Akumulator pada jak zimno

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Akumulator pada jak zimno

Post autor: zajac » wt sty 06, 2009 23:43

witam


mam taki maly problem i nie bardzo wiem w czym szukac przyczyny.

Mianowicie jak tylko temperatura spadnie do -10st pada mi akumulator.
nie wiem od czego to zalezy ale co zime musze kupowac nowy bo stare (1 roczne) sie koncza w mrozy. Caly rok auto cyka bez problemu a jak mroz to 1 noc i kaplica.

mam kagera 56ah. Wystartowalem auto z kabli pochodzil 20 min a po 3 godzinach juz nie ma wogole pradu.
wysiadajac z auta wylaczam wszystkie odbiorniki pradu altek laduje 13,8 i jak miernik podepne na zgaszonym silniku to nie widac zeby prad uciekał

ktos moze sie spotkal z takim zjawiskiem?


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » wt sty 06, 2009 23:58

zajac, aku traci swoja pojemnosc im nizsza temperatura, ale zeby po roku padal?
ja u siebie juz w pazdzierniku musialem zmieniac, tez mam 56Ah i musze Ci powiedziec ze z obawami go codziennie odpalam jak postoi na podworku, na razie nie zawiodl ale kreci jakby chcial a nie mogl... olej 10w...

ladowanie masz przeciez dobre..jak masz prostownik to podepnij po mroznej nocy i zobacz czy bardzo pusty aku..bo moze po prostu nie ma sily zakrecic
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 23:58 przez haps, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr sty 07, 2009 00:04

wiesz co zdziwil mnie fakt ze nawet po podlaczeniu kabli musial chwile byc na kablach zeby zakrecil.
no i dziwne jest tez to ze jak bylo cieplej zostawialem auto na swiatlach i nie bylo problemu z zapaleniem auta


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Gallus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 10:12
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Gallus » śr sty 07, 2009 00:13

no bo było ciepło... ja mam bardzo stary aku 44Ah i jak naładuje prostownikiem to na mrozie mi trzyma kilka nocy i tez pada... a rano kręci tak jak by nie mógł... nic z tym nie zrobię kupie nowy aku i zobaczymy ;)

zając może podładuj akumulator prostownikiem ale do końca kilkanaście godzin i potem sprawdź ;) zobacz czy czasem nie masz ubytków wody itp...

pozdro



haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » śr sty 07, 2009 00:19

zajac pisze:jak bylo cieplej zostawialem auto na swiatlach i nie bylo problemu z zapaleniem auta
to jak ja mialem wapniowy i zostawilem na awaryjnych na hmm 2-3minuty to juz nie odpalilem, taka padaczka, ale tak to z rana krecil, moze dlatego ze staram sie na dojezdzie do domu gasic swiatla i jak zaparkuje to przegazuje go pare razy zeby podladowac bateryjke..
Gallus pisze:zobacz czy czasem nie masz ubytków wody itp...
no wlasnie, jesli masz kwas siarkowy z woda destylowana, to poodkrecaj te zaslepki i podolewaj wody desytlowanej, podladuj, moze pomoze, no chyba ze masz wapniowy



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 07, 2009 00:20

Przy -10st akumulator ma tylko 50% swojej pojemności jezeli przed mrozem był w 100% naładowany czyli miał na klemach 12,6-12,7V po 2h po zgaszeniu auta. 50% to daje nam tylko 22Ah jezeli masz małe straty na rozrusznikui ładowanie poniżej 14V to takie cyrki sie robia. Najlpeiej kup jakis akumulator wapniowo cadmowy i sparwdz tuleje w rozruszniku. ładowanie 13,8V to dolna granica - troszke mało.

[ Dodano: Wto 06 Sty, 2009 ]
Zrób mały teścik po zgaszeniu auta po 2h sprawdz jego napiecie. 12,6-127V 100% naładowany 12,5V 90%, 12,4V 80% 12,3 70%; 12,2 V 60%; 12,1 V 50%. Jak po 2h bedziesz miał w granicach 12,4-12,5V a rano na klemach na mrozie mniej niz 12,1V ( 11,9V całkiem rozłaadowany ) to aku juz szajs - ma słbą pojemnosc lub jest zasiarczony lub ma mało wody. Chybaze CI cos prąd zjada.
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 00:33 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr sty 07, 2009 00:31

jutro po robocie sprawdze to dokladnie i najwyzej kupi sie druga baterie


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 07, 2009 00:35

Najlpeiej zrobisz jak go nałądujesz w temp. minimu +15st ( pamietaj nie na mrozie) , naładuj do pełna- dobrze naładowany bedzie miał wiecej niz 13V- po czasie spadnie do tych 12,6-12,7V, zainstaluj do auta na noc i zobacz rano spoczynkowe napiece- bez jazdy wczesniejszej po naładowaniu po jeden nocy na dobrze naładowanym aku powinno byc teraz min 12,3V przy obecnych temperaturach ( jezeli jest sprawny). Daje nam to ok 40% spadku pojemnosci przy ok -8-10 st. Chyba ze ma juz słaby prad rozruchowy i napiecie spada przy rozruchu jak go tuelje na rozruszniku trzymaja.
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 00:36 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr sty 07, 2009 19:50

dzis zmierzyłem ładowanie i mam 13,86-13,90 a na aku 13,6 ale jak zapale swiatla to spada napiecie na aku do 13,3 oczywiscie na zapalonym silniku.

No i tu jest zonk bo altek ma ok 1,5 roku a daje te 13,9 a podobno to za mało


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

jarekzgora
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: śr wrz 03, 2008 17:51
Lokalizacja: FZ
Kontakt:

Post autor: jarekzgora » śr sty 07, 2009 20:52

Wg "Sam naprawiam", w zależności od temperatury akumulatora i otoczenia regulator napięcia powinien utrzymywać wartość napięcia w przedziale 13,8...14,5V.


najpierw: Astra1 1.4 +lpg,
potem:
Vectra B 1.6 16V,
Golf MK4 1.9 ALH
teraz: premacy 1.8 + lpg, V70 III 2.0d

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » śr sty 07, 2009 20:59

zajac, z akumulatorami kiepskiej jakości tak jest, a jakoś baterie kagera mi nie leżą. Sznajder potrafi paść po kilku miesiącach. Możliwe że trafiłeś jakiś z walnietą celą np.

Jeśli można sie dostać do płynu to można sprawdzić gęstość elektrolitu, jeśli jest mętny to po baterii.

Ja mam VARTĘ Silver z rozruchem 400A, zeszłej zimy kupiłem, od tego czasu nie było tak żebym nie zapalił, a przedwczoraj w nocy było -22 :grin:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » śr sty 07, 2009 23:25

dzis otworzylem akumulator elektrolit byl bardzo przejrzysty ale bylo go mało wiec zalałem do pełna wody destylowanej walnąłem runde po mieście ok 35 km i zobaczymy rano czy bedzie jakis prąd


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » śr sty 07, 2009 23:49

zajac pisze:dzis zmierzyłem ładowanie i mam 13,86-13,90 a na aku 13,6 ale jak zapale swiatla to spada napiecie na aku do 13,3 oczywiscie na zapalonym silniku.

No i tu jest zonk bo altek ma ok 1,5 roku a daje te 13,9 a podobno to za mało
Za mało na aku 13,3V,najlepiej by było min 14V u mnie na aku na świałach mam 14,33V. Poza tym prąd poniżej 14V na aku jet w stanie doładowac aku tylko do 80% jego pojemności niezaleznie od długości trasy.
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 23:50 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
djalien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 200
Rejestracja: sob lut 24, 2007 20:54
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: djalien » czw sty 08, 2009 09:50

zajac pisze:mam kagera


moim zdanie i wszystko jasne ostatnio wymieniałem kolesowi amory na nowe tej firmy i przeglądu jemu nie przeszedł na nowych amorach

moim zdaniem ta firma to jeden wielki syf



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 242 gości