Strona 1 z 1

Problemy z układem chłodzenia?

: wt sty 20, 2009 18:29
autor: R_Tomek
Ostatnio po dłuższej trasie, przy sprawdzaniu stanu oleju zauważyłem przypadkowo, że dolny wąż od chłodnicy jest ledwie ciepły. Z tego co ja wiem to po rozgrzaniu silnika termostat puszcza obieg i wąż powinien być tak samo gorący jak górny. Co dziwne temperatura silnika nie wacha się i cały czas trzyma 90C, nawet w czasie jazdy w korkach. Podjechałem do serwisu i fachowcy z twierdzili, że to nie wina termostatu, tylko prawdopodobnie winna jest pompa wody, która nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia w układzie? Najdziwniejsze jest to, że pompa została wymieniona ponad 2 lata na nową oryginalną Volkswagena i przebyła dystans około 45 000 :otepienie: W tym samym czasie został również wymieniony termostat z obudową. Gdy powiedziałem to mechanikowi stwierdzili, że może akurat się trafił jakiś wadliwy egzemplarz pompy i trzeba wymienić na nową :crazy:
Ja jednak bardziej stawiam na termostat, ale też nie jestem tego pewien. Czy ktoś miał już podobną sytuację i mógłby mi doradzić co z tym zrobić?
I czy przy wymianie termostatu trzeba spuszczać płyn chłodniczy? Silnik to 1.6SR-AKL. Może ktoś posiada instrukcję wymiany termostatu w tym silniku?

: wt sty 20, 2009 18:33
autor: sas_gti
po dluższej trasie termostat bedize zamknięty a doly waż chłodny, tak ma byc. Jesli temperaraturę trzyma ok (okolo 90 stopni) to wszystko masz sprawne.
Fachowcy chcieli Cię naciągnąć na wymianę pompy bo z tego co mówisz to masz wszystko sprawne. Po prostu znalazleś na siłę dziurę w całym a oni chcieli to wykorzystać.
Nie widze problemu
tetmostat tez masz zapewne sprawny skoro w trasie trzyma 90.
Sprawdz jeszcze czy na postoju, chiwlę po przekroczeniu temp wody 90 załączy się wiatrak. Jak sie załączy, schłodzi i wyłączy to wszystko masz juz na pewno OK.

: wt sty 20, 2009 18:39
autor: R_Tomek
Ale po jeździe w samym mieście, też jest podobnie, tzn. wąż na dole jest ledwie ciepły. Tak ma być? Szczerze to się nigdy wcześniej tym nie interesowałem, a lubię w swoim samochodzie mieć prawie wszystko w idealnym stanie :grin:

: wt sty 20, 2009 18:50
autor: sas_gti
to moze inaczej bo ewidentnie szukasz dziury w calym.
Czy silnik sie przegrzewa? tzn czy temperetura wody znacznie przekracza 90 stopni, wywala plyn ze zbiorniczka?
Mysle ze kilkuminutowy postój rozwieje Twoje wątpliwosci.
Zapal auto, niech sobie stoi.
Otworz maske i teraz...
Czekaj az temp na wskanziku osiagnie ~90 stopni.
Jak osiagnie 90 to teraz oczekuj włączenia się wiatraka na chłodnicy.
Jak sie wlaczy to znaczy ze obieg przez chlodnice jest puszczony (czyli temrost sie otworzyl, musiał bo czujnik zalaczajacy wiatrak jet w chlodnicy)
Jak wiatrak sie wylaczy to znacyz ze dal rade odpowiednio schłodzić. Taki cykl bedzie sie powtarzal na postoju.
Natomiast w trasie temp wody powinna rowniez wahac sie w okolicach 90. Jak ma znacząco mniej to znaczy ze temrosat niedomyka. Jak ma wiecej to znaczy ze termostat nie otwiera.
jak masz jeszcze jakeis wątpliwości to pisz. pzdr

: wt sty 20, 2009 18:56
autor: R_Tomek
Ok wielkie dzięki za jasną i konkretną opdpowiedź :pub: Jutro sprawdzę czy się uruchamia wentylator na chłodnicy i napiszę co tam się wydarzyło :helm:

: wt sty 20, 2009 19:05
autor: sas_gti
sadze ze nic i masz w pełni sprawny uklad chlodzenia, ale oczywiscie napisz dla innych. pzdr

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 18:05 ]
btw sprawdz ten zimny wąż w momencie włączenia się witraka tylko sie nie poparz :helm:

: wt sty 20, 2009 19:15
autor: R_Tomek
Trochę mnie uspokoiłeś swoimi wypowiedziami, już widziałem przed swoimi oczami odpływające w siną dal 100zł banknoty :panna: Jutro napiszę swoje wrażenia po tym ekscytującym momencie :grin:
Dobrze, że przypomniałeś, bo bym z wrażenie dotknął gołą łapą :helm:

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 17:39 ]
Więc dzisiaj przeprowadziłem test na postoju i okazało się, że wszystko jest OK :bigok: Jak już się silnik porządnie nagrzeje to termostat puszcza obieg a po chwili włącza się wentylator chłodnicy. Dzięki jeszcze raz kolego sas_gti za konkretny opis i rozwiązanie problemu :pub: