Strona 1 z 2

niedogrzany olej

: ndz sty 11, 2009 15:00
autor: marcinello123
witam, mam golfa mk3 2,0 gti 8v 115 silnik AGG, po przejechaniu 15km mfa wskazuje ok 65stopni temperature oleju. Jaka powinna byc odpowiednia i po jakim czasie?

Re: niedogrzany olej

: ndz sty 11, 2009 15:09
autor: Szosownik
marcinello123 pisze:witam, mam golfa mk3 2,0 gti 8v 115 silnik AGG, po przejechaniu 15km mfa wskazuje ok 65stopni temperature oleju. Jaka powinna byc odpowiednia i po jakim czasie?
mi pokazywało mniej więcej tyle samo co temp. cieczy chłodzącej
mfa czasami potrafi oszukać bynajmniej u mnie tak było

: ndz sty 11, 2009 15:15
autor: marcinello123
ale na wskazowce cieczy tez jest na 70 wskazowka

: ndz sty 11, 2009 15:46
autor: Szosownik
marcinello123 pisze:ale na wskazowce cieczy tez jest na 70 wskazowka
no to wszystko musi być ok

: ndz sty 11, 2009 15:46
autor: Fisz
Masz niedogrzany silnik, ciecz po 15km powinna mieć równo 90C. Zacznij od sprawdzenia termostatu.

: ndz sty 11, 2009 15:48
autor: Szosownik
Fisz pisze:ciecz po 15km powinna mieć równo 90C
ile powinien mieć według ciebie olej po takim odcinku

: ndz sty 11, 2009 16:00
autor: Fisz
Nie pisałem nic o oleju ponieważ nie miałem w żadnym aucie wskaźnika temp oleju. Ale 70C wody po 15km to za mało.

: ndz sty 11, 2009 16:02
autor: TOMMy_VW
marcinello123 pisze:po przejechaniu 15km
Ja po przejechaniu 3 KM mam już 90 stopni i cieplutko w aucie, więc chyba masz termostat do wymiany, zacznij od tego, bo ja też miałem niedogrzany silnik i po wymianie termostatu wszystko jest ok.

: ndz sty 11, 2009 16:08
autor: doktored
TOMMy_VW pisze:Ja po przejechaniu 3 KM mam już 90 stopni i cieplutko w aucie
W zime tez? :goof: Po 3 kilometrach to strasznie malo zeby silnik sie zagrzal przynajmnie tak mi sie wydaje

: ndz sty 11, 2009 16:10
autor: Szosownik
doktored pisze:W zime tez? :goof: Po 3 kilometrach to strasznie malo zeby silnik sie zagrzal przynajmnie tak mi sie wydaje
moim zdaniem w zimę podczas mrozu to nie osiągalne

: ndz sty 11, 2009 17:08
autor: sas_gti
moim też ale zostawmy to
Dogrzany olej to 90 stopni i więcej
woda tak samo około 90 stopni
jak któraś z tych dówch z temperatur znacząco odbiega od powyższych to silnik jest niedogrzarzny. (szybciej się uzywą i więcej pali)
Oczywiscie na postoju kazde auto powinno "dojść" z wodą i olejem to tych temperatur a potem włączyć wiatrak. Ale gdy ruszymy to powinny one pozostać w tych okolicach tzn 90 stopni. Jak spadaja to znaczy ze termostat niedomknięty. tyle w tym temacie
Jak ktos ma wode albo olej o temp 60-70 stopni i uwaza ze to jest ok to sie musi troszke doedukować bo to nie jest OK
Oczywiscie sytuację mogą zmienić niesprawne czujniki i wskaźniki ale to chyba oczywiste.

: ndz sty 11, 2009 17:43
autor: marcinello123
ok, w takim razie zajme sie termostatem.

: pn sty 12, 2009 23:30
autor: TOMMy_VW
doktored pisze:W zime tez? :goof: Po 3 kilometrach to strasznie malo zeby silnik sie zagrzal przynajmnie tak mi sie wydaje
Szosownik pisze:moim zdaniem w zimę podczas mrozu to nie osiągalne
Ja mam autko w garażu, więc może to jednak jest na plus, że auto się szybciej grzeje, bo nie wymarznie tak. Ja do dziewczyny mam równe 7 km i nawet nie jestem w połowie drogi, a już mam 90 stopni.

: wt sty 13, 2009 12:25
autor: sas_gti
no wiecie 3 km mozna jechać przez i przez 20 minut jak się ktoś postara :chytry: