Jakie zimówki do MK2 RP?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie zimówki do MK2 RP?
Witam. Przymierzam się do kupienia stalówek do swojego UGÓLFA i opon zimowych (powoli treba się tym zająć) i tu mam pytanko. Jakie macie rozmiary kół na zime? 13tki czy może 14tki? Jakie rozmiary opon macie założone?
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
- maciek 1.8
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pt cze 03, 2005 10:30
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
- blackwhite
- Użytkownik
- Posty: 376
- Rejestracja: ndz sie 07, 2005 14:51
- Lokalizacja: Dumfries
- Kontakt:
Re: Jakie zimówki do MK2 RP?
Teoretycznie na zime zawsze daje wąską oponę(mnijszy opór stawia) i wysoki profil ( żeby nie dobijało) czyli np 165/70 a rozmiar to już do wyboru do 2 brał bym chyba 13. A co do opon polecam barumki i debice frigo za te kase niezłe oponki
Zakładaj 175/65R14. Polecam polskie opony dębica frigi directionale. Na lato jak będziesz miał kupować opony to polskich nie zakładaj bo szkoda kasy na letnie kupa. Zimówki polskie są bardzo dobre. Polecam także zimową fuldę robioną w polsce, jest bardzo miękka i dobrze trzyma się na oblodzonych drogach.
ja mam kółka 14
zgadzam się z opinią, że zimkówki powinny być nieco cieńsze od letnich.
u mnie tak się złożyło, że i letnie i ziomowe opony mam w rozmiarze 185/60/14.
letnie to mieszanka fuld i firestone'ów a zimówki to prawie nowe 4 Continentale.
mam wrażenie, że na zimówkach samochód jakoś fajniej mi jedzie, dlatego polecam tę firmę.
pozdr.
zgadzam się z opinią, że zimkówki powinny być nieco cieńsze od letnich.
u mnie tak się złożyło, że i letnie i ziomowe opony mam w rozmiarze 185/60/14.
letnie to mieszanka fuld i firestone'ów a zimówki to prawie nowe 4 Continentale.
mam wrażenie, że na zimówkach samochód jakoś fajniej mi jedzie, dlatego polecam tę firmę.
pozdr.
rozstaw srub w oplu tez jest 4x100, ale nie wiem jak jest z otworem piasty.
co do opon to ja to widze z dwoch stron... z jednej to w zime nie rozwija sie az takich predkosci i nie jezdzi sie tak agresywnie jak w lato (przynajmniej teoretycznie :] ) wiec moze polskie opony wystarcza. z drugiej jednak moze nie powinno sie oszczedzac na zimowkach, bo te uznane opony nie sa uznane zupelnie od czapy, a warunki jazdy sa takie ze na prawde dobre opony sa wskazane... i nie wiem ktory punkt widzenia jest lepszy. wiem natomiast ktory jest tanszy i wygodniejszy
co do opon to ja to widze z dwoch stron... z jednej to w zime nie rozwija sie az takich predkosci i nie jezdzi sie tak agresywnie jak w lato (przynajmniej teoretycznie :] ) wiec moze polskie opony wystarcza. z drugiej jednak moze nie powinno sie oszczedzac na zimowkach, bo te uznane opony nie sa uznane zupelnie od czapy, a warunki jazdy sa takie ze na prawde dobre opony sa wskazane... i nie wiem ktory punkt widzenia jest lepszy. wiem natomiast ktory jest tanszy i wygodniejszy
Ostatnio zmieniony czw sie 25, 2005 15:42 przez kamil993, łącznie zmieniany 1 raz.
Zimówki: tylko FRIGO DIRECTIONAL. Rewelacja za tą kasę. Są bardzo podobne do Kormoran WINTER 100, ktore były najlepsze na polskie drogi. Szkoda, że ich nie produkują. Ja mam rozmiar 185/60 R14 i sobie chwalę. Jeżdżę cały rok "7-ką" i zdarzało się jechać w rynnach śnieżnych. Nie było problemów. Za mną TIR-y stawały w poprzek drogi na podjazdach, a ja mknąłem bez większych problemów (oczywiście mknąłem 30 km/h, hehe).
Teraz kupiłem nowe DIRECTIONAL za 155 zł/szt. z montażem. Jest to ostatni gwizdek, żeby kupić je tanio. Za miesiąc będą normalne ceny.
Teraz kupiłem nowe DIRECTIONAL za 155 zł/szt. z montażem. Jest to ostatni gwizdek, żeby kupić je tanio. Za miesiąc będą normalne ceny.
Witam
Opony zimowe dlatego zakładamy węższe, ponieważ zależy nam na wiekszym nacisku jednostkowy a nie mniejszym oporze toczenia, który to nacisk ma sie przekładać na przyczepność na śliskiej nawierzchni. A o wyższym profilu aby chronić felgi przed dziurami. Słyszałem jednak iż współczesne opony zimowe mają na tyle przemyślaną konstrukcję, w tym również bieżnik, że rozmiary opon zimowych powinno się stosować takie same jak opon letnich.
Ze swojej strony polecam Fulde Montero 175/65 R14 http://www.opony.com.pl/testy/index_tes ... oku=zimowe . Ale niech każdy się zdecyduje sam:
http://www.opony.com.pl/testy/index_testy1.asp
Pozdrawiam, Pitt
Opony zimowe dlatego zakładamy węższe, ponieważ zależy nam na wiekszym nacisku jednostkowy a nie mniejszym oporze toczenia, który to nacisk ma sie przekładać na przyczepność na śliskiej nawierzchni. A o wyższym profilu aby chronić felgi przed dziurami. Słyszałem jednak iż współczesne opony zimowe mają na tyle przemyślaną konstrukcję, w tym również bieżnik, że rozmiary opon zimowych powinno się stosować takie same jak opon letnich.
Ze swojej strony polecam Fulde Montero 175/65 R14 http://www.opony.com.pl/testy/index_tes ... oku=zimowe . Ale niech każdy się zdecyduje sam:
http://www.opony.com.pl/testy/index_testy1.asp
Pozdrawiam, Pitt
Dobre auto to doinwestowane auto
Pit powiedział
Zdecydowanie tak!! A czy te bieżniki są już takie "cwane" to nie wiem. Pozostałbym przy nieco węższej oponie jednak. Przyczepność pewnie wzrośnie, no i co też jest pewnie ważne to CENAPitt pisze:Opony zimowe dlatego zakładamy węższe, ponieważ zależy nam na wiekszym nacisku jednostkowy a nie mniejszym oporze toczenia, który to nacisk ma sie przekładać na przyczepność na śliskiej nawierzchni. A o wyższym profilu aby chronić felgi przed dziurami
jezeli chodzo o opony zimowe ze wzgledu na naciski jednostkowe powinny byc jak najciensze, mk II w zimie idealnie chodzi na 155/80/13 ja mialem polskie frigo ktore w tym rozmiarze kupilem po 95 pln nowe i bylo idealnie oprocz wygladu auta ktore na takiej cienkiej gumie wyglada koszmarnie, ale jazda po sniegu i blocie jak po szynach
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 269 gości