Strona 1 z 2

Problem z olejem

: ndz sty 11, 2009 00:50
autor: Mariusz15
Witam mam pewien problem i chce sie upewnić czy to to> Podejrzewam pompe oleju . Kiedys jak chechałem w długą trase to zaczynała migać kontrolka oleju i włączał się brzęczyk. A wczoraj w wyprawie do puław zrobiło się tak że zaczeło cały cas piszczeń. NIeda się jeździć jak dochodzi do 2 tyś obrotów. i zaczyna piszczeć. Dziś wymieniłem filtr oleju, wcześniej wymieniałem czujniki, I moje pytanie czy to pompa czy może cos jeszcze????

: ndz sty 11, 2009 01:24
autor: wasiak
u mnie piszczalo powyzej 100 km/h
okazalo sie ze linka od predkosciomierza sie wyrobila i piszcze
z tego co wiem zegary mk2 nie maja brzeczyka
i w aucie tez takowego nie ma

: ndz sty 11, 2009 02:00
autor: Mariusz15
brzęczyk jest napewno w liczniku. I to to brzęczy to jest głośny bardzo wyraźny sygnał dźwiękowy aż denarwujący.

: ndz sty 11, 2009 11:50
autor: krzemyk99
Dokładnie, brzęczyk jest i piszczy :)
Podjedź do jakiegoś warsztatu niech zmierzą ciśnienie oleju i będziesz wiedział co jest.
A i głupie pytanie:
Sprawdziłeś poziom oleju?

: ndz sty 11, 2009 11:53
autor: SToRM
panewka

: ndz sty 11, 2009 14:11
autor: dajmos18
Witam Kolego też mam taki problem, kiedy przekroczę 60km/h to brzęczy. Otóż znalazłem artykuł w "Auto Świat" i tam piszą że jak ktoś już wyżej napisał trzeba zmierzyć ciśnienie oleju. Jako najczęstszą przyczyną jest wymiana pompy oleju lub czujnika, jak również "...zakres ciśnienia w układzie smarowania silnika regulowany jest przez specjalny zawór. Zdarza się, ale bardzo rzadko, że zawór potrafi się zawiesić i powodować takie anomalie"
Pzdr.

: ndz sty 11, 2009 14:22
autor: albert1973
mialem kiedys taka sama usterke -problem byl w elekrtyce a dokladnie pękł kabelek od czujnika w tym zbiorowym pancerzu co wchodza kabelki od innych czujnikow-sprawdz to

: ndz sty 11, 2009 21:41
autor: Mariusz15
dzięki koledzy jak problem sie rozwiąże to polecą punkciki. Pompa zamówiona. A przy okazki sprawdze te przewody i panewki. A stan oleju jest napewno ok

: ndz sty 11, 2009 22:17
autor: Damilio
wasiak pisze:z tego co wiem zegary mk2 nie maja brzeczyka
miałem taki brzęczyk w mk2 '88 1,3 :helm: wiem bo brzęczał mi jak kabel od czujnika oleju stykał do masy :jezor:

: ndz sty 11, 2009 23:46
autor: Mariusz15
może i tak ale to niemożliwe że za każdym razem powyżej 2 tys sie włącza a jak chodzi na wolnych to nic.

: pn sty 12, 2009 10:15
autor: krzemyk99
może i tak ale to niemożliwe że za każdym razem powyżej 2 tys sie włącza a jak chodzi na wolnych to nic.
Właśnie, że możliwe :okej:

Np. u mnie w NZ brzęczyk się włącza jak obroty przekroczą 2000, w innym przypadku tylko kontrolka. Też myślałem, ze coś jest nie tak, ale w mądrych książkach tak pisze.

: pn sty 12, 2009 12:02
autor: piter_2000
krzemyk99 pisze:
może i tak ale to niemożliwe że za każdym razem powyżej 2 tys sie włącza a jak chodzi na wolnych to nic.
Właśnie, że możliwe :okej:

Np. u mnie w NZ brzęczyk się włącza jak obroty przekroczą 2000, w innym przypadku tylko kontrolka. Też myślałem, ze coś jest nie tak, ale w mądrych książkach tak pisze.
Też potwierdzam, że nie tylko jest to możliwe - tak po prostu jest.

: pn sty 12, 2009 15:31
autor: robertto84
Ja miałem identyczną sytuację. Okazało się, że czujnik przykręcany do głowicy "puszczał" olej i jak zebrało się go więcej na końcu gdzie przymocowany był kabel to brzęczało ;-)

: pn sty 12, 2009 15:43
autor: -Gruby-
U mnie w PL'u było podobnie, z tym, że wiedzałem o co kaman. Silniki mają dwa czujniki oleju, (miałem tak samo w NZ), jeden czujnik jest od niskiego cisnienia oleju (niskie obroty), drugi zaś od wysokich cisnien (powyżej 2000 obrotów), ja mialem odłączony od wysokich cisnien oleju, więc za kazdym razem kiedy przekraczałem 2Krpm to brzęczało, ;).

Tym się kierowałem w poszukiwaniach problemu ;)
Obrazek