Strona 1 z 2

MKII jak wyjąc spryskiwacz tylni ?

: sob sty 17, 2009 16:19
autor: palel36
witam
mam problem bo nie mogę wyjąć tylnego spryskiwacza chyba się zapchał
ale jak go wyjąć z tylniej klapy ???

: sob sty 17, 2009 16:22
autor: reloo
zdejmujesz ten plastik od wewnetrznej strony klapy (chyba na 4, albo 6 klipsow jest, ostroznie podważasz kazdy z nich np srubokretem), po zdjeciu plastiku masz dostep do spryskiwacza

: sob sty 17, 2009 16:29
autor: palel36
juz tak robiłem ale nie wiem i tak jak go wyjąć żeby przeczyścić bo nie działa

: śr lut 18, 2009 17:22
autor: Mac_Abra
palel36 pisze:juz tak robiłem ale nie wiem i tak jak go wyjąć żeby przeczyścić bo nie działa
Podobno bardzo ciężko to zrobić, tak pisali w innych wątkach, bo tego dziś właśnie szukałem... Ja bym radził go zaatakować od zewnątrz ze szpilką (tylko ostrożnie) i przedmuchiwanie itp. W większości przypadków powinno pomóc :) Poprawiałem tak przedni ostatnio i daje ostro ;)

Przy okazji, może ktoś jednak ma porządny schemat jak przebiega cału układ od zbiornika po tylny spryskiwacz? A przynajmniej którędy dokładnie leci rurka. W mojej książce jest niestety rozrysowana wersja z drugim zbiorniczkiem w bagażniku!??! To chyba jakieś przedpotopowe rozwiązanie, może z pierwszej generacji, bo jeszcze nigdzie w mk2 nie spotkałem... :kac:

: śr lut 18, 2009 18:12
autor: pawelg
W mojej książce jest niestety rozrysowana wersja z drugim zbiorniczkiem w bagażniku!??! To chyba jakieś przedpotopowe rozwiązanie, może z pierwszej generacji, bo jeszcze nigdzie w mk2 nie spotkałem...
...jak to przedpotopowe? ja mam golfika z 1985 roku i tak jest- drugi zbiorniczek w bagażniku! jak dla mnie to jest :bajer: a nie przedpotopowe rozwiązanie...

[ Dodano: 18 Lut 2009 17:14 ]
a co do tego zapchanego spryskiwacza to ja zdejmowałem wężyk doprowadzający płyn i od zewnątrz sprężonym powietrzem potraktowałem....teraz leje jak trzeba...

[ Dodano: 18 Lut 2009 17:15 ]
P.S. Mac_Abra jak możesz to zapodaj mi ten scheamcik....

: śr sty 06, 2010 13:24
autor: Jeżu
koledzy powiedzcie mi mama zbiornik 1.6 litra do bagażnika chce zrobic tak zwany montaz tylnego zbiorniczka w bagazniku dodatkowego interesuje mnie jak by jakis znawca wiedział gdzie tego + wpiac zebym sterowanie tylna pompka po nacisnieciu manetki ewentualnie jakis schetmat by ktos miał bede bardzo wdzieczny pozdro.
tu ten zbiorniczek i jest na fotce 8 litrow ale mnie interesuje montaz tylnego 1.6 L :chytry:
Obrazek

: śr sty 06, 2010 13:35
autor: miś fazi
Obrazek

: śr sty 06, 2010 13:47
autor: Jeżu
miś fazi, dzieki za schemat ale nic nie czaje z tego schematu :crazy: gdzie tego + wpiać

: śr sty 06, 2010 13:47
autor: miś fazi
Obrazek

: śr sty 06, 2010 13:51
autor: Jeżu
miś fazi, taki schematy też mam książke sam napraw Vw golf II/jetta
ale czy ktoś by móg mi tak na chłopski rozum wytłumaczyć gdzie sie wpiac oryginalnei w manetke czy gdzie :bajer:

: śr sty 06, 2010 13:52
autor: miś fazi
styk T w manetce lub L , kabel koloru zielono - czerwony lub brązowo - czarny , są różne rozwiązania

: śr sty 06, 2010 14:23
autor: Lipek81
Do przedniego spryskiwacza idą dwa kabelki - odłączasz jeden z nich (brązowo-niebieski) i podłączasz do pompki tylnego spryskiwacza. Zostają Tobie wolne piny - po jednym w każdej pompce - podłączasz je do masy. I to jest cała przeróbka.

Jak chcesz się bardziej pobawić, to możesz za panelem bezpieczników poszukać złączki od spryskiwacza i ją rozłączyć (złączka na kabelku brązowo-niebieskim, pojedyncza). Potem do kabelka idącego w kierunku pompki przód podłączasz masę, a ten, który został ciągniesz na tył, do tylnej pompki. Ta metoda zadziała tylko w instalacji ze starym panelem bezpieczników (tam, gdzie awaryjne masz w desce). W nowej instalacji trzeba zrobić, tak, jak wyżej napisałem.

: śr sty 06, 2010 14:47
autor: Jeżu
Lipek81, to polecasz kolego zeby pogrzebał w instalce czy lepiej kable przedni z pompki wziac i pociagnac do tylniej pompki ,bo mam gotowa orygianal wiazke z tylniej pompki,masa na karoseri na sróbke a druga masa w lampie jest no i ten minus co musze do skrzynki podciagnać hmm :chytry: zastanawiam sie czy duzo przerobki z tym,a przednia pompke czym zaslepic ten rogałeznik zeby nie leciało do tylniego zbiorniczka ? ?

: śr sty 06, 2010 15:18
autor: Lipek81
Tak, czy siak, w obu przypadkach musisz pociągnąć kabelek na tył, który będzie zasilał tą pompkę. Ja bym to zrobił poprzez rozłączenie tej złączki za panelem - wszystko można zrobić na konektorkach, nie tnąc ani jednego przewodu. Jakbyś odłączał bezpośrednio od pompki, to musiałbyś się też przebić przez przegrodę, co jest trochę bez sensu, bo ten przewód właśnie z drugiej strony przegrody idzie (właśnie z tej złączki).

Jako ciekawostkę napiszę, że złączka o której piszę jest właśnie pozostałością po tylnej pompce - występuje tylko w autach ze starą instalacją i bez tylnej pompki. Każda wiązka ma swoje gniazdo w panelu bezpieczników. Ponieważ skrzynka starego typu wywodzi się jeszcze z mk1 także przystosowana była do dwóch pompek spryskiwaczy - stad sygnał na tylną pompkę wyprowadzony był w gnieździe tylnej wiązki elektrycznej. Potem zlikwidowano jednak tylną pompkę, ale panelu nie zmieniono - stąd kabelek idący na tylną wiązkę, do pompki, teraz musiał iść na przednią pompkę, czyli do przedniej wiązki elektrycznej. No ale potrzebny sygnał wychodzi przecież w złączu tylnej wiązki. Ponieważ wiązki przednia i tylna nie mogą być ze sobą połączone na stałe, stąd ta złączka, którą przekazywany jest sygnał załączenia pompki z gniazda tylnej wiązki elektrycznej na przednią wiązkę elektryczną.