Strona 1 z 2

pojemność 1.8 brak nr silnika

: wt sty 06, 2009 20:41
autor: piertn
Witam kolegów. Dopiero co kupiłem audi tzn. Golf MK3 wersja Bon Jovi z 1996 roku z silnikiem 1.8 ponoć o mocy 90km :hmm: mam nadzieję że to nie 75

Mam teraz pytanie.

W dokumentach od auta podane są nr silnika ADZ to by mi najbardziej pasowało :food: ale są rozbieżności tzn. na osłonie od paska rozrządu jest naklejka że to silnik 1.8 ale o symbolu ABS czyli ten starszy typ (taki miałem z 1992roku który umarł na drzewie) szukałem nr silnika na samym silniku i niestety w miejscu nr silnika jest pusto tzn. się sprawdzałem w tym samym miejscu co były wybite nr w moim dawnym ABS-ie.

Czy ktoś z was wie jak mam sprawdzić jaki tu siedzi silnik? Mam nadzieję że to ADZ oby to nie było AAM?

Pomóżcie bo ja aż tak się nie znam i potrafię to dojść tylko po nr silnika jest na to jakiś inny sposób:)

: wt sty 06, 2009 20:44
autor: haps
piertn, od 95roku chyba absa przeksztalcili w adz

: wt sty 06, 2009 20:47
autor: RzR
jeszcze nalepka w bagażniku pod wykladzina powinna byc.

: wt sty 06, 2009 21:11
autor: piertn
No tak koledzy ja was rozumiem wszystko to jest na nalepkach jest ADZ w brifie i ks serwisowej też adz tylko mnie martwi ta naklejka na osłonie rozrządu tak się zastanawiam czy nie został zmieniony silnik i czy jest możliwość zdiagnozowania co to za silnik.??

: wt sty 06, 2009 21:45
autor: Szymon8
Napis na osłonie rozrzadu może nam mówić z jakiego tworzywa jest ona wykonana. ABS to tworzywo z którego jest wykonanych kilka innych elementów naszych golfów. Sprawdz w dowodzie ile masz wpisane kW. Ja mam to może i u Ciebie bedzie. A jak nie to została tylko wlepa w bagazniku. Ale jak na moj gust ot chyba raczej bedzie 1.8 AAM, bo takie najcześciej wystepowały w tej wersji

: wt sty 06, 2009 21:46
autor: edzio
Może ktoś wymienił osłonę rozrządu

: wt sty 06, 2009 21:56
autor: piertn
No właśnie jest na osłonie rozrządu nie napis że to ABS tylko naklejka o symbolu i nr silnika dlatego są trzywersje:
ze to abs 90km
ADZ 90
lub aam 75km

i w związku z tym nie mam zielonego pojęcia jak to można sprawdzić.

Musicie zrozumieć że wszystkie naklejki które są w aucie tzn. ta z bagażniku i na papierach od auta czyli tych niemieckich jest symbol silnika ADZ tylko jest pytanie czy siedzi tutaj oryginalny silnik czy został zmieniony na jakiś inny.

Wg mnie to chyba wersja AAM można wykluczyć bo wątpię żęby komuś się chciało tyle rzeczy zmieniać bo z 90 na 75km to kilka rzeczy nie pasuje chociażby głupie przeguby :chytry:

A czy czymś z wyglądu różnią się ABS i ADZ czy są identyczne a może można dojść po np. sondzie lambdzie lub po nr komputera jest szansa? :grrr:

: wt sty 06, 2009 22:04
autor: haps
piertn pisze:z bagażniku i na papierach od auta czyli tych niemieckich jest symbol silnika ADZ
tak jak Ci mowilem, po 95 juz wsadzali ADZ, w sumie to sie niczym konkretnym nie rozni od ABS.
piertn pisze:tylko jest pytanie czy siedzi tutaj oryginalny silnik czy został zmieniony na jakiś inny.
jechac na hamownie i bedziesz wiedzial jak zrobia pomiar.

masz jakies dziwne watpliwosci co do oryginalnosci tego golfa,
piertn pisze:Wg mnie to chyba wersja AAM można wykluczyć bo wątpię żęby komuś się chciało tyle rzeczy zmieniać bo z 90 na 75km
jesli zakladamy wymiane silnika, to niekoniecznie ktos sie sugerowal podnoszeniem mocy, moze zatarl sie fabrycznie wlozony a wlasciciel wpakowal to co udalo mu sie kupic, ale po co zakladac takie bezpodstawne hipotezy??
piertn pisze:A czy czymś z wyglądu różnią się ABS i ADZ czy są identyczne a może można dojść po np. sondzie lambdzie lub po nr komputera jest szansa?
one sie nawet nie roznia od RP ktory siedzi w mk2 no i oczywiscie od AAM`a rowniez sie nie roznia z wygladu..

