Strona 1 z 1

Co to za część?

: śr sty 07, 2009 22:49
autor: westpoland
Witam,
Proszę bardziej oświeconych ode mnie o wyjaśnienie, co to jest za część, ta którą zaznaczyłem strzałką. Silnik to 1,4 16v z 2001r. Pytam, ponieważ zauważyłem dzisiaj wyciek płynu chłodniczego tego elementu. Dokładne miejsce wycieku zaznaczyłem kółkiem.

Domyślacie się może, co to za usterka, bo przyznam jest o mój pierwszy vw i jestem w tej marce jeszcze zielony.
:blush:

Obrazek

: śr sty 07, 2009 22:51
autor: mate64
to jest z prawej strony z boku bloku silnika?

Wygląda na króciec/rozgałęźnik układu chłodzenia.

: śr sty 07, 2009 22:55
autor: westpoland
Tak, z prawej strony, "idą" do tego węże z cgłodnicy.

: śr sty 07, 2009 23:06
autor: EnJoy
mate64 pisze:Wygląda na króciec/rozgałęźnik układu chłodzenia.
no tak to wygląda i to raczej będzie ten króciec. Tam gdzieś powinien jeszcze być wciśnięty w niego czujnik temperatury

: śr sty 07, 2009 23:16
autor: westpoland
A czy króciec to nie jest to samo co obudowa termostatu?
I co tam uklękło, że zaczęło kapać. Dodam, ze auto stało dwa dni na mrozie, a miałem trochę wody w płynie w chłodnicy :crazy: i podejrzewam, że tu tkwi przyczyna. Nie wiem, tylko co dokładnie mogło się uszkodzić.

: śr sty 07, 2009 23:25
autor: EnJoy
możliwe, że oring szlak trafił przy tych mrozach i przepuszcza wodę.. zwykły taki, gumowy

: śr sty 07, 2009 23:31
autor: GMS
wymień króciec na nowy razem z oringiem i napewno bedzie git, te króćce lubią pękać i krzywić sie od temperatury i najlepiej kup w serwisie bo innych to szkoda zakładac no chyba że ktos lubi wracac do tej samej sprawy za kródki czas
pozdrawiam

: śr sty 07, 2009 23:57
autor: westpoland
Dzięki koledzy, macie u mnie punkty za pomoc. :)
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły lub zetknął sie z podobnym przypadkiem to proszę o komentarz.
Aha, warto przy okazji wymienić, termostat? Tak profilaktycznie.

: czw sty 08, 2009 00:05
autor: EnJoy
westpoland pisze:Aha, warto przy okazji wymienić, termostat? Tak profilaktycznie.
jeśli masz na to kasę, to czemu by nie ;) stary termostat choć na oko tego nie widać, też może nie być już "pierwszej szczelności" :helm: