czujnik czy termostat ??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adie1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:57
Lokalizacja: Biały Bór

czujnik czy termostat ??

Post autor: adie1989 » pt sty 09, 2009 16:26

witam wiem ze ten temat powtarzał sie juz pare razy ale nie moge tego zrozumiec. Mam golfa III silnik 1.8 typ ABS zmierzyłem dzisaj rezystancje na postoju samochód dogrzał sie do 90 stopni na wskazniku załaczył sie wiatrak wyłaczyłem go i sprawdziłem omomierzem rezystancje na 1&3 miał 230 na drugim 120 z hakiem lecz gdy zaczynam jechac temperatura spada unosi sie moze wskazówka od temp 2-5 mm. Moje pytanie jest takie:
1. Czy to jest wina termostatu czy czujnika ??

Wczesniej kupiłem czujnik z allegro z ozn. 357 919 501 załozyłem go ale zle wskazuje rezystance przy 90 stopniach na wskazówce ma ponad 500 i nie załacza wiatraka chłodzenia przy tym czujniku wskaznik wskazywła prawie 100 i nie załaczył wiec wymieniłem na stary, lecz stary tak jak powinien załacz wiatrak jak skazówka minie lekko 90 stopni.
Prosze o wszelkie odpowiedzi bo jestem naprawde w kropce co robic dzieku za wszelkie odpowiedzi



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt sty 09, 2009 17:08

po pierwsze termowyłącznik który załącza wentylator w chłodnicy nie ma nic wspólnego z czujnikami temperatury , czujnik temperatury jest w króćcu przy głowicy , ma w sobie dwa obwody pomiarowe pierwszy daje sygnał do sterownika drugi obwód daje sygnał do wsaznika temperatury w zegarze , termowyłącznik w chłodnicy załącza wentylator , nie bardzo wiem co mierzyłeś , ale każdy termowyłącznik oraz czujnik temperatury ma tolerancje od - do , termostat zaś odpowiada za włączanie dużego obiegu płynu chłodzącego , i nie jest w żaden sposób powiązany z czujnikami bądż termowyłącznikami , jest to zespół wyłącznie termiczny



adie1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:57
Lokalizacja: Biały Bór

Post autor: adie1989 » pt sty 09, 2009 17:29

czujnik znjaduje sie w kroćcu przy głowicy mierzyłem rezystancje miedzy 1 i 3 pinem na czujniku temp . dodam jeszce ze przy normalnej jezdzie powiedzmu po 50 czy 100 km dolna rura od chłodnicy jest ciepła a z tego co wiem chyba powinna byc taka sama jak ta u góry ah i jezce dodam cze wiem ze czujnik wysyła do komputera kiedy załaczyc wiatrak ale ten nowy co kupiłem nie załacza i jest w krpce nie wiem co robic załozyłem stary bo boje sie ze zagotuje mi sie auto w korku



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt sty 09, 2009 17:39

Czujnik zmierzyłeś, na króćcu masz 3 różne.

Co ma wspólnego czujnik na króćcu z wiatrakiem na chłodnicy wg ciebie?

Komputer nie ma nic totalnie wspólnego z załączeniem wiatraka na chłodnicy (w sensie sterowania wiatrakiem)

Dolny wąż chłodnicy powinien być lekko ciepły, gorące powinny być oba wtedy kiedy termostat sie otwiera czyli powyżej 90 stopni temperatury płynu.

Ja nie bardzo rozumiem w czym masz problem, zimą w czasie jazdy temperatura sie zmienia w pewnym zakresie w czasie jazdy, a osiągnięcie prawidłowej temperatury zajmuje więcej czasu niż latem. :goof:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
error6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 06, 2008 15:49
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: error6 » pt sty 09, 2009 17:52

Ja chyba wiem o co chodzi koledze, poniewaz mam ten sam problem. Otoz spada wskazowka od temperatury (nieraz zdazy sie jej ze pokazuje nawet przez 50 km dobrze, a potem spadnie prawie na 0) I z tego co wiem winny jest czujnik temperatury ten przy glowicy. Malo tego wyczytalem gdzies an forum ze moze to powodowac trudniejsze odpalanie zimnego silnika, jesli sa nieprawidlowe sygnaly z czujnika do sterowniak silnika)



adie1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:57
Lokalizacja: Biały Bór

Post autor: adie1989 » pt sty 09, 2009 17:56

no tak ale to dlaczego tak jest ze jak załozyłem ten nowy czujnik oczywscie wszytsko na postoju nagrzał sie tak ze miał na wskazówce blisko czerwonej kreski wiec wyłaczyłem silnik i załozyłem stary a stary podnósł sie do 70 poczekałem az nagrzeje sie do 90 kreska lekko poszła poza 90 i włczył sie wiatrak jest tak jest to dlaczego przy innym nie załcza wiatyraka no i jesli tak sie dzieje to jest winna czujnika w takim razie ?? dodam ze w srodki po przejechaniu ok 500m robi sie ciepło

[ Dodano: 09 Sty 2009 17:00 ]
aha i jeszce jedno wogóle u mnie jest czujnik w głowicy ??? to chyba nie ma nic wspołnego z czujnikiem w głowicy ??