[ Dodano: 06 Sty 2009 21:08 ]
piertn pisze:ale o symbolu ABS czyli ten starszy typ (taki miałem z 1992roku który umarł na drzewie)
piertn pisze:prawdzałem w tym samym miejscu co były wybite nr w moim dawnym ABS-ie.
piszesz ze miales ABS`a to powinienes pamietac jak sie zbieral tamten golf, bo roznica miedzy abs/adz a aam jest do wyczucia nawet dla poczatkujacego kierowcy

: wt sty 06, 2009 22:22
autor: piertn
haps,
haps pisze:piszesz ze miales ABS`a to powinienes pamietac jak sie zbieral tamten golf, bo roznica miedzy abs/adz a aam jest do wyczucia nawet dla poczatkujacego kierowcy
niby tak ale jak ktoś latał przez ostatnie 5 miesięcy audi z silnikiem 2.0 16v o mocy 140km to teraz mam wątpliwości czy ten to jest 75 czy 90km dla mnie to on jest dosyć mułowaty no i już sam nie wiem.

To jest moja wrodzona ciekawość z zaciekawiło mnie to jak chciałem sprawdzić nr silnika i tu zonk bo ich nie ma i od tego momentu nie daje mi to spokoju. Postawcie się w mojej sytuacji czy nie chcieli byście wiedzieć co jest pod maską??
Co do hamowni to odpada bo w pobliżu w odległości 150 km na 100% nie ma żadnej hamowni a przydała by się.


A co do oryginalności golfa to wątpliwe a nawet bardzo mało prawdopodobne jest ażeby w oryginale wypuścili golfa z fabryki bez nr silnika :bigok:
Czyli z tego co widzę nie ma sposobu na odkrycie co to za silnik tutaj siedzi może ktoś wpadnie na jakiś pomysł.

Ciągle czekam na pomysły :chytry:

: wt sty 06, 2009 22:58
autor: haps
piertn pisze:niby tak ale jak ktoś latał przez ostatnie 5 miesięcy audi z silnikiem 2.0 16v o mocy 140km to teraz mam wątpliwości czy ten to jest 75 czy 90km dla mnie to on jest dosyć mułowaty no i już sam nie wiem.
no tak teraz to kazdy bedzie zamulony.. najlepiej ustawic sie z kims kto ma taki motor w swoim golfie i zrobic sprint.. moze pasek rozrzadu o ile swiezy, bedzie mial nadruk z nazwa silnika? Cisnienie sprezania jest tez wieksze w adz/abs niz w aam, poprzez zastosowane inne tloki, moze pomiar manometrem cos wskaze, ale to musialby byc katalogowo zdrowy silnik... no troche ciezka sprawa na zlokalizowanie konikow w golfie..

: wt sty 06, 2009 22:58
autor: SToRM
W BonJovi z silnikow 1.8 wystepowal tylko AAM i ADZ - co wyklucza ABS'a ktory w tym czasie nie byl juz produkowany (co oczywiscie nie wyklucza swapa przez poprzedniego wlasciciela) :)
Wygladowo ADZ i AAM jest identyczny

: wt sty 06, 2009 23:03
autor: piertn
No to cóż nic nie poradzimy trzeba przyjąć najlepszą wersję czyli uznaję że to ADZ:) Jutro jadę na wymianę paska rozrządu i oleju może w kanału coś kolwiek się zobaczy choć jakąś literkę B albo D i będzie wszystko jasne ja dzisiaj się przypatrywałem i niestety nic nie odczytałem:)

Dziękuję za zainteresowanie się tematem:)
Punkty zaraz będą dodane:)

: śr sty 07, 2009 01:40
autor: edzio
piertn pisze:może w kanału coś kolwiek się zobaczy choć jakąś literkę B albo D
po tym co teraz napisałeś to zastanawiam się czy ty wogóle wiesz gdzie tego numeru szukac?

: śr sty 07, 2009 08:03
autor: adamk18
wrzuć foty swojego silnika - na forum są fochowcy którzy potrafią rozpoznać typ - na tak zwane oko .