Odcięcie zapłonu w Mk3 1.9TD - prośba o pomoc.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

miso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: sob sie 06, 2005 21:33
Lokalizacja: ŁAZISKA GÓRNE

Odcięcