Strona 1 z 1

Dusi sie.

: pn sty 12, 2009 14:38
autor: Timothy88
Witam.Posiadam golfa mk2 z silnikiem 1.3 (NZ). Jakis czas temu zaczely sie z nim problemy tj. dlawil sie i przerywal,od tego czasu powymienialem pare rzeczy m.in. Pompe paliwa,uszczelke pod glowica,olej + filtr,swiece,termostat,chlodnice,przeplywomierz i kilka innych drobiazgow. Na poczatku byl problem z gotowaniem,pomogla wymiana uszczelki pod glowica plus wymiana w/w elementow ukladu chlodzenia. Pozniej samochod zaczynal przerywac w czasie jazdy,nierowno chodzil i gasl kiedy w trakcie jazdy wrzucalem na luz.Padlo na przeplywomierz...po wymianie silnik łapał rowne obroty i nie gasl ale za to dusil sie przy mocniejszym dodaniu gazu.Pomóc miala wymiana pompy paliwa,co uczynilem,ale nic nie dalo.Na chwile obecna samochod odpala,chodzi rowno.Jesli delikatnie daje gazu i powoli zwiekszam obroty to sie wkreca ale kiedy silnik przekroczy mniej wiecej 2500obr/min lub dodam gwaltownie gazu samochod sie dusi i gasnie,samochod toczy sie na polsprzegle ale jak sie cche dodac gazu i jechac to gasnie.Wsadzilem w niego juz naprawde duzo pieniedzy i cierpliwosci i nadal nie jest tak jak trzeba :( nie mam juz sily,moze Wy forumowicze mi pomozecie :(

: pn sty 12, 2009 14:48
autor: bugalon
Czujnik temperatury niebieski nawalil na 90%. Dodatkowo jak wygląda kąt wyprzedzenia zaplonu? Regulowany nie był czasem ostatnio?

Ja bym sprawdzil wszystko tak:

1. Czujnik temperatury niebieski (do 300 ohmow opornosci przy nagrzanym silniku)
2. Sonda lambda (przy nagrzanym silniku na przewodzie sygnałowym powinno pulsować napięcie w granicach od 0,1 do 0,9V)
3. Regulator cisnienia paliwa (po zdjęciu wężyka podcisnienia i zassaniu ustami podczas pracy silnika nie powinno się nic zmienic, jesli zassiesz paliwo to znaczy ze regulator do wymiany)

Zanim jednak zrobilbym to wszystko to zerknąłbym na zapłon. Pamiętaj, że u Ciebie ustawia się go przy 2250 obrotow, zdjętej kostce z czujnika temperatury niebieskiego i nagrzanym silniku przynajmniej do 80 stopni.

: pn sty 12, 2009 15:22
autor: Timothy88
1.czujnik temperatury wogole nie dziala...(na liczniku tylko lekko drgnie i pozniej juz tak stoi w miejscu) poza tym co oznacza slowo "niebieski" ?? :) Czy to sa te 2 wtyczki zaznaczone na fotce ??
2.Sonde sprawdzalem tj. nie tak jak Ty mowisz,tylko ja poprostu odlaczylem i nic nie pomoglo.
3.Sprawdze ;)

Kilka osób mi mowilo ze moga to byc kable WN?????

Co do kąta wyprzedzenia to nie wiem czy cos bylo robione,z tego co widze to Twoim zdaniem problem tkwi gdzies w elektryce???

: pn sty 12, 2009 16:39
autor: krzemyk99
Zanim jednak zrobilbym to wszystko to zerknąłbym na zapłon. Pamiętaj, że u Ciebie ustawia się go przy 2250 obrotow, zdjętej kostce z czujnika temperatury niebieskiego i nagrzanym silniku przynajmniej do 80 stopni.
Czy na pewno tak w tym silniku??, z tego jak ja w książce wyczytałem i ustawiałem to zapłon na jałowym (950 obr/min) i bez odpinania czujnika oraz wężyka.

Pozatym pierwsze 2 punkty obowiązkowo do sprawdzenia, przebijające przewody też mogą dawać takie objawy, dobrze jest podmienić od kogoś na próbę.

: sob lut 07, 2009 08:23
autor: Timothy88
Przyczyna tego ze autko nie chcialo jechac byla pompa paliwa w baku oraz przegnita instalacja elektryczna ukladu paliwowego,wiec jesli ktos ma podobny problem radzilbym sprawdzic :)