Strona 1 z 1

1Z MK3 JEDNORAZOWE KOPCENIE

: sob sie 27, 2005 08:55
autor: RALFI
WITAM !!!

MAM PYTANIE ZAUWAŻYŁEM ZE PRZY 3 TYS OBRTÓW SILNIK ZAKOPCIŁ NA CZARNO A POTEM PRÓBOWAŁEM POWTÓRZYĆ TO JESZCZE RAZ I NIC SIE NIE DZIAŁO, CO TO MOGŁO BYĆ (NADMIENIAM ŻE SILNIK BYŁ ROZGRZANY), POZDRAWIAM

Re: 1Z MK3 JEDNORAZOWE KOPCENIE

: sob sie 27, 2005 15:09
autor: briano
RALFI pisze:WITAM !!!

MAM PYTANIE ZAUWAŻYŁEM ZE PRZY 3 TYS OBRTÓW SILNIK ZAKOPCIŁ NA CZARNO A POTEM PRÓBOWAŁEM POWTÓRZYĆ TO JESZCZE RAZ I NIC SIE NIE DZIAŁO, CO TO MOGŁO BYĆ (NADMIENIAM ŻE SILNIK BYŁ ROZGRZANY), POZDRAWIAM
Wg. mnie nie ma co za mocno brać do głowy nie pierwszy i nie ostatni raz :grin: Takie dymienie z wydechu tdi to normalna rzecz

: sob sie 27, 2005 15:54
autor: ćwikła
u mnie po odpaleniu jak autko stało pare dni i zapliłem tro przy przegazówce gdzies do ok 5 tys obrotów kopci troche..jak sie rozgrzeje nie puszcza nic dymku...ale moi kumple maja tdi-iki i takie kopcenie podobno to norma ...ten typ tak ma:)

Ja miałem podobny problem :hmm: z kopceniem...

: ndz sie 28, 2005 09:17
autor: Razal
Zauważałem kopcenie na czarno z wydechu (pod obciążeniem, między 2,5 a 3 ys obrotów) tylko podczas przyśpieszania - nie dawało mi to spokoju, czułem że coś jest nie tak :panna: . Wkońcu po bliższym obeznaniu możliwych przyczyn kopcenia zabrałem się do roboty. Zacząłem oczywiście od sprawdzenia INTERCOOLERA i co się okazało - BYŁ NIESZCZELNY i łapał lewe powietrze, albo wypuszczał szczeliną zamiast podawać do cylindra w efekcie silnik dostawał mniejszą dawkę powietrza i lubiał przykapcać na czarno. Kupiłem też oryginalną kierownicę powietrza chłodzącego intercooler (ta łącząca wlot powietrza na zderzaku z IC 80zł w ASO), Intercooler oczywiście naprawiony, a powietrze jest jeszcze lepiej chłodzone, a więc chłodniejsze powietrze = lepsze właściwości rozprężania w cylindrze :bigok: Po tej operacji nie wiem co to jest czarny dym :).

Oczywiście zgadzam się też z opinią, że nie ma diesla który by nie zakopcił, wszystko zależy od tego jak się go eksploatuje, jak się korzysta z momentu obrotowego itd. , ale jeśli kopcenie jest wyraźnie zauważalne i np. tylko w określonych warunkach jak w moim przypadku to coś raczej jest nie tak :hmm:

POZDRAWIAM