Dziwne zachowanie po odpaleniu, falowanie przy rozgrzanym 2E

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
phozik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw lis 08, 2007 22:26
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Dziwne zachowanie po odpaleniu, falowanie przy rozgrzanym 2E

Post autor: phozik » śr sty 07, 2009 20:49

Witam
Mam taki problem ze swoim 2e. Chwile po odpaleniu na zimnym silniku wskakuje na ok 2000obr/min. Chodzi tak ok 1 min poczym powoli zaczynaja obroty spadac. Gdy dodam gazu wskakuje na obroty normalnie ale ciężko mu sie z nich schodzi... schodzi do powiedzmy 1700obr/min. Gdy sie nagrzeje zaczynaja falowac od wartosci 600 - 1800obr. Dodam jeszcze ze tak sie dzieje na beznzynie choc na gazie nie jezdze juz z 2 miesiace z wiadomych powodow :) Prosze o pomoc ;P i odpowiedz czy cos z niego jeszcze bedzie :):)



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw sty 08, 2009 23:21

Czy pompowanie hamulcem przypadkiem nie ma jakiegoś wpływu na obroty gdy się przywieszą? sprawdź bo jesli tak to jest duze prawdopodobieństwo że to silniczek krokowy.
Pompujać pedałem hamulca otwierasz zaworek zwrotny na wężyku podciśnienia serwa hamulca co ładuje serwo ale jednocześnie upuszcza podciśnienie z kolektora ssącego. To upuszczanie podciśnienia z kolektora , choć bardzo niewielke , normalnie nie wpływające na obroty silnika, może w tym przypadku pobudzić iglicę silniczka krokowego do pracy i spowowuje że się odetnie.



Awatar użytkownika
phozik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw lis 08, 2007 22:26
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: phozik » sob sty 10, 2009 15:23

Zrobiłem dokładnie to co mi poradziles i okazało sie ze obroty rosną. Przy rozgrzanym silniku jak zaczynają falować tak samo podpompowalem hamulec i wzrosły do ok 1300obr i sie zatrzymaly, gdy przestalem pompowac to znow spadly i zaczely falowac. Wychodzi na to ze to jednak silniczek krokowy padł. Tak z ciekawosci pytalem o nowy oryginal i cena mnie zszokowala :p 1220zł a za zamiennik ponad 600 :P nie pozostaje nic innego jak szukam jakiejs uzywki ale przeczyscic stary ;P moze to cos da :) w kazdym razie dzieki za rade :)


Mój golfinder :P http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=249977
Akumulatory i oleje w dobrych cenach ! http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=19917259

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob sty 10, 2009 15:28

kapiel w bezynie eksrakcyjnej może pomóc.
Tylko nie mocz tej sekcji w którą sie wpina wtyczkę ale tą w której jest ta iglica.
Pędzelek z drobnym włosiem będzie pomocny, mozesz też uzyć powietrza z kompresora.
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 15:30 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
phozik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw lis 08, 2007 22:26
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: phozik » pt sty 16, 2009 17:43

Silniczek bedzie kapany jutro a dzisiaj mam jeszcze jeden problem ;P otoz czasami mruga a czasami swieci sie dluzej kontrolka recznego .. od czego to moze byc ? co musze sprawdzic :P wiem ze tam sa jakies blaszki i przy zaciagnietym recznym one sie stykaja czy cos takiego ..mozliwe ze to jest przeczyna czy cos glebszego ?


Mój golfinder :P http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=249977
Akumulatory i oleje w dobrych cenach ! http://moto.allegro.pl/listing.php/user?us_id=19917259

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sty 16, 2009 17:55

czujnik jest przy ręcznym, jak tam sie przyjrzysz to go od razu zoabczysz. Skontroluj jego działania wciskajać go palcem po prostu. Raczej problem tkwi w samym czujniczku.
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 17:55 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
phozik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: czw lis 08, 2007 22:26
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: phozik » pt sty 16, 2009 18:00

Dzieki kolego za rady :):):)
Ostatnio zmieniony pt sty 16, 2009 18:01 przez phozik, łącznie zmieniany 1 raz.



Vwmaniak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 14:45
Lokalizacja: Trzebnica
Kontakt:

Post autor: Vwmaniak » śr sie 12, 2009 15:44

U mnie w 2E pojawił się dzisiaj podobny problem. Auto schodzi tylko do 1100 RPM. Od tego momentu obroty spadają bardzo powoli i silnik zaczyna "falować". Kiedy podłączyłem voltomierz do kabla nr.3 we wtyczce do przepływomierza, pokazał mi wartość 4.58V, i nie zmieniała sie ona w zależności od położenia klapki przepływomierza. Mierzyłem tą wartość tylko na załączonym zapłonie, i również na zapalnonym silniku - ciągle voltomierz pokazywał 4.58V. Co ciekawe kiedy odłączyłem całkowicie wtyczkę od przepływomierza, auto zaczęło równo pracować na wolnych obrotach, ale brakuje mu mocy podczas jazdy. Już można postawić diagnoze że to przepływomierz wadliwie działa?

Prosze o podpowiedzi ;)


VW Corrado 1.9 TDI BLT PD 130KM --> 230KM 430NM
Diesel też potrafi!

Corrado w dieslu:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=408433

dnadna
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 13:07
Lokalizacja: lodz

Post autor: dnadna » śr sie 12, 2009 20:11

mialem bardzo podobnie i powiem wam ze
bym sprawdzil kazdą szczelnosc dolotu i odmy

a jak dojdziecie co u was biega to napiszcie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 432 gości