Problem z Golfem mk4 1,6 16v

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk

Problem z Golfem mk4 1,6 16v

Post autor: qmalin21 » śr sty 07, 2009 12:01

Witam wszystkich fanów Golfa

Mam problem i zwracam się o pomoc.
Jestem w posiadaniu Golfa mk4 1,6 16v niestety pali olej w ilości 1 l / 1000 km. Przebieg auta jest autentyczny i wynosi 165 000 km.
Będąc u mechanika stwierdził, że "żyga olejem" w filtr powietrza. Zastanawiam się co warto byłoby z tym zrobić. Pojawiło się kilka opcji:
1. Zrobienie tego silnika
2. Kupienie takiego samego i przełożenie osprzętu ze starego
3.Wymiana silnika na jakieś TDI lub mocną benzynę 1,8 lub 1,8T

Nie bardzo orientuje się w kosztach poszczególnych opcji ( koszt robocizny i części, oczywiście chodzi o koszta orientacyjne ).

Golfa sprzedać nie mogę, ponieważ dostałem go po tacie.
Co byście polecali zrobić w takiej sytuacji ?
Nie ukrywam że mocy mi trochę mało, tym bardziej że mam Varianta.
Poza opisanym uszkodzeniem czeka mnie w najbliższym czasie wymiana skrzyni biegów bo już pada.

Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Pozdrawiam
qmalin21



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » śr sty 07, 2009 13:11

czyżby silniczek z serii AZD?
jeśli tak to najprawdopodobniej szlag trafił gniazda zaworowe (wypaliły sie), potem idzie lawina -motor zaczyna palić olej.
nie wyczuwasz żadnych wibracji na silniku? jak postawisz auto pod lekkim kątem.
robota silnika może cie kosztować nawet 3tyś -ale jeśli sie na to zdecydujesz wszystkie części i naprawy zleć po rozebraniu silnika.
a to "żyganie" olejem do filtra to z odmy może być.



qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: qmalin21 » śr sty 07, 2009 18:01

dzieki, a co bys mi doradzil? bo niewiem co mam robic.


wibracje wyczuwam jak jade na wysokim biegu i malych obrotach to tak lekko trzesie budą (myslalem ze to od skzrzyni)

jak wymienie badz naprawie ta odme to nie bedzie pluc tym olejem ? :chytry:

niewiem czy AZD :grin: auto jest z konca roku 2000 czyli poczatki produkcji



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » śr sty 07, 2009 22:18

z tym olejem ten typ tak ma. chlapie do filtra i już. chyba że masz tam całe bajoro oleju (ze dwie szklanki :D -to bym sie martwił). jeśli chcesz się z tym bawić to proponuje sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrach -sporo sie dowiesz o motorku. a potem zadecydujesz co dalej.
tak apropos Golf MK4 był produkowany od 1998 roku (chyba -ale mogę się mylić, pewnie ktoś mnie poprawi).



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » śr sty 07, 2009 22:23

qmalin21 pisze:Jestem w posiadaniu Golfa mk4 1,6 16v niestety pali olej w ilości 1 l / 1000 km.
uuu...10litrow na wymiane...

hmm...to pewnie non stop za toba niebieska chmura jak mocniej wciskasz gaz??

a olej w filtrze to na pewno odma wywala, musi miec niezle przedmuchy na skrzyni korbowej..



qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: qmalin21 » śr sty 07, 2009 22:46

hauer, wiem wiem ale chodzilo mi o produkcje tego silnika.

dzieki za odpowiedz



Awatar użytkownika
piopio81
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 30, 2006 19:51
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: piopio81 » czw sty 08, 2009 13:05

a u mnie wszytsko ok 1.4 16V



hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » czw sty 08, 2009 13:33

tak sobie mysle że problemem może być głowica. mogły sie posypać uszczelniacze zaworowe albo prowadnice zaworów. tą droga mase oleju wcieka do cylindrów.
zabawne jest to że VW do motoru AZD nie ma prowadnic jako części zamiennej :D -proponują całą głowice za chyba 6tyś?
jakby co to te prowadnice ci zamontują w każdym przyzwoitym zakładzie zamującym sie tą tematyka.
pzdr



Awatar użytkownika
Guciu88
VW ADDICT
VW ADDICT
Posty: 90
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 20:56
Lokalizacja: DB
Kontakt:

Post autor: Guciu88 » czw sty 08, 2009 16:33

Problemów może być o wiele więcej. Ale stawiam na pierwszą teorię co do gniazd zaworowych. Mój ma połowę Twojego przebiegu i jeszcze tak nie ma :) A to ten sam silnik :) Ja bym wymienił na TDI :) Nie ma lepszego diesla na świecie niż1.9 TDI VW :) :green_fuck: :green_fuck:


Skoda - Simply Clever! :]

hauer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 362
Rejestracja: śr mar 15, 2006 11:15
Lokalizacja: Polska

Post autor: hauer » czw sty 08, 2009 17:17

chyba bym polemizował w sprawie tego diesla. chyba serca BMW są lepsze -tak mysle.



qmalin21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: wt sty 06, 2009 22:50
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: qmalin21 » czw sty 08, 2009 17:26

w najblizszym czasie wybiore sie na pomiar cisnienia w garkach i zobaczymy co z tym fantem wyjdzie

[ Dodano: 08 Sty 2009 16:28 ]
zapomanielm dodac ze mam gaz ale zamierzam go wywalic bo i tak nei dziala a nikt nie potrafi go zrobic. Dodam jeszcze ze mam chyba strate na mocy bo wiecej niz 170 niechce jechac no moze po 5 minutach dojdzie do 180 z gorki :grin: wydaje mi sie malo chociaz to variant



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 316 gości