Strona 1 z 2

Problem z ładowaniem

: ndz sty 11, 2009 22:12
autor: Damilio
Witam!!! Problem polega na tym, że po odpaleniu silnika napięcie na akumulatorze wynosi 11,98V, a kiedy wkręcę go na wyższe obroty (nie mam obrotomierza więc nie podam dokładniej wartości) i wróci do wolnych obrotów napięcie wzrasta do 14,29V i tak się utrzymuje dopóki nie wyłączę silnika. Dodam, że nie zapala mi się w ogóle kontrolka od ładowania również po włączeniu zapłonu. Wymieniłem regulator napięcia i dalej problem się pojawia. Może ktoś mi pomóc?? Pozdrawiam

: pn sty 12, 2009 02:02
autor: bodzio_j
Podejrzany jest licznik. Folia razem z całą tą elektroniką ma wpływ na ładowanie. Najproście by było przełożyć na próbę licznik jakiś sprawny.

: pn sty 12, 2009 18:14
autor: T.O.B.I.
ja bym jeszcze raz sprawdził alternator no i przeczyścił wszystkie połączenia prądowe od aku do alternatora, z tym napięciem po uruchomieniu to wygląda jak by alternator nie dostawał napięcia wzbudzenia, sprawdź ten cienki przewód i kostkę przy alternatorze

: pn sty 12, 2009 21:16
autor: Lipek81
Moim zdaniem też niebieski przewód przy alternatorze. Może nie mieć przejącia itp. Koło klemy + masz złaczke, z tym przewodem - może ona coś nie łączy? Rozepnij tę złączke i sprawdź, czy jest przejście między ta złaczką a śrubą na altku, do której jest przykręcony ten kabelek. Potem sprawdź, czy po przekręceniu zapłonu na tej kostce pojawia się napięcie ( kostka ma być rozłączona, a silnik zgaszony) - chodzi mi teraz o tę kostke, od której kabelek odchodzi w kierunku licznika. Tam powinno pojawić się napięcie, ale nie będzie to 12V - będzie coś niżej.

: pn sty 12, 2009 22:19
autor: bodzio_j
Moim zdaniem też niebieski przewód przy alternatorze.
Też o tym myślałem, dioda nie świeci, ale alternator się wzbudza.
Miałem podobny problem, wzbudzał się dopiero przy ok 2000obr.m, wymiana folii pomogła.

: pn sty 12, 2009 22:56
autor: Damilio
W wolnej chwili sprawdzę ten przewód bo chwilowo brak czasu :crazy: przy akku klemy i styki poczyściłem teraz muszę przy altku przeczyścić...

: pn sty 12, 2009 23:49
autor: guti
Damilio, tez tak mam, czytalem ze to normalne, nie ma pradu wzbudzenia alternatora, czy jakos tak , w kazdym badz razie to po dodaniu gazu znika, u mnie pali sie kontrolka ladowania, czasme jak podskoczy na ssaniu to samo gasnie , a jak nie to musze lekoo wcisnac pedał.

MK2 - kontrolka ladowania swieci sie co jakis czas

: czw lut 12, 2009 20:06
autor: smoked
Witam,
Dzisiaj wracajac do domu zaswiecila mi sie kontrolka od ladowania, myslalem ze silnik zdechl (czasem tak ma, bo mam LPG i w zaleznosci co zatankuje, to niskie obroty potrafia byc zbyt niskie na jalowym biegu), wiec redukcja biegu na 2 i chcialem go odpalic "na kangurka", jednak zdziwilem sie bo silnik ciagle chodzil... A kontrolka nadal sie swiecila. Dodalem gazu, zgasla. Przejechalem 200 m, zatrzymalem sie i ide sprawdzic czy pasek jeszcze mam (silnika nie wylaczalem, kontrolka sie NIE swiecila-pasazerka ciagle patrzyla). Nic nie zaoserwowalem pod maska niepokojacego, dojechalem wiec do domu (20km), kontrolka przy zatrzymaniu na swiatlach wlaczala sie w ok 50% przypadkow.
W garazu (juz na wylaczonym silniku) wyciagnalem aku i cala plecionke od masy, przeczyscilem wszystkie styki, zalozylem spowrotem. Sprawdzilem jeszcze naciag i stan paska klinowego -ok. Odpalilem bez problemu, patrze - nie swieci sie. Zadowolony wyjezdzam z garazu (moj Golfik ma te nieprzyjemnosc nocowac na zewnatrz), a tu prosze - znow sie swieci :goof: - Ciekawe czy rano odpali :blush:

Coz to moze byc?

podsumowujac:
- zaczelo sie dopiero dzis w trakcie jazdy, dotad nigdy nie bylo problemow z ladowaniem
- potrafi sie zaswiecic zarowno na postoju jak i w czasie wolnej jazdy ponizej 50km/h
- jak kontrolka sie swieci to cala moca, a nie tylko zarzy jak w innych postach na forum
- swiatla, inne kontrolki ani nic innego nie przygasa podczas swiecenia kontrolki
- auto nie gasnie, pozniej natomiast odpala bez problemu
- nie mam miernika, nic nie moge zmierzyc, ale jutro bede juz mial (co pomierzyc) ??

Z gory dziekuje za pomoc...


PS: jutro jak odpali to zamierzam pokonac ok 60 km z 3-4 odpaleniami i postojami. Myslicie ze "cos" sie moze stac zwazajac na powyzsze?

: czw lut 12, 2009 20:13
autor: guti
smoked, wykrec regulator napiecia :D sprawdz jakie ma szczotki i w razie czego wymien caly regulator :)

: pt lut 13, 2009 22:53
autor: smoked
UPDATE przed wymiana regulatora (dopiero jutro pojade kupic):

Generalnie dzis wyjezdzilem ok 60km, lampka od ladowania swieci sie juz nawet przy predkosci 80km/h. Przy mocniejszym depnieciu gazu wygasza sie, ale po kilku km znow sie swieci. Pomierzylem miernikiem i tak:

Silnik wylaczony:
- na klemach: 12.3 V
- pomiedzy klema a aku: 0.6 A (bez znaczenia ktora klema)

Silnik włączony:
- na klemach: 11.72 V


Akumulator ma 1 rok, nigdy mnie nie zawiodl. Nawet teraz odpala bez problemu.
Poradzicie cos wiecej niz kolega guti po powyzszym update?
Rano planuje pojechac po regulator napiecia, moze do tego czasu ktos cos napisze...

Z gory dziekuje i pozdrawiam
:pub:

: pt lut 13, 2009 23:01
autor: bodzio_j
smoked pisze:Poradzicie cos wiecej niz kolega guti po powyzszym update?
Rano planuje pojechac po regulator napiecia, moze do tego czasu ktos cos napisze...
Nie ma co doradzać Szcotek nie sprawdziłeś, regulator tzreba podmienić i zobaczyć co będzie.

: sob lut 14, 2009 01:26
autor: smoked
bodzio_j pisze:Nie ma co doradzać Szcotek nie sprawdziłeś, regulator tzreba podmienić i zobaczyć co będzie.
Wyciagnalem regulator - szczotek .... nie ma prawie ;-] Jade rano zakupic regulator, zdam relacje co dalej :food:

Zastanawiam sie tylko skad az 0,6A poboru na wylaczonym silniku. Nie mam alarmu, tylko radio w trybie czuwania. Nie za duzo wg Was? Gdzies na Forum przeczytalem ze 0,2A to dopuszczalna wartosc. Przejmowac sie?

Pozdr,

: sob lut 14, 2009 01:43
autor: guti
smoked, radio , zegarek moze tez cos łyknac :)

: sob lut 14, 2009 03:02
autor: Zico63b
To jest ok. 7 W (watów) - niech Kolega sprawdzi czy nie świeci się coś o podobnej mocy, np. światełko w bagażniku, schowku lub kabinie - są tam 5-watowe.
Prawidłowy pobór z dobrym radiem to 0,02 - 0,03A.