Strona 1 z 1

mcperson

: czw sty 08, 2009 20:57
autor: marbuick
Pytanie odnośnie kolumn mcpersona. Sorki jesli cos przekrece. Chodzi mi o to, ze spojrzalem dzis na srube i nakretke od mcpersona od strony silnika pod maska i jest tak: nakretka na srubie i ona jest na imbus. I teraz moje GŁÓWNE pytanie brzmi: czy biorac klucz powinno sie dac przekrecic ta srube ( ja sprobowalem i obraca sie lacznie z guma naokolo)??

: czw sty 08, 2009 21:12
autor: adpap
tak, da sie obracac..
dlatego w srodku jest zrobione na klucz impusowy, jak chcesz odkrecic to musisz imbusem przytrzymac (jakims takim niewymiarowy, ja szlifowalem) i odkrecac nakretke kluczem chyba 21, pamietam, ze tez musial rozpilowac jakis oczkowy....

: czw sty 08, 2009 21:17
autor: dziejo
marbuick pisze: ( ja sprobowalem i obraca sie lacznie z guma naokolo)??
z oporem ?? czy luzno ?

: czw sty 08, 2009 21:17
autor: marbuick
A jak sprawdzic czy nie ma tam za duzego luzu? Chodzimi o to czy np mozna bardziej naciagnac srube?

: czw sty 08, 2009 21:19
autor: dziejo
marbuick pisze:Chodzimi o to czy np mozna bardziej naciagnac srube?
mozna spróbować mocniej dokrecić ale musisz koniecznie zaopatrzyć się w naprawdę dobry inbus( 7-8 )jak się nie myle
oczywiście klucz rurkowy
ps
a dlaczego chcesz dociągnąc ????

: czw sty 08, 2009 21:21
autor: marbuick
No wlasnie obraca mi sie nie z zadnym tam oporem tylko tak normalnie nie wiem jak to napisac podobno wymienili mi gumy od mcpersona wiec to sa chyba te (bo nie wiem) i sęk w tym, że wlasnie normalniem ozna obrocic kluczem

: czw sty 08, 2009 21:24
autor: dziejo
marbuick pisze:podobno wymienili mi gumy od mcpersona wiec to sa chyba te (bo nie wiem)
czy robiono ci (ustawienie kątów ) zwrotnicy ?

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 20:25 ]
marbuick pisze:normalniem ozna obrocic kluczem
spoko nic się nie martw i tak jest to wszystko na łozysku (tak ma być )

: czw sty 08, 2009 21:28
autor: marbuick
Ha no wlasnie nie wiem czy to w kolumnie czy gdzie indziej, bo juz wczesniej na forum probowalem uzyskac jakies info odnosnie mojego problemu. Przypomne moze Ty mi poradzisz. Od pewnego czasu mialem jakies stukanie niby to wkole niby nie wiem gdzie - dzwiek metaliczny, postukalo i przestalo i zawsze na prostej rownej drodze sie zaczynalo. Po pewnym czasie zaczelo w czasie stukania dodatkowo blokowac - szarpac kierownica gwaltownie raz na lewo raz na prawo. bylem na szarpakach zadnych luzow nie ma niby. tarcze to tez nie sa bo jak hamuje to dalej stukalo. wiec nie wiem co to.

: czw sty 08, 2009 21:37
autor: dziejo
odkrec koła z przodu i sprawdz czy masz blaszki zabezpeiczające klocki (widac je odrazu na zaciskach z góry i dołu }

: czw sty 08, 2009 21:41
autor: marbuick
blaszki mam sprawdzalem klocki tez grube z lekka juz zjechane sa tarcze hamulcowe bo zrobil sie narost i wyplywka na rancie jesli tak mozna to nazwac usunalem to ale to chyba nie to bo zaczynalo stukac dopiero po przejechaniu jakiegos kawalku drogi np 30 km a nie od razu.

: czw sty 08, 2009 21:44
autor: dziejo
trudno to na oko zdiagnozować ale przypatrz się czy klocki sa równomiernie wytarte
z prawej i lewej strony

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 20:46 ]
marbuick pisze: zaczynalo stukac dopiero po przejechaniu jakiegos kawalku drogi np 30 km a nie od razu.
kiedy np tarcze się zagrzeja
przyczyną np moze równiez być stary płyn hamulcowy