Brak przyspieszenia Golf III 1.9 tdi
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Brak przyspieszenia Golf III 1.9 tdi
Autko jak napisałem wykazuje sie ogólnym brakiem mocy(przyspieszenia) jak kolega powiedział zamula. Byłem juz w dwuch warsztatach i robili mi dwie diagnostyki komputerowe. Pierwszy kazał mi wymienić czujnik który zanjduje sie za filtrem powietrza( taka kostka połaczona z przewodem ) i czujnik powietrza na jednej z rur (pozniej sie dowiedzialem ze to czujnik powietrza na wejściu cokolwiek to znaczy).Po wymianie tych czesci auto dalej nie chodziło jak należy, a wiec drugi mechanik i diagnostyka, wynik wymiana czujnika na wyjściu. Zapłaciłem kupę pieniedzy za te czesci i myslalem ze jest ok niestety przejechałem sie autkiem kolegi z tym samym silnikiem , wynik moje dalej zamula. Może ktoś juz sie spotkał z takim problemem i wie co to moze byc? Nadmieniam ze oba warsztaty sa jednymi z lepszych w naszym mieście i tak samo drogimi. Przepraszam za nie fachowy jezyk ale jestem kompletnym laikem technicznym. Dzieki za wszystki odpowiedzi. Moje autko jest z 96 roku
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Co to znaczy diagnostyka? Byl podpinany pod VAGa? Troche dziwne ze byl u dwoch i kazdy co innego naprawial.. chyba ze to diagnostyka prob i bledow.. Chyba ze to nie wina elektroniki a samej mechaniki. A w jakim stanie jest uklad wydechowy? Slabej jakosci zabiera kilka koni..
Pozdro
Gitner
[ Dodano: Nie Sie 21, 2005 8:41 pm ]
Czy po naprawach bledy byly kasowane?
Pozdro
Gitner
Pozdro
Gitner
[ Dodano: Nie Sie 21, 2005 8:41 pm ]
Czy po naprawach bledy byly kasowane?
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
sprawdz sobie wydech czy sie katalizator nie rozlecial w srodku lub wydech i nie dlawi przypadkiem w koncowym tlumiku
a i jeszce jedno jak jest to silnik 1Z to wymien trzeci wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy. w 90 procentach przypadkow za brak mocy odpowiada ten wtryskiwacz
a i jeszce jedno jak jest to silnik 1Z to wymien trzeci wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy. w 90 procentach przypadkow za brak mocy odpowiada ten wtryskiwacz
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
-
- VW Baron
- Posty: 3209
- Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
- Lokalizacja: Z tłumu
- Auto: Szukam... i NC700X
Ale o tym dowiedzialby sie na VAGu. A diagnostyki mial robione dwie.. tylko ze co to byla za diagnostyka? Byl komp podpinany? Mozesz ewentualnie podmienic wtrysk z kolega i sprawdzic jak Ci auto bedzie chodzilo.evolution pisze:a i jeszce jedno jak jest to silnik 1Z to wymien trzeci wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy. w 90 procentach przypadkow za brak mocy odpowiada ten wtryskiwacz
Pozdro
Gitner
2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
VAG tego nie wykaze..... juz tak z tym wtryskiem jest.Gitner pisze:Ale o tym dowiedzialby sie na VAGu. A diagnostyki mial robione dwie.. tylko ze co to byla za diagnostyka? Byl komp podpinany? Mozesz ewentualnie podmienic wtrysk z kolega i sprawdzic jak Ci auto bedzie chodzilo.evolution pisze:a i jeszce jedno jak jest to silnik 1Z to wymien trzeci wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy. w 90 procentach przypadkow za brak mocy odpowiada ten wtryskiwacz
Pozdro
Gitner
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
kurcze a u mnie jest ten problem ze autko idzie jak burza a od 3 tys poprostu przestaje przyspieszac...na piatym biegu do 140 idzie jak burza a potem juz słabo...tak jakby turbina sie odłaczała czy jak...co to moze byc??miał ktos cos takiego....jaki wpływ ma na to przepływomierz
ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6
Jolanda pisze:Autko jak napisałem wykazuje sie ogólnym brakiem mocy(przyspieszenia) jak kolega powiedział zamula
W całym zakresie obrotów?? Czy tylko od pewnej prędkości?
