Strona 1 z 2

przepustnica

: czw sty 08, 2009 15:31
autor: amator5
Witam Proszę o poradę Mam golfinę 1,6 benz bez gazu i ostatnio miąłem problem z porannym uruchamianiem Wyczyściłem dziś przepustnicę i auto odpaliło za pierwszym kopem ale cos jest nie tak z obrotami silnik jest rozgrzany a mimo to przy uruchomieniu wchodzi na wysokie obroty i później spada skokowo do wartości 1100 1200 lekko pływając Zaobserwowałem też coś ciekawego A mianowicie jak ściągnę wtyczkę d przepustnicy to obroty stabilizują się i wahają w granicach 800 Wnętrze silnika krokowego czyste Proszę powiedzcie co jest nie tak Silnik krokowy pada czy? Czy sam sinik można wymienić

: czw sty 08, 2009 16:56
autor: reven0
Czesc

Wprawdzie w golfie tego nie robiłem ale w audi a3 tak, a mianowicie - adaptacje przepustnicy po czyszczeniu. Jezeli wyczyscisz przepusnice to trzeba ja zaadoptowac VAG - iem. Mozesz tez spróbowac ja zaadoptowac "domowym" sposobem, choc nie we wszystkich samochodach to sie do konca udaje. Odepnij na kilka minut akumulator, uruchom silnik (bez zbednych odbiorników pradu), niech silnik popracuje z 5 min na wolnych obrotach, a potem w droge, tzn musisz przejechac z kilkadziesiat kilometrów ( nie musi byc to odrazu :grin: ). Jezeli po tym zabiegu sie nie poprawi to pozostaje tylko VAG :bigok:

: czw sty 08, 2009 17:13
autor: stonefree
A przed czyszczeniem było to samo? Rozbierałeś silnik krokowy?? W MK3 nie robi się adaptacji przepustnicy.

: czw sty 08, 2009 18:06
autor: reven0
To chociaz tyle masz z głowy :grin: .

: czw sty 08, 2009 18:20
autor: stonefree
amator5, Jeżeli nie masz dostępu do kogoś z komputerem i VAGiem, to wstępnie spróbuj zrobić reset komputera sterującego silnikiem odpinając klemę - akumulatora na kilkadziesiąt sekund. Jeżeli to nie pomoże, spróbuj tez odłączyć sondę lambda.

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 17:20 ]
odłączyć na próbę, a potem podpiąć spowrotem oczywiście...

: czw sty 08, 2009 19:05
autor: danioo
stonefree pisze:W MK3 nie robi się adaptacji przepustnicy.
Od kiedy się nie robi? a np. silnik AEE ??

: pt sty 09, 2009 09:02
autor: stonefree
danioo, A w silnikach z jednopunktowym wtryskiem?

: pt sty 09, 2009 17:00
autor: danioo
stonefree pisze:danioo, A w silnikach z jednopunktowym wtryskiem?
tego to nie wiem, ale ja mam MK3 1,6 wielopunkt i się robi adaptację.

: pt sty 09, 2009 17:14
autor: wolfzan
O jakim silniku jest tu dokładnie mowa? ABU czy AEE? Jeżeli AEE to :dol: :dol: :dol:

danioo pisze:
stonefree pisze:W MK3 nie robi się adaptacji przepustnicy.
Od kiedy się nie robi? a np. silnik AEE ??
Jasne, że należy zaadaptować przepustnicę po jej wyczyszczeniu. Bardzo ważne, żeby wyczyścić przepustnicę bardzo dokładnie. Można zaryzykować i po wyczyszczeniu przepustnicy włączyć silnik bez dotykania gazu aż nabierze temperatury. Przepustnica może się też zaadaptować sama (sam tak zrobiłem). Jednak najpewniej zaadaptować ją VAG-iem.
amator5 pisze:cos jest nie tak z obrotami silnik jest rozgrzany a mimo to przy uruchomieniu wchodzi na wysokie obroty i później spada skokowo do wartości 1100 1200 lekko pływając Zaobserwowałem też coś ciekawego A mianowicie jak ściągnę wtyczkę d przepustnicy to obroty stabilizują się i wahają w granicach 800 Wnętrze silnika krokowego czyste
W silniku AEE teoretycznie odłączenie akumulatora nic nie daje, ale mi udało się podobne objawy zlikwidować właśnie poprzez odłączenie go na ok. 15 min.

: pt sty 09, 2009 19:23
autor: stonefree
Ok, tylko do tej pory chłopak nie napisał jaki jest kod silnika...

: pt sty 09, 2009 19:50
autor: wolfzan
stonefree pisze:Ok, tylko do tej pory chłopak nie napisał jaki jest kod silnika...
Dlatego ja piszę to co wiem o silniku AEE. Zobaczymy jaki On ma silnik.

: pt sty 09, 2009 20:51
autor: amator5
witam Zrobiłem tę adaptację i niekoniecznie to jest to A mianowicie obroty są bardziej stabilne ale zauważa się spadek skokowy Zapyta ktoś co to znaczy?Mianowicie nie spadają one płynnie tylko obrotomierz jakby na chwilę ,,zawiesza" się w trzech a nawet czterech pozycjach Przy uruchamianiu 2800 chwilę później ok 2000 i później 1100 i wreszcie na 900 Powiem tak wcześniej kiedy kupiłem to auto to obrotomierz tak nie wskazywał A co do silnika to motor 1,6 benz 97 rok Nie wiem jaki to typ silnika Jeśli można to oczekuję jakichś sugestii

[ Dodano: 09 Sty 2009 19:54 ]
Acha przed czyszczeniem tak się nie działo ale był problem z uruchomieniem tzn musiałem wciskać przy pierwszym rozruchu dźwignię gazu Po wyczyszczeniu auto pali za dotknięciem ale frapujące są te obroty

: pt sty 09, 2009 21:20
autor: stonefree
amator5, To może najprościej powiedz,czy masz 4 wtryskiwacze czy jeden?

: pt sty 09, 2009 21:23
autor: wolfzan
amator5 pisze:to motor 1,6 benz 97 rok
To na pewno AEE. Czy wygląda tak:


Obrazek