Brak przyspieszenia Golf III 1.9 tdi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jolanda

Brak przyspieszenia Golf III 1.9 tdi

Post autor: Jolanda » ndz sie 21, 2005 18:34

Autko jak napisałem wykazuje sie ogólnym brakiem mocy(przyspieszenia) jak kolega powiedział zamula. Byłem juz w dwuch warsztatach i robili mi dwie diagnostyki komputerowe. Pierwszy kazał mi wymienić czujnik który zanjduje sie za filtrem powietrza( taka kostka połaczona z przewodem :blush: ) i czujnik powietrza na jednej z rur (pozniej sie dowiedzialem ze to czujnik powietrza na wejściu cokolwiek to znaczy).Po wymianie tych czesci auto dalej nie chodziło jak należy, a wiec drugi mechanik i diagnostyka, wynik wymiana czujnika na wyjściu. Zapłaciłem kupę pieniedzy za te czesci i myslalem ze jest ok :crazy: niestety przejechałem sie autkiem kolegi z tym samym silnikiem , wynik moje dalej zamula. Może ktoś juz sie spotkał z takim problemem i wie co to moze byc? Nadmieniam ze oba warsztaty sa jednymi z lepszych w naszym mieście i tak samo drogimi. Przepraszam za nie fachowy jezyk ale jestem kompletnym laikem technicznym. Dzieki za wszystki odpowiedzi. Moje autko jest z 96 roku



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz sie 21, 2005 20:40

Co to znaczy diagnostyka? Byl podpinany pod VAGa? Troche dziwne ze byl u dwoch i kazdy co innego naprawial.. chyba ze to diagnostyka prob i bledow.. Chyba ze to nie wina elektroniki a samej mechaniki. A w jakim stanie jest uklad wydechowy? Slabej jakosci zabiera kilka koni..

Pozdro
Gitner

[ Dodano: Nie Sie 21, 2005 8:41 pm ]
Czy po naprawach bledy byly kasowane?

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz sie 21, 2005 20:51

sprawdz sobie wydech czy sie katalizator nie rozlecial w srodku lub wydech i nie dlawi przypadkiem w koncowym tlumiku
a i jeszce jedno jak jest to silnik 1Z to wymien trzeci wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy. w 90 procentach przypadkow za brak mocy odpowiada ten wtryskiwacz


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » ndz sie 21, 2005 20:58

evolution pisze:a i jeszce jedno jak jest to silnik 1Z to wymien trzeci wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy. w 90 procentach przypadkow za brak mocy odpowiada ten wtryskiwacz
Ale o tym dowiedzialby sie na VAGu. A diagnostyki mial robione dwie.. tylko ze co to byla za diagnostyka? Byl komp podpinany? Mozesz ewentualnie podmienic wtrysk z kolega i sprawdzic jak Ci auto bedzie chodzilo.

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

_Woytek_

Post autor: _Woytek_ » wt sie 23, 2005 13:59

A moze turbosprężarka nie pracuje jak należy ?



k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » wt sie 23, 2005 15:08

Witam przepływka wymieniona ,to pozostaje zawór n75 lub zawór turbiny ewentualnie uszkodzony przewód podciśnieniowy.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt sie 23, 2005 21:47

Gitner pisze:
evolution pisze:a i jeszce jedno jak jest to silnik 1Z to wymien trzeci wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy. w 90 procentach przypadkow za brak mocy odpowiada ten wtryskiwacz
Ale o tym dowiedzialby sie na VAGu. A diagnostyki mial robione dwie.. tylko ze co to byla za diagnostyka? Byl komp podpinany? Mozesz ewentualnie podmienic wtrysk z kolega i sprawdzic jak Ci auto bedzie chodzilo.

Pozdro
Gitner
VAG tego nie wykaze..... juz tak z tym wtryskiem jest.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
wolf243
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:08
Lokalizacja: Wrocław/Zgorzelec
Kontakt:

Post autor: wolf243 » czw sie 25, 2005 10:24

Miałem kiedyś podobnie - mułowato przyśpieszał i Vmax = 120 na 5 biegu. Po wizycie na diagnostyce i u sugetiach dwóch "speców" ażeby wymienić komputer (za bagatela 2500zł) a potem turbinę, okazało się że rura od intercoolera była niepodłączona !!!! :kac:



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » wt wrz 20, 2005 13:24

kurcze a u mnie jest ten problem ze autko idzie jak burza a od 3 tys poprostu przestaje przyspieszac...na piatym biegu do 140 idzie jak burza a potem juz słabo...tak jakby turbina sie odłaczała czy jak...co to moze byc??miał ktos cos takiego....jaki wpływ ma na to przepływomierz


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt wrz 20, 2005 14:04

Jolanda pisze:Autko jak napisałem wykazuje sie ogólnym brakiem mocy(przyspieszenia) jak kolega powiedział zamula

W całym zakresie obrotów?? Czy tylko od pewnej prędkości?

evolution pisze:sprawdz sobie wydech czy sie katalizator nie rozlecial w srodku lub wydech i nie dlawi przypadkiem w koncowym tlumiku
bardzo prawdopodobne, ale gdyby był naprawde mocno przytkany, to turbina miałaby problem z pompowaniem - a to by wyszło na diagnozie.
evolution pisze:a i jeszce jedno jak jest to silnik 1Z to wymien trzeci wtryskiwacz z czujnikiem ruchu iglicy. w 90 procentach przypadkow za brak mocy odpowiada ten wtryskiwacz
Częsciej jest to padnięty N75, a wtryskiwcz mozna sprawdzić VAGiem albo miernikiem.
k631 pisze:przepływka wymieniona ,to pozostaje zawór n75 lub zawór turbiny ewentualnie uszkodzony przewód podciśnieniowy.Pozdrawiam
przy dziurach w podcisnieniu, dolocie bedzie kopcił

wolf243 pisze:Po wizycie na diagnostyce i u sugetiach dwóch "speców" ażeby wymienić komputer (za bagatela 2500zł) a potem turbinę, okazało się że rura od intercoolera była niepodłączona
Gratuluje, jak sie okazuje cięzko o dobrego diagnoste - albo ja akurat mam farta :)

ćwikła pisze:kurcze a u mnie jest ten problem ze autko idzie jak burza a od 3 tys poprostu przestaje przyspieszac...na piatym biegu do 140 idzie jak burza a potem juz słabo...tak jakby turbina sie odłaczała czy jak...co to moze byc??miał ktos cos takiego....jaki wpływ ma na to przepływomierz
praktycznie zaden, pomijajac fakt, że w 1Z przepływki padają niezmiernie żadko - to Pierburg a nie Bosh :)

W przypadku nagłych utrat mocy np. auto nie jedzie wiecej jak 3000obr na 5 biegu - pomoze tylko diagnoza dynamiczna VAGiem - porównujac wartości mierzone ze spodziewanymi w trakcie jazdy na 3 biegu przy 3000obr dobry diagnosta jest w stanie wykryc uszkodzenie. Jesli macie taki problem, a mechanior podłacza na postoju kompa i mówi ze wszystko jest ok - to zmieńcie mechanika, bo ten Wam nie pomoże.

W starszych silnikach z MK3 przepływomierz to jest ostatnia rzecz jaka nalezy ruszać - raz ze wzgledu na cenę, dwa dlatego że naprawde nieczesto pada - a jesli juz padnie to auto jest mułowate w calym zakresie obrotowym.

Panowie - jeszcze raz napisze te auta (tdi) trzeba diagnozować kompem i nikt na tym forum (z całym szacunkiem Evo) nie powinien mówic wymień to czy tamto, bo części tanie nie sa, a to jest zabawa w ciuciubabke. Przyczyn moze być całe mnóstwo począwszy od mechanicznych na elektronice skończywszy, czasem są to pierdułki, czasem nie, ale bez diagnozy tego się nie bedzie wiedziało, a skutek zawsze jest ten sam - któryś z trybów awaryjnych.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » wt wrz 20, 2005 14:18

Corvax czyli zmierzenie auta kopme na postoju nic nie da jezeli jest walniety n75...trza mierzyc auto w czasie jazdy??dobrze zrozumiałem??


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » wt wrz 20, 2005 15:39

w czasie postoju to mozna stwierdzić że dany podzespół nie działa bo nie ma z niego sygnału np. To czy trzyma wartości i pracuje poprawnie jest mozliwe do sprawdzenia dynamicznie - tak jest z turbina, n75, przepływka itp...


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Awatar użytkownika
wolf243
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:08
Lokalizacja: Wrocław/Zgorzelec
Kontakt:

Post autor: wolf243 » wt wrz 20, 2005 17:03

ćwikła pisze:kurcze a u mnie jest ten problem ze autko idzie jak burza a od 3 tys poprostu przestaje przyspieszac...na piatym biegu do 140 idzie jak burza a potem juz słabo...
:grin: teraz też mam to samo !! Nawyższy czas podpiąć się pod kompa.

Pytanko do kolegi Corvax'a:
Zamierzam sobie kupić interfejs diagnostyczny. Czy istnieje możliwość przeprowadzenia takiego testu dynamicznego we własnym zakresie ?? Czy też też wymaga to jakiegoś specjalistycznego przeszkolenia ??

pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 284 gości