Strona 1 z 2

Sonda lambda

: ndz sty 11, 2009 19:52
autor: Mario1930
Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. Posiadam golfa 2 1.3 na wielopunkcie z 1992 roku. Gdy kupowałem te auto to zależało mi na małym spalaniu a jednak tak nie było okazało się że spala mi jakieś 9l na 100km. To trochę za dużo na taki silnik. Zauważyłe że ktoś wcześniej wyżucil z niego katalizator w którym była sonda. I wstawił zwykła rurę. Mam pytanie czy to może być przyczyną dużego spalania. ? Znajomy powiedział mi że można by było wywiercić dziurę w rurze wspawać nakrętkę i wkręcić sondę. Tak tylko czy to by funkcjonowało i czy zmniejszyło by spalanie? Czy taka możliwość by była. I w jakim miejscu należało by ją wstawić? Chyba że jest jakieś inne wyjście. I ile to by mniej więcej zmniejszyło zużycie paliwa ?Proszę o pomoc

: ndz sty 11, 2009 20:17
autor: Byku21
brak sondy może być przyczyną większego spalania i tak jak kolega Ci mówił można zamontować ją w rurze,ale poza tym 1,3 w golfie wcale nie oznacza małego spalania...kupisz 1,8 i będzie mniej palił...

: ndz sty 11, 2009 20:40
autor: Mario1930
No taki miałem zamiar 1.8 kupować ale myślałem że 1.3 będzie palić mniej a tu psikus. Ale jeśli wstawie ta sondę to zdjdę z 9 l na 7 jakieś czy nie ?

: ndz sty 11, 2009 20:51
autor: Byku21
te 9litrów to jest średnie spalanie w cyklu mieszanym??????a w trasie ile pali????

: ndz sty 11, 2009 21:17
autor: Mario1930
W trasie pali jakieś 7 l. Tak przy 110 120 km. Czyli montowanie sondy nie zmniejszy mi tego spalania ?

[ Dodano: 11 Sty 2009 20:19 ]
Tzn średnie to znaczy ona jest tak od 9 do 10 l na 100km po mieście

: ndz sty 11, 2009 23:20
autor: guti
Mario1930 pisze:W trasie pali jakieś 7 l. Tak przy 110 120 km. Czyli montowanie sondy nie zmniejszy mi tego spalania
zmniejszty na pewno , ja teraz jezdze z walnieta sonda i spalanie wzroslo do 15 litrow LPG w cyklu mieszanym, a wczesniej było max 10 , a teraz oszczedzam , delikatnie deptam i tak nic to nie daje , po niedzieli biore sie za wymiane.
a ty mozesz wmontowac sonde tam gdzie powinna byc, to znaczy mniej wiecej przed katem, wywierc dziure, dospawaj nakretke i wkrec sonde, poszukaj tylko sposobu podlaczenia sondy , bo pewnie bedziesz mial 4 przewodowa, 2 biale to grzanie ( podlazane do przekaznika pompy) szary to masa, czarny sygnał.

: pn sty 12, 2009 00:01
autor: Dyziu14021991
Mi jak sonda walnela to spalal mi gdzies ja wiem 15-20 na 100km to była masakra ale odłaczylem sonde i mi pali jeszcze mniej niz była sprawna moj kolega ma Golfa III 1.4 i tez odłaczyl sonde i mowi mi ze tez mu zaczol mniej palic wiec nie wiem czy w twoim przypadku to cos zmieni. Spróbuj zrobić reset kompa bo komputer jest tak ustawiony ze jeżeli nie bedzie dostawał sygnału od sondy to bedzie działal tak ze bedzie podawał dawke paliwa taka jak ma zapisana na poczatku

: pn sty 12, 2009 00:04
autor: Mario1930
Ok dzięki. A tak mniej więcej z 9 l na 7 zejdzie czy nie da rady po wstawieniu sondy. A ją mam na 3 kable.?

: pn sty 12, 2009 00:12
autor: Dyziu14021991
a te 9l to srednie spalanie

: pn sty 12, 2009 00:20
autor: Mario1930
Tzn 9-10 po mieście zależy od nogi ale w tym przedziale się nieszczę. Nie należę do tych co po malu jeżdżą więc lubię czasem dać po garach ale tylko czasem

[ Dodano: 11 Sty 2009 23:27 ]
Mój teść ma golfa 3 z tego samego roku co mój 1. 4. To na trasie pali mu jakieś 5 z kawałkiem a w mieście w 7 się mieści i też po malu nie jeździ więc. Poruwnuje go że swoim golfem bo to ta sama moc tylko spalanie inne

[ Dodano: 11 Sty 2009 23:34 ]
A mniej wiecej za taka wmiarę dobra sondę na 3 kable ile trzeba dać ?

: pn sty 12, 2009 01:20
autor: Damilio
Tato miał mk2 1,3 na gaźniku połączony ze skrzynią 4-biegową i nie pamiętam żeby kiedykolwiek udało mu się poniżej 8 litrów zejść nawet na trasie gdzie miał wszystko sprawne. Mario1930, jeśli szukasz oszczędności a chciałbyś mieć co nieco pod butem to proponuję wstawić 1,6 td SB. Motorek w serii wykręca 84 KM i ponad 150 Nm czyli podobnie jak 1,8 na mono wtrysku tyle że dieselek zadowoli się 7 l/100 km przy dynamicznej jeździe. A jeśli było by Tobie mało wrażeń to wtedy polecam zajrzeć do działu TD TDI. Tam jest opisane jak małym kosztem wykręcić z takiego klekota ponad 100 KM :helm:

: pn sty 12, 2009 01:30
autor: guti
Mario1930 pisze:A mniej wiecej za taka wmiarę dobra sondę na 3 kable ile trzeba dać ?
w okolicach 150 -170 zł , zalezy jaka chcesz marke , jak chinskie to da sie taniej , ale ja nie odpowiadam za takie cuda :)
kumpel w NZ cie w Polo ma spalanie gazu 8-9 l w mieszanym , na trasie ok 7 LPG oczywiscie, wiec cos jest nie tak :)

: pn sty 12, 2009 02:10
autor: Mario1930
No niestety nie jestem zwolennikiem diesli. Jak coś ma być to tylko benzyna .Kolego Damilio mój znajomy ma golfa 2 na gaźniku i to na trasie pali mu jakieś 6 l na sto po mieście trochę więcej.

: pn sty 12, 2009 06:22
autor: motoreq
Cześć! Przepraszam, że podepnę sie pod temat, Mario1930 pyta o sondę. Mnie również interesuje ten temat. Chodzi mi o jednoprzewodową do Mk2. Znalazłem na allegro uniwersalną Delphi za 130zł. Gosć jest z Wrocławia, więc odbiór miałbym na miejscu. Co o niej sądzicie? Używał jej ktoś?

http://allegro.pl/item508574140_sonda_l ... iwers.html

[ Dodano: 12 Sty 2009 05:47 ]
ps. ewentualnie może ktoś poda namiary na inną sonde, np. NGK, Bosch (która lepsza?)