Strona 1 z 1

Problem z ogrzewaniem

: pt sty 16, 2009 23:39
autor: krzysztof w
Witam :bajer: Przekopałem forum i znalazłem sporo pomocnych informacji. Po sprwadzeniu tego wszystkiego nadal nie znalazłem rozwiązania problemu. Otóż problem polega na tym że mimo działającej i sprawnej nagrzewnicy w aucie nie grzeje. Na wężu zasilającym nie ma termostatu tak jak to czasem bywa. Nagrzewnica jest drożna i gorąca lecz leci tylko zimne powietrze. Ręce mi już opadają. Co to może być za przyczyna. Gdyby ktoś znał rozwiązanie tego problemu to z góry dziękuje. [-o<

: pt sty 16, 2009 23:53
autor: kamil g60
prawdopodobnie nie działaja lkapki od otwierania ciepła od nagrzewnicy a od zimnego powietrza.. moze linka sie urwała od pokretła z regulacja ciepla i zimna powietrza... albo przy pokretle albo cos przy tej klapce przy nagrzewnicy ..

: sob sty 17, 2009 00:01
autor: krzysztof w
kamil g60, to też sprawdzałem i dzwignia pod nagrzewnicą zamyka i otwiera więc to raczej nie to. Dodam że ten golf od momentu zakupu nigdy nie grzał a jest to już drugi rok.

mk2 grzanie

: sob sty 17, 2009 00:20
autor: harrikson
Witam jak podniesiesz maske masz koło samego podszybia dwa takie jakby reduktory jeden jest plastikowy ,drugi aluminiowy,zrób tak jak ja to zrobiłem wymontuj obydwa i połacz weze ze soba najlepiej kawalkami rurki ,ja dałem z kierownicy rowerowej.zobaczysz jak bedzie grzał,pozdro jesli chcesz wysle ci zdjecia jak ja to mam zrobione.

: sob sty 17, 2009 10:45
autor: krzysztof w
harrikson, ja już wcześniej pisałem że na wężu zasilającym i powrotnym nie ma termostatu. Akurat od tego zacząłem szukanie. Ale dzięki za rade. Pozdro.

: sob sty 17, 2009 11:48
autor: Kriscc
Ja bym jednak przyjrzał się klapkom. Sprawdzałeś ich stan? Często ta gąbka co na nich jest wykrusza się i wtedy leci zimne powietrze.

: sob sty 17, 2009 13:05
autor: masuo
po tym co przeczytalem to na bank klapki cieple powietrze sie miesza z zimnym i nie ma grzania, zaklej je i bedzie git a da sie to zrobic bez wyjmowania nagrzewnicy

: sob sty 17, 2009 17:55
autor: krzysztof w
Kriscc, i masuo, być może to jest to. Jutro znajdę chwilkę to się do tego dobiorę.

: sob sty 17, 2009 21:01
autor: masuo
krzysztof w, sprawdz to i daj znac wystarczy odkrecic srodkowy tunel i zdjac oslonke taka potrojna ja skleilem na osmiorniczke i zwykla podkladke pod myszke ;]

: ndz sty 18, 2009 13:42
autor: Dioda83
Witaj, może ja też się podłączę do tematu, miałem podobny problem do kolegi Krzysztof w u mnie problem ustąpił po sprawdzeniu poziomu płynu w zbiorniczku płynu chłodzącego :) może warto i to sprawdzić :bajer:

: ndz sty 18, 2009 14:03
autor: xXzulikXx
Ja sie urzerałem z tym 2 tyg ...
wiminilem wszystko co mozliwe , pompa,termostat,nagrzewnica,chłodnica i dalej bez ogrzewania bo tez mi mowili o tej klapce ktora otwiera i zamyka doplyw zimnego powietrza, sadzilem ze jest wszystko ok z ta klapka bo sie ruszła ale na niej sa gąbki ktora uszczelniaja 3milimetrowa szczeline i byly one juz pokruszone ... dokleilem na te klapke uszczelike do okiem i Ciesze sie teraz Ciepłym powietrzem :)

: pt lut 27, 2009 12:54
autor: GENE
krzysztof w a wskazówka od temperatury na pulpicie pokazuje ci, że silnik jest nagrzany? Jeśli tak, to :
Powinieneś sprawdzić samą nagrzewnicę czy jest drożna. Musisz zdjąć oba przewody wodne które wchodzą do podszybia. Oczywiście dobrze by było spuścić płyn, chyba że jesteś szybki i na zimnym silniku zdążysz zdjąć przewody i zaślepić odejścia. Oczywiście płyn z przewodów od nagrzewnicy wycieknie ci, więc możesz przygotować coś w co będziesz mógł złapać wyciekający płyn. Jak już upewnisz się, że nagrzewnica jest drożna, pozostaje uzupełnić brakujący płyn i odpowietrzyć układ. Powodzenia.