Wyciek oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Wyciek oleju

Post autor: kogan77 » pn sty 19, 2009 18:15

Witajcie.

Mam poważny problem.
Wycieka mi olej w nietypowym miejscu - tak myślę.
Cechą szczególną jest to, że gdy uruchamiam silnik, do momentu rozgrzania ucieknie mi około ćwiartka szklanki. Po rozgrzaniu wyciek ustaje.
Wyciek zlokalizowałem prawie napewno w okolicy koła pasowego.
Widać na zdjęciu.

Proszę o pomoc, jak to zlikwidować, co kupić......


Obrazek Obrazek

[ Dodano: 19 Sty 2009 17:16 ]
Zaznaczam, że uszczelka michy jest cała i to nie tamtędy ucieka olej.
To tak, gdyby ktoś pomyślał, że strzałki to wskazują.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 19, 2009 18:30

kogan77 pisze:Proszę o pomoc, jak to zlikwidować, co kupić......
uszczelniacz wału korbowego



kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Post autor: kogan77 » pn sty 19, 2009 18:50

Czy ten uszczelniacz wału wymienia się tylko poprzez zdjęcie koła pasowego, czy trza mocno rozbierać korpus silnika??
Nie robiłem tego nigdy.
Proszę o wyrozumiałość.



memekk222
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 173
Rejestracja: ndz mar 02, 2008 17:51
Lokalizacja: częstochowa
Kontakt:

Post autor: memekk222 » pn sty 19, 2009 19:03

musisz rozebrac cały rozrzad czli pasek odkrecis kolo pasowe to na srube 19 klucz nasadowy wymienic uszczelniacz.sprawdz w jakim stanie jest pasek rozrzadu jesli jest cały w oleju to go wymien ja do swojego pn ostatnio placilem 34zl za getza .wiec nie takie straszna kasa .lepiej odrazu zmienic :grin:



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn sty 19, 2009 19:08

kogan77 pisze:Nie robiłem tego nigdy.
czas zacząc ! :bigok: ale jezeli masz obawy co do twoich mozliwosci udaj sie do mechaniora



kogan77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 15:18
Lokalizacja: Poznań/Mogilno

Post autor: kogan77 » pn sty 19, 2009 22:35

Dzięki :)
Jeszcze nigdy nie dałem żadnemu mechanikowi tej satysfakcji, a wiele się w miom autku działo....oj wiele.
Pasek + napinacz i jeszcze popychacze wymieniałem 15 tyś km temu nazad.
Nie będę wymieniał paska pomimo zachlapania olejem.
Oczyszczenie wystarczy.

Co to znaczy " muszisz rozebrać cały rozrząd" ????
Zdejmuje pasek, zaznaczam pozycję,wyciągam koło, zmieniam uszczelniacz, zakładam do kupy i ustawiam koła wg znaczników na korpusie silnika - już to robiłem.

Dzięki koledzy za pomoc.


Pozdrawiam



Dany44
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: wt sie 19, 2008 22:24
Lokalizacja: Jesionka
Kontakt:

Post autor: Dany44 » ndz lut 01, 2009 13:09

Witam Panowie. Temat nie jest stary …. Ale go troszeczkę odświeżę. Mianowicie mam taki sam problem jak kolega kogan77. mianowicie też mam wycieki oleju w okolicach paska rozrządu. Tylko u mnie nie wycieka szklankami ale cały pasek jest mokry i chlapie olejem na około przez szczelinę między korpusem silnika a plastikową osłoną paska.

O dziwo u mnie nie tracę dużo oleju średnio dolewam może szklankę na lub 5 lub 6 tyś km. z tego postu wiem już, że muszę wymienić uszczelniacz na wale lub wałku rozrządu i przy okazji pasek z rolką.

Mam pytanie odnośnie poskładania tego wszystkiego do kupy…. Po pierwsze czy do wymiany uszczelniaczy trzeba mieć jakieś nietypowe narzędzia ?? ściągacze itp. a po drugie czy przy końcowym założeniu paska ( naciąganiu napinacza) trzeba poluzować koło pasowe wałka rozrządu ( które jest na stożku) aby się samo ustaliło i dopiero po naciągnięciu paska je dokręcić. Dodam, że mam silnik 1.9 D auto z 95 roku na bloku jest oznaczenie silnika 1.9 D/TD. Czy nie trzeba luzować koła zębatego od wałka rozrządu.

I drugie pytanie zauważyłem także wycieki po drugiej stronie silnika przy łączeniu silnika ze skrzynią biegów…. To może być uszczelka pod miską lub uszczelniacz na wale korbowym. I tutaj mam pytanie: czy do wymiany tego uszczelniacza na wale korbowym od strony skrzyni trzeba wyciągać i rozbierać silnik czy wystarczy wyjąć skrzynię.
Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 336 gości