Strona 1 z 1
tylna belka i krzywa kierownica
: czw sty 15, 2009 13:18
autor: grzechu2410nn
Witam kilka dni temu uderzyłem tylnym prawym kolem o 10 cm krawężnik (wpadłem w poślizg przy prędkości ok 30 km/h ) efektem był zgięty czop i rozwalone łożysko , na feldze nie było widocznych śladów po uderzeniu ,po wymianie czopa i łożyska + wymianie na nowe proste felgi auto stoi nie równo tzn strona prawa gdzie uderzylem autem
![Obrazek](http://images28.fotosik.pl/314/04c4b09b15924c50med.jpg)
i stona lewa
![Obrazek](http://images27.fotosik.pl/313/749be21f21b064b2med.jpg)
dodatkowo prawe kolo jest ok 1,2 cm bardziej schowane niz lewe
![crazy :crazy:](./images/smilies/crazy.gif)
po tym zauważalnym to ze kierownica jest krzywo zeby jechac prosto musze miec tak skrecona kierownice
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/49/d8b752eef38c3343med.jpg)
czekam na wszelkie odpowiedzi
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
: czw sty 15, 2009 13:25
autor: dziejo
koniecznie musisz jechać na dignostykę zawieszenia i ukłądu kier
musiało sie coś przestawić (uszkodzić )oprócz czopu
być moze wchodzi w gre tylna belka ale na oko tego nie sprawdzisz
fakt kierownica wykrzywiona to znak ze udezenie zaingerowało w układ kierowniczy
: czw sty 15, 2009 14:24
autor: oldstaszek
To co wynika ze zdjęć i informacji - masz przestawioną tylną belkę.
Sprawdzenia wymaga tak belka jak i jej mocowanie do nadwozia.
Efekt skręcenia kierownicy - Pewien jestem że ściąga i musisz dobrze trzymać.
Autko zostawia podwójny ślad.Jeżeli nie uderzyłeś przednim kołem to skręcenie kierownicy jest wtórnym wywołanym brakiem śladowości przód-tył.
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
: czw lut 19, 2009 02:37
autor: bullet
co do skreconej kierownicy to mam taki sam problem, tyle że robilem geometrie i dalej to wystepuje. Facet jak ustawial to mowil, ze jak po ustawieniu dalej bede to mial tzn. ze tylna belka jest krzywa. No i ciagle to mam- przy jezdzie na wprost musze miec kierownice skrecona jakies 1-1,5cm w prawo a jak ja puszcze to sciaga mnie w lewo. Orientuje sie ktoś jak sprawdzić czy tylna belka jest prosta?
: czw lut 19, 2009 08:41
autor: brynol
ja mam taki sam problem, tzn od paru dni, odkąd miałem stłuczkę... mianowicie facet wjechał w mój zderzak... jak jadę to tez kierownica jest lekko przekrzywiona w prawo.
tu sa fotki:
forum będzie popularne w PZU
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
zaraz przychodzi orzecznik fotki robić
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
poniżej bagażnik poszedł w dół i się nie otwiera :/
no i szpetnie to wygląda :/
Mam pytanie czy w związku z tą stłuczką orzecznik PZU musi uwzględnić tą skręconą kierownice w oględzinach?
: pt lut 20, 2009 00:14
autor: zeton
Sprawdzenia wymaga tak belka jak i jej mocowanie do nadwozia.
Dokładnie tak sprawdź to ja miałem podobną sytuacje z tym ze od razu wymieniłem cała belkę i jest
![okej :okej:](./images/smilies/okej.gif)
: wt cze 22, 2010 16:10
autor: esox lucius
ja zostałem trafiony tak jak kolega wyzej ale w tył z lewej strony i rzeczoznawca twierdzi zę to tylko czop belki w mk3
kazał wyslać fakturę zdjęcie wymienionego czopa i stwierdził że wsio będzie ok ewentualnie jeżeli nie to dalej będizemy szukać przyczyny
czyli mogę się obawiać skrzywienia belki również ?
: wt cze 22, 2010 16:16
autor: jhosef
Jeśli dostałeś w tył i koło bezpośrednio nie oberwało to IMO nie widzę zbytnich powodów aby sam czop się ugiął. Prędzej podłużnice tylne poległy i przestawiły geometrię tyłu.
Natomiast jeśli koło dostało to do sprawdzenia belka bo mogła się ugiąć. Bez oględzin od spodu nic konkretnego powiedzieć nie można.
: wt cze 22, 2010 16:40
autor: esox lucius
jhosef, z boku w koło dostalem mam zderzak do wymiany koło jest lekko pochylone do srodka ale na geometrii pokazuje tylko różnicę 20'
rzeczoznawca orzekł ze to minimalne i to się da zrobić na geometrii po wymianie czopa o ile przedstawię zdjęcie z wymienionym czopem na ściągnietym kole to wtedy mi tą wymianę zapłacą
edit: żebym tak ten temat wczesniej zauważył to byłbym mądrzejszy podczas rozmowy z nim