Instalacja nie była sprawdzana przez elektryka i ja nie dodawałem też żadnej elektryki.

: wt sty 20, 2009 18:57
autor: MackoMan
Miałem tez tak w dieselku. Wine miał alternator. Sprawdz i wyczysc wszystkie podłaczenia do altka.

: wt sty 20, 2009 18:57
autor: norek111
sprawdz ładowanie miernikiem inaczej tego nie rozpracujesz

: wt sty 20, 2009 19:40
autor: zloty79
dzięki, dam znać czy się coś udało zdziałać

: wt sty 20, 2009 19:52
autor: damcio151
dioda wzbudzająca w altku

: czw lut 19, 2009 21:56
autor: zloty79
No cóż muszę powiedzieć że damcio151 trafił w dziesiątkę
Po sprawdzeniu okazało się że padła jedna z diód w alternatorze
i teraz czeka mnie wymiana całej płytki
przewidywany koszt naprawy 300-400zł z wymianą
Jak mi wymieni dam znać czy to było tylko czy też coś jeszcze

: czw lut 19, 2009 22:07
autor: Andrzej132
U mnie dioda + wymiana łozysk wyszła dzisiaj 160 zeta.

: pt lut 20, 2009 17:09
autor: KrzysiekosH
witam
Ja tak mialem w swoim jak jeszcze licznik wsadzony był z mk4 po dodaniu gazu, to się altek wzbudzał i napięcie wskakiwało a jak wymienilem na ori mk3 to juz odrazu altek podaje napiecie po zapaleniu silnika. pozdrawiam

: pt lut 20, 2009 18:01
autor: KrzychuGT
podepnę się...

a taki stan rzeczy jak przedstawia zloty79 może mieć wpływ na żywotność aku?

: pt lut 20, 2009 18:50
autor: Zico63b
No taki, że jedna faza nie daje prądu! na dłuższą metę jest to niedobre, niedoładowanie przy częstych, krótkich jazdach może w końcu rozładować akumulator na tyle, że nie odpali.
Dodatkowo, utrzymywanie akumulatora w stanie "niepełnego" naładowania może grozić zasiarczanieniem akumulatora i usunięcie jest bardzo trudne lub nie możliwe.
Co do zjawiska zaobserwowanego przez Kolegę KrzysiekosH.
Otóż licznik Golf IV jest na diodach a ten teraz z trójki jest zapewne na żarówkach. Żarówka stanowi mniejszy opór w obwodzie ładowania niż diody SMD i ładowanie zaczyna się przy niższych obrotach - niższym prądzie wzbudzenia.

: pt lut 20, 2009 19:18
autor: KrzychuGT
ja u siebie mierzyłem miernikiem i wyskakiwały takie wartości:
-silnik wyłączony - 12,6V
-po odpaleniu silnika, bez dodawania gazu - JW
-dodanie gazu i po przekroczeniu 1k obr./min - 14,8V
i taka wartość utrzymuje się cały czas (silnik 1z)

czyli dioda wzbudzająca? czytałem gdzieś, że jeśli coś z diodą nie tak to powinna się żarzyć kontrolka ładowania, a w moim przypadku wogóle nie działa...baa nawet na przekręconym kluczyku nie działa (ale to już w innym temacie napisałem)

: pt lut 20, 2009 20:51
autor: KrzysiekosH
witam
Zico63b, dzięki za info, mechanik kiedys mi mowil żebym sie nie przejmował tym. Altek przy ładowaniu mi pokazuje 13,8v na aku, a na naklejce pisze 70A, 14V chyba jest ok?? tak dla upewnienia sie zapytam .

pozdrawiam

: pt lut 20, 2009 23:03
autor: Zico63b
Tu odpowiedź dla obu Kolegów wyżej piszących: jeśli jedna faza nie pracuje, to napięcie alternator osiąga prawie dobre tylko wtedy alternator włącza się do pracy przy wyższych właśnie obrotach. Z założonych np. 70 amperów - podawane jest tylko 2/3 prądu czyli ok. 46 amperów i to już jest mało. W dodatku, w korku w mieście prąd nie jest uzupełniany. Napięcie to jedno a należy też zmierzyć prąd i to powinien wiedzieć "elektryk".

Jechać można, nawet kilka dni, można też doładowywać akumulator do czasu aż zrobi się cieplej i można będzie się tym zająć. Nie zostawiłbym jednak tego na zasadzie "no nic, będzie miał trochę mniej prądu".

: sob lut 21, 2009 11:22
autor: jarzo
Podepnę się:
Golf MK2 1,3 NZ
Miga mi oświetlenie zegarów (ciemniej, jaśniej, ciemniej, jaśniej, itd :) ).
Aku nowe, ładowanie z alternatora poprawne. Nie było i nie ma problemów z ewentualną sygnalizacją braku ładowania.
Co radzicie?