Jak zdjąć koło zębate wałka rozrządu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Jak zdjąć koło zębate wałka rozrządu?

Post autor: stonefree » wt sie 16, 2005 23:20

Witam golfiarzy.
Pytanie pewnie banalne dla tych,którzy to robią na codzień. Wymienialiśmy dziś w golfie 3 1,9 TD pasek rozrządu. Według zalecen trzeba by zdjąc koło zebate na wałku i dokręcić dopiero po napieciu paska. niestety nie dało rady go zdjąć,szczęście,ze znaki się pozgadzały.Moje pytanie: Jak to zdjąć za pomocą przebijaka tak jak napisane w większości książek,skoro otworek w osłonie paska ma 5 mm średnicy i wypada na zewnętrznej srednicy tego koła?cienki bolec i młotek 2 kg? A może trzeba robić jakiś ściągacz?



greg

Post autor: greg » sob sie 20, 2005 15:39

Ja co prawda ma 1,9 D a nie TD - oznaczenie silnika 1Y ale po odkręceniu śruby mocującej koło pasowe na wałku rozrządu stuknąłem w koło (od strony wałka rorządu i zaworów) i zeszło.



ignac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn lis 22, 2004 22:33
Lokalizacja: silesia
Kontakt:

Post autor: ignac » sob sie 20, 2005 23:52

trzeba zrobic tak jak piszą w ksiazkach,tzn gdy jest juz zdjęty stary pasek bierzesz cienki pobijaczek ,młotek ,może byc 2 kg.i pobijasz lekko przez ten otworek,o którym pisałeś ale nie w tym jednym punkcie ,w którym sie zatrzymal walek rozrządu ,a po obwodzie obracając kolem zębatym wałka rozrządu.W pewnym momencie koło zębate "zeskoczy"z wałka.Oczywiście przy tej operaccji musisz ściągnąc pokrywe zaworów po to żeby potem ustawic wałek ale o tym zapewne juz doczytales w ksiażce



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4306
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt sie 23, 2005 22:12

flanel pisze:Ale przy wymianie rozrzadu wcale nie trzeba zdejmowac koła z rozrzadu po co?? Jakies głupoty pisza w tych ksiazkach
trzeba zdejmowac w dieslu kolko poniewaz zamiast znakow na gornym kole jest miejsce na blokade pod pokrywa zaworow, po za tym na wale korbowym czesto wyrabia sie wpust i kolko zaczyna sie przekrecac, nalezy sprawdzi na tę ewentualność zeby suprise nie bylo


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Czy mozna?

Post autor: stonefree » ndz sie 28, 2005 00:11

Siemka.Dzieki za odpowiedzi.Nasuwa mię sie pytanie:Czy stukając w powyższe kółko po obwodzie należy obracać samym wałkiem rozrządu po zdjęciu na siłe paska?Czy zawory nie będą walic w tłoki 1 i 4 cylindra?A może należy obracać całym motorem?Jak wtedy po zdjęciu kółka dojechac do znaków ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości