Strona 1 z 1

Problem z VR6 po swapie (automat)

: czw sty 15, 2009 22:24
autor: kvt920
--------------------------------------------------------------------------------

witam wszystkich
Proszę o pomoc .
Posiadam golfa 2 do którego włożyłem silnik vr6( z 95 roku),mój problem polega na tym że silnik pracując na niskich obrotach działa bardzo nie równo a następnie gaśnie , jeżeli trzymam gaz wciśnięty (ok 1500-3500 obr) nie gaśnie ale pracuje bardzo nie równo(chyba nie na wszystkie cylindry) i brakuje mu mocy , natomiast po przekroczeniu 4000 obr jedzie ok , ale troche szarpie. ( tak samo działa jak jest zimny i nagrzany,nie gazowałem go).Po podłączeniu do VAGA na nieodpalonym silniku,pokazywał błąd czujnika obrotów silnika , wymieniłem świece , kable zapłonowe i sprawdziłem rozżąd-jest ok , jeden mechanik stwierdził ,że komputer dostaje dziwny odczyt (temperatura silnika -40 stopni,nawet przy odłączonym czujniku temp.),jego zdaniem komputer przez ten odczyt podnosi dawkę paliwa , przez co zalewa świece. Ja osobiście próbowałem odłączyć czujnik temp-i jest jakaś różnica(to chyba działa) , uważam ,że w przypaku włączonego przez cały czas ssania wynikającego ze złego odczytu , auto rano na mrozie powinno zapalić normalnie , a ono też gaśnie . Proszę pomużcie bo nie wiem jak ugryżdż ten temat.

: pt sty 16, 2009 03:42
autor: woj-tek
kvt920 pisze:Po podłączeniu do VAGA na nieodpalonym silniku,pokazywał błąd czujnika obrotów silnika

ja wtakim razie zacząłbym od wymiany tego czujnika.

: pt sty 16, 2009 09:01
autor: Borys
woj-tek pisze:
kvt920 pisze:Po podłączeniu do VAGA na nieodpalonym silniku,pokazywał błąd czujnika obrotów silnika

ja wtakim razie zacząłbym od wymiany tego czujnika.
tylko ten błąd jest zawsze na właczonym zapłonie, sprawdzic cza na odpalolym silniku, nie powinno byc tego błedu

: pt sty 16, 2009 11:02
autor: kvt920
Przy zapalonym silniku nie ma żadnych błędów , może ma ktoś shemat jak podłączyć kable wysokiego napięcia bo nie jestem pewien czy są poprawnie podłączone , mam silnik z modułem zapłonowym nie kopułką.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 18 Sty 2009 17:39 ]
kvt920 pisze:--------------------------------------------------------------------------------

witam wszystkich
Proszę o pomoc .
Posiadam golfa 2 do którego włożyłem silnik vr6( z 95 roku),mój problem polega na tym że silnik pracując na niskich obrotach działa bardzo nie równo a następnie gaśnie , jeżeli trzymam gaz wciśnięty (ok 1500-3500 obr) nie gaśnie ale pracuje bardzo nie równo(chyba nie na wszystkie cylindry) i brakuje mu mocy , natomiast po przekroczeniu 4000 obr jedzie ok , ale troche szarpie. ( tak samo działa jak jest zimny i nagrzany,nie gazowałem go).Po podłączeniu do VAGA na nieodpalonym silniku,pokazywał błąd czujnika obrotów silnika , wymieniłem świece , kable zapłonowe i sprawdziłem rozżąd-jest ok , jeden mechanik stwierdził ,że komputer dostaje dziwny odczyt (temperatura silnika -40 stopni,nawet przy odłączonym czujniku temp.),jego zdaniem komputer przez ten odczyt podnosi dawkę paliwa , przez co zalewa świece. Ja osobiście próbowałem odłączyć czujnik temp-i jest jakaś różnica(to chyba działa) , uważam ,że w przypaku włączonego przez cały czas ssania wynikającego ze złego odczytu , auto rano na mrozie powinno zapalić normalnie , a ono też gaśnie . Proszę pomużcie bo nie wiem jak ugryżdż ten temat.


Witam wsyzskich.
Dane jakie odcyztaem VAGIEM na wolnzch obrotach.
obrotz 600-680
temperatura 88,9
sonda lambda 154
przed GMP kat wyprzedzenia zaplonu 17,2 - 18,3
czas wtrysku 5,30 - 5,90 ms
obciazenie silnika 54,50%
otwarcie przepustnicy 19,14%
temperatura zasysanego powietrza 36,4
Zawor IAC 128
wypelnienie impulsu zaworu IAC 56,80 - 58


Prosze o pomoc , bo te dane nic mi nie mowia
Poydrawiam

: pn sty 19, 2009 18:03
autor: woj-tek
miałem przypadek że czujnik niby sprawny ale gubił impulsy.

: pn sty 19, 2009 19:41
autor: VRedny
kvt920 pisze:mój problem polega na tym że silnik pracując na niskich obrotach działa bardzo nie równo a następnie gaśnie , jeżeli trzymam gaz wciśnięty (ok 1500-3500 obr) nie gaśnie ale pracuje bardzo nie równo(chyba nie na wszystkie cylindry) i brakuje mu mocy , natomiast po przekroczeniu 4000 obr jedzie ok , ale troche szarpie.
Witaj. U mnie podobne objawy występowały po przerwaniu przewodów od listwy wtryskiwaczy. Mechanik podczas zakładania kolektora gdzieś mi go przytrzasnął.