problem z temp. wody

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ryba2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
Lokalizacja: aleksandrów łódzki
Kontakt:

problem z temp. wody

Post autor: ryba2 » wt sty 06, 2009 14:08

Witam mam MK II z silnikiem 1.8 GX 87 rocznik na wielo wtrysku wielo punkcie w automacie. Dziś rano było u mnie -18 stopni poszedłem do auta zacząłem skrobać i chce odpalić ledwo co na początku zakręcił ale dodałem gazu i odpalił odskrobałem sobie malutką dziurkę na przedniej szybie i jadę po 2km zjechałem bo nic nie widziałem i jechałem pod prąd odskrobałem ujechałem 20 metrów i zobaczyłem że wskazówka temp wody w chłodnicy jest na max i zjechałem zgasiłem otworzyłem machę a tam wszystko wrze poczekałem jakieś 20 min i odkręciłem korek a tam prawie sahara dolałem płynu zimowego do chłodnic przepompowałem wężem przez cały obieg i wyruszyłem dalej do pracy jak dojechałem pod firmę czyli około 4km wskaźnik temp wody na max i zaczęła mrygać lampka od oleju otworzyłem maskę a tam znowu się gotuje a z silnika to się minimalnie dymiło odczekałem godzinę i sprawdziłem poziom płynu w zbiorniku i było tyle co nalałem silnik ostygł i jak wracałem do domu to temp wody była okej na tym białym polu na początku po 4h jadę na miasto i się nagrzała woda że wskazówka non stop była na połowie i na dodatek miąłem nadmuch włączony w aucie z gorącym powietrzem dmuchawa obroty najniższe i przez cały czas zimne powietrze w ogóle nie grzeje a temp wody na połowie co to może być czy to termostat świruje cz może nagrzewnica?? Błagam pomóżcie z góry dzięki :(
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 15:31 przez ryba2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » wt sty 06, 2009 14:12

sądząc po objawach to tak jak by termostat nie puszczał w ogóle "dużego obiegu". Najlepiej wykręć termostat i sprawdź go w garnku czy działa. Jak by to było to sprawa prosta i mało kosztowna. Biorę pod uwagę oczywiście to że miałeś płyn zimowy i nie zamarzła ci woda w silniku i niczego tam nie rozwaliło
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 14:12 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

ryba2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz gru 02, 2007 10:27
Lokalizacja: aleksandrów łódzki
Kontakt:

Post autor: ryba2 » wt sty 06, 2009 14:18

Tak miałem nalany niebieski płyn zimowy już nie pamiętam do jakiej temp ale chyba do -17 ale raczej nie powinien chyba zamarznąć przy -18? A jak sprawdzić termostat w garnku bo nie za bardzo wiem a termostat dowiadywałem się to nie całe 30zł kosztuje to rzeczywiście niewiele czy gdyby było to co napisałeś że niema dużego obiegu to jeżdżąc może się coś uszkodzić??



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » wt sty 06, 2009 14:25

jak nie ma dużego obiegu to auto się zagotuje i jest lipa, a co do garnka i termostatu, to wyciągasz termostat wkładasz go do garnka z wodą i gotujesz. podczas gotowania sprawdzasz temp. wody jakimś termometrem. Jak termostat jest sprawny to zauważysz że przy ok 85 stopni celciusza będzie pracować (tzn otwierać obieg) jak nie będzie w ogóle reagował na temp. to do wymiany


Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt sty 06, 2009 14:28

ryba2, Sprawdź dolny wąż w chłodnicy. Jeśli silnik jest rozgrzany a wąż zimny to termostat nie puszcza wody do chłodnicy i gotuje płyn. Taka jazda jest dość ryzykowna, możesz przegrzać silnik.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 301 gości