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt sty 09, 2009 18:05

Nie odpowiedziałeś na pytania, wiec nie wiem nadal o co ci chodzi z czym masz problem, z tym że ci sie silnik nie nagrzewa/przegrzewa? Ze wskazaniem zegara? Z brakiem ogrzewania? Z nadmiernym ogrzewaniem? Z włączaniem/niewyłączaniem wiatraka na chlodnicy?

Który czujnik wymieniałeś bo masz w tym silniku na króćcu trzy: czerwony, czarny i niebieski?

Z twojej chaotycznej wypowiedzi wnioskuje że masz problem ze wskazaniem temperatury na zegarach, albo nic nie rozumiem :rolleyes:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

adie1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:57
Lokalizacja: Biały Bór

Post autor: adie1989 » pt sty 09, 2009 18:08

tak chodzi mi to ze wskaznik zle wskazuje temperature odruwa sie tylko na 3 mm jak stoje w korku czy cos to podchodzi wyzej jak zaczynam jechac spowrotem opada i nie wiem czym to jest spowodowane termsotatem czy czujnikiem chodzi o to zeby prawidłow wsazywał temperature



Awatar użytkownika
error6
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: wt maja 06, 2008 15:49
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: error6 » pt sty 09, 2009 18:11

Tez sie domyslam ze chodzi o zegary... A wentylator na nowym sie nie zalanczal poniewaz czujnik byl badziewiasty. Mimo iz wskazowka szla prawie an czerwone pole to tak naprawde bylo kolo 70 stopni i dlatego czujnik na chlodnicy nie zmierzyl temperatury potrzebnej do zalaczenia wiatraka. O ile dobrze wyczytalem w innych tematach to za wskazowke odpowiedzialny jest czujnik nieboeski i to ten nalezy wymienic i wtedy wszystko bedzie oki. Ale niech to potwierdzi jeszcze ktos z wiekszym doswiadczeniem



adie1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:57
Lokalizacja: Biały Bór

Post autor: adie1989 » pt sty 09, 2009 18:19

heh ten czujnik jest 4 pinowy zółty to nie rozumiem jakie inne czujniki mam wymienic



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt sty 09, 2009 18:20

A latem teź ci źle pokazywał?

Zimą wskaźnik ma prawo oscylować w pewnym zakresie pracy szczególnie przy jeździe na krótkich odcinkach, ja bym na twoim miejscu sie tym nie przejmował ponieważ wskaźniki samochodowe nie mają obowiązku wskazywać dokładnie co do ułamka stopnia. Są to wskaźniki informacyjne.

Kupiłeś albo wadliwy czujnik wskazania temperatury albo źle dobrany bo jest ich kilka różnych rodzajów, stąd wskaźnik pokazał 100 stopni a po zmianie na drugi czujnik już tylko 70.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt sty 09, 2009 18:21

Który czujnik wymieniałeś bo masz w tym silniku na króćcu trzy: czerwony, czarny i niebieski? w tym silniku powinien być tylko jeden z czterema kabelkami



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt sty 09, 2009 18:24

zółty czujnik temperatury:

VW SHARAN 1995/08 -> 2000/04
SEAT IBIZA 1993/07 -> 1997/04
SEAT IBIZA 1997/05 -> 1999/07
SEAT IBIZA 1999/08 -> 2002/01
SEAT ALHAMBRA 1995/08 -> 2000/08
VW PASSAT 1988/04 -> 1993/08
VW PASSAT 1993/09 -> 1996/11
VW POLO 1994/10 -> 1996/06
VW POLO 1996/07 -> 1999/09
VW POLO 1999/10 -> 2001/10
VW BORA 1998/09 -> ????/??
VW VENTO 1992/01 -> 1998/09
SEAT CORDOBA 1994/03 -> 1996/10
SEAT CORDOBA 1996/11 -> 1999/07
SEAT CORDOBA 1999/08 -> 2002/01
VW GOLF 1997/10 -> 2003/09
SEAT TOLEDO 1991/09 -> 1995/08
SEAT TOLEDO 1995/09 -> 1999/02
SKODA OCTAVIA 1997/10 -> 2001/06
SKODA OCTAVIA 2001/07 -> 2004/05

Widzisz tutaj swoje auto?


Głowy nie dam ale powinieneś mieć CZARNY od wskaźnika.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

adie1989
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw sty 08, 2009 18:57
Lokalizacja: Biały Bór

Post autor: adie1989 » pt sty 09, 2009 18:27

ah przeopraszam zaponiałem dodoac ze mam cordobe 1.8 94r ale silnik golfa wpsiałem poprostu mk3



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 305 gości