Strona 1 z 1
co do wymiany w zacisku hamulca tylnego?
: czw sty 08, 2009 09:35
autor: sewooo
Witam
Autko MK2 1,8 RP, pytanie do ludzi którzy to robili. Co jest do wymiany w zacisku hamulca tylnego- (Z tyłu tarcze) przy depnięciu nogą na pedał hamulca wszystkie 4 łapią, natomiast po zaciągnięciu ręcznego prawy tył nie hamuje, z tego co zauważyłem to nie odbija dźwignia w zacisku trzymająca główkę linki. Ruszyłem ją młotkiem ale jest dość zapieczona żeby sprężyna spowodowała powrót dźwigni z linką. I teraz chciałem to zrobić tylko czy musze rozbierać cały zacisk?? Dodam że linki hamulca są nowiutkie.
: czw sty 08, 2009 10:31
autor: edzio
Wymienic ten zacisk .
: czw sty 08, 2009 10:39
autor: MackoMan
Rozebrać i wyczyścić
: czw sty 08, 2009 10:49
autor: mate64
kolego sew poszukaj, wczoraj był obszerny wątek na ten temat, w faq jest opis jak zregenerować zacisk itd.
Re: co do wymiany w zacisku hamulca tylnego?
: czw sty 08, 2009 11:41
autor: jasiocorrado
sew1 pisze:Witam
Autko MK2 1,8 RP, pytanie do ludzi którzy to robili. Co jest do wymiany w zacisku hamulca tylnego- (Z tyłu tarcze) przy depnięciu nogą na pedał hamulca wszystkie 4 łapią, natomiast po zaciągnięciu ręcznego prawy tył nie hamuje, z tego co zauważyłem to nie odbija dźwignia w zacisku trzymająca główkę linki. Ruszyłem ją młotkiem ale jest dość zapieczona żeby sprężyna spowodowała powrót dźwigni z linką. I teraz chciałem to zrobić tylko czy musze rozbierać cały zacisk?? Dodam że linki hamulca są nowiutkie.
witam
da sie zregenerowac i jest to nie duzy koszt,jak masz pojecie o mechanice to se poradzisz.
kupujesz zestaw gumek na caly zacisk koszt z 15zł,wyjmujesz zacisk i do dzieła.
: czw sty 08, 2009 11:47
autor: mate64
jasiocorrado, taj jasne szczególnie dużo mu da wymiana gumek jeśli zacisk jest szczelny a problem tkwi w mechanizmie ręcznego
: czw sty 08, 2009 13:40
autor: sewooo
mate64, dzięki za info- sory za przegapienie tematu- to usunięcia
: czw sty 08, 2009 13:56
autor: jasiocorrado
mate64 pisze:jasiocorrado, taj jasne szczególnie dużo mu da wymiana gumek jeśli zacisk jest szczelny a problem tkwi w mechanizmie ręcznego
jak by był szczelny to reczny by dzialal.zapiekła sie dzwignia od recznego w zacisku bo jest nie szczelny.rozebrac wyczyscic podsmarowac i bedzie dzialac,mialem to u siebie w mkII.
sew1 napisal"z tego co zauważyłem to nie odbija dźwignia w zacisku trzymająca główkę linki",to jaki jest problem w mechanizmie ręcznego?????????
: czw sty 08, 2009 14:09
autor: mate64
jasiocorrado pisze:
jak by był szczelny to reczny by dzialal.zapiekła sie dzwignia od recznego w zacisku bo jest nie szczelny.rozebrac wyczyscic podsmarowac i bedzie dzialac,mialem to u siebie w mkII.
sew1 napisal"z tego co zauważyłem to nie odbija dźwignia w zacisku trzymająca główkę linki",to jaki jest problem w mechanizmie ręcznego?????????
Sama wymiana gumek może jednak nie wystarczyć. Rozbierałem już swoje raz, teraz będe rozbierał 2 raz ponieważ wymiana gumek i smarowanie nie pomogło. Problemem może być sprężyna wodzika, mechanizm samoregulacji w tłoczku, sama przekładnia w tłoczku skorodowany wałek wodzika.
Sew tłoczek ma szczelny (bo inaczej uciekałby mu płyn), zewnętrzny simering na wałku dźwigni nie ma nic wspólnego ze szczelnością układu hydraulicznego tłoczka.
: czw sty 08, 2009 15:11
autor: sewooo
mate64, a jest mozliwość wymontowania wałka bez ściągania zacisku czy nie warto w ten sposób kombinować i wymienić od razu wszystkie gumki w całym zacisku- wogóle nie cieknie
: czw sty 08, 2009 15:42
autor: mate64
Nie ma możliwości rozebrania czegokolwiek w zasadzie bez ściągnięcia tego z auta i wykręcenia tłoczka. Czytałeś faq o regeneracji zacisku?
Jeśli z zacisku nie cieknie i tłok nie jest zapieczony to wymiana samych gumek nie ma najmniejszego sensu. Rozebranie, i czyszczenie to minimum. czy wszystko jest ok zobaczysz jak będziesz miał zacisk na stole w cześciach.