Strona 1 z 1
tylna belka i krzywa kierownica
: czw sty 15, 2009 13:18
autor: grzechu2410nn
Witam kilka dni temu uderzyłem tylnym prawym kolem o 10 cm krawężnik (wpadłem w poślizg przy prędkości ok 30 km/h ) efektem był zgięty czop i rozwalone łożysko , na feldze nie było widocznych śladów po uderzeniu ,po wymianie czopa i łożyska + wymianie na nowe proste felgi auto stoi nie równo tzn strona prawa gdzie uderzylem autem
i stona lewa
dodatkowo prawe kolo jest ok 1,2 cm bardziej schowane niz lewe
po tym zauważalnym to ze kierownica jest krzywo zeby jechac prosto musze miec tak skrecona kierownice
czekam na wszelkie odpowiedzi
: czw sty 15, 2009 13:25
autor: dziejo
koniecznie musisz jechać na dignostykę zawieszenia i ukłądu kier
musiało sie coś przestawić (uszkodzić )oprócz czopu
być moze wchodzi w gre tylna belka ale na oko tego nie sprawdzisz
fakt kierownica wykrzywiona to znak ze udezenie zaingerowało w układ kierowniczy
: czw sty 15, 2009 14:24
autor: oldstaszek
To co wynika ze zdjęć i informacji - masz przestawioną tylną belkę.
Sprawdzenia wymaga tak belka jak i jej mocowanie do nadwozia.
Efekt skręcenia kierownicy - Pewien jestem że ściąga i musisz dobrze trzymać.
Autko zostawia podwójny ślad.Jeżeli nie uderzyłeś przednim kołem to skręcenie kierownicy jest wtórnym wywołanym brakiem śladowości przód-tył.
: czw lut 19, 2009 02:37
autor: bullet
co do skreconej kierownicy to mam taki sam problem, tyle że robilem geometrie i dalej to wystepuje. Facet jak ustawial to mowil, ze jak po ustawieniu dalej bede to mial tzn. ze tylna belka jest krzywa. No i ciagle to mam- przy jezdzie na wprost musze miec kierownice skrecona jakies 1-1,5cm w prawo a jak ja puszcze to sciaga mnie w lewo. Orientuje sie ktoś jak sprawdzić czy tylna belka jest prosta?
: czw lut 19, 2009 08:41
autor: brynol
ja mam taki sam problem, tzn od paru dni, odkąd miałem stłuczkę... mianowicie facet wjechał w mój zderzak... jak jadę to tez kierownica jest lekko przekrzywiona w prawo.
tu sa fotki:
forum będzie popularne w PZU
zaraz przychodzi orzecznik fotki robić
poniżej bagażnik poszedł w dół i się nie otwiera :/
no i szpetnie to wygląda :/
Mam pytanie czy w związku z tą stłuczką orzecznik PZU musi uwzględnić tą skręconą kierownice w oględzinach?
: pt lut 20, 2009 00:14
autor: zeton
Sprawdzenia wymaga tak belka jak i jej mocowanie do nadwozia.
Dokładnie tak sprawdź to ja miałem podobną sytuacje z tym ze od razu wymieniłem cała belkę i jest
: wt cze 22, 2010 16:10
autor: esox lucius
ja zostałem trafiony tak jak kolega wyzej ale w tył z lewej strony i rzeczoznawca twierdzi zę to tylko czop belki w mk3
kazał wyslać fakturę zdjęcie wymienionego czopa i stwierdził że wsio będzie ok ewentualnie jeżeli nie to dalej będizemy szukać przyczyny
czyli mogę się obawiać skrzywienia belki również ?
: wt cze 22, 2010 16:16
autor: jhosef
Jeśli dostałeś w tył i koło bezpośrednio nie oberwało to IMO nie widzę zbytnich powodów aby sam czop się ugiął. Prędzej podłużnice tylne poległy i przestawiły geometrię tyłu.
Natomiast jeśli koło dostało to do sprawdzenia belka bo mogła się ugiąć. Bez oględzin od spodu nic konkretnego powiedzieć nie można.
: wt cze 22, 2010 16:40
autor: esox lucius
jhosef, z boku w koło dostalem mam zderzak do wymiany koło jest lekko pochylone do srodka ale na geometrii pokazuje tylko różnicę 20'
rzeczoznawca orzekł ze to minimalne i to się da zrobić na geometrii po wymianie czopa o ile przedstawię zdjęcie z wymienionym czopem na ściągnietym kole to wtedy mi tą wymianę zapłacą
edit: żebym tak ten temat wczesniej zauważył to byłbym mądrzejszy podczas rozmowy z nim