bardzo prawdopodobne, ale gdyby był naprawde mocno przytkany, to turbina miałaby problem z pompowaniem - a to by wyszło na diagnozie.evolution pisze:sprawdz sobie wydech czy sie katalizator nie rozlecial w srodku lub wydech i nie dlawi przypadkiem w koncowym tlumiku
Częsciej jest to padnięty N75, a wtryskiwcz mozna sprawdzić VAGiem albo miernikiem.evolution pisze:a i jeszce jedno jak jest to silnik 1Z to wymien trzeci wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy. w 90 procentach przypadkow za brak mocy odpowiada ten wtryskiwacz
przy dziurach w podcisnieniu, dolocie bedzie kopciłk631 pisze:przepływka wymieniona ,to pozostaje zawór n75 lub zawór turbiny ewentualnie uszkodzony przewód podciśnieniowy.Pozdrawiam
Gratuluje, jak sie okazuje cięzko o dobrego diagnoste - albo ja akurat mam fartawolf243 pisze:Po wizycie na diagnostyce i u sugetiach dwóch "speców" ażeby wymienić komputer (za bagatela 2500zł) a potem turbinę, okazało się że rura od intercoolera była niepodłączona
praktycznie zaden, pomijajac fakt, że w 1Z przepływki padają niezmiernie żadko - to Pierburg a nie Boshćwikła pisze:kurcze a u mnie jest ten problem ze autko idzie jak burza a od 3 tys poprostu przestaje przyspieszac...na piatym biegu do 140 idzie jak burza a potem juz słabo...tak jakby turbina sie odłaczała czy jak...co to moze byc??miał ktos cos takiego....jaki wpływ ma na to przepływomierz
W przypadku nagłych utrat mocy np. auto nie jedzie wiecej jak 3000obr na 5 biegu - pomoze tylko diagnoza dynamiczna VAGiem - porównujac wartości mierzone ze spodziewanymi w trakcie jazdy na 3 biegu przy 3000obr dobry diagnosta jest w stanie wykryc uszkodzenie. Jesli macie taki problem, a mechanior podłacza na postoju kompa i mówi ze wszystko jest ok - to zmieńcie mechanika, bo ten Wam nie pomoże.
W starszych silnikach z MK3 przepływomierz to jest ostatnia rzecz jaka nalezy ruszać - raz ze wzgledu na cenę, dwa dlatego że naprawde nieczesto pada - a jesli juz padnie to auto jest mułowate w calym zakresie obrotowym.
Panowie - jeszcze raz napisze te auta (tdi) trzeba diagnozować kompem i nikt na tym forum (z całym szacunkiem Evo) nie powinien mówic wymień to czy tamto, bo części tanie nie sa, a to jest zabawa w ciuciubabke. Przyczyn moze być całe mnóstwo począwszy od mechanicznych na elektronice skończywszy, czasem są to pierdułki, czasem nie, ale bez diagnozy tego się nie bedzie wiedziało, a skutek zawsze jest ten sam - któryś z trybów awaryjnych.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
- wolf243
- Nowicjusz
- Posty: 44
- Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:08
- Lokalizacja: Wrocław/Zgorzelec
- Kontakt:
teraz też mam to samo !! Nawyższy czas podpiąć się pod kompa.ćwikła pisze:kurcze a u mnie jest ten problem ze autko idzie jak burza a od 3 tys poprostu przestaje przyspieszac...na piatym biegu do 140 idzie jak burza a potem juz słabo...
Pytanko do kolegi Corvax'a:
Zamierzam sobie kupić interfejs diagnostyczny. Czy istnieje możliwość przeprowadzenia takiego testu dynamicznego we własnym zakresie ?? Czy też też wymaga to jakiegoś specjalistycznego przeszkolenia ??
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 284 gości