Witam golfiarzy.
Pytanie pewnie banalne dla tych,którzy to robią na codzień. Wymienialiśmy dziś w golfie 3 1,9 TD pasek rozrządu. Według zalecen trzeba by zdjąc koło zebate na wałku i dokręcić dopiero po napieciu paska. niestety nie dało rady go zdjąć,szczęście,ze znaki się pozgadzały.Moje pytanie: Jak to zdjąć za pomocą przebijaka tak jak napisane w większości książek,skoro otworek w osłonie paska ma 5 mm średnicy i wypada na zewnętrznej srednicy tego koła?cienki bolec i młotek 2 kg? A może trzeba robić jakiś ściągacz?
Jak zdjąć koło zębate wałka rozrządu?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
trzeba zrobic tak jak piszą w ksiazkach,tzn gdy jest juz zdjęty stary pasek bierzesz cienki pobijaczek ,młotek ,może byc 2 kg.i pobijasz lekko przez ten otworek,o którym pisałeś ale nie w tym jednym punkcie ,w którym sie zatrzymal walek rozrządu ,a po obwodzie obracając kolem zębatym wałka rozrządu.W pewnym momencie koło zębate "zeskoczy"z wałka.Oczywiście przy tej operaccji musisz ściągnąc pokrywe zaworów po to żeby potem ustawic wałek ale o tym zapewne juz doczytales w ksiażce
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
trzeba zdejmowac w dieslu kolko poniewaz zamiast znakow na gornym kole jest miejsce na blokade pod pokrywa zaworow, po za tym na wale korbowym czesto wyrabia sie wpust i kolko zaczyna sie przekrecac, nalezy sprawdzi na tę ewentualność zeby suprise nie byloflanel pisze:Ale przy wymianie rozrzadu wcale nie trzeba zdejmowac koła z rozrzadu po co?? Jakies głupoty pisza w tych ksiazkach
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Czy mozna?
Siemka.Dzieki za odpowiedzi.Nasuwa mię sie pytanie:Czy stukając w powyższe kółko po obwodzie należy obracać samym wałkiem rozrządu po zdjęciu na siłe paska?Czy zawory nie będą walic w tłoki 1 i 4 cylindra?A może należy obracać całym motorem?Jak wtedy po zdjęciu kółka dojechac do znaków ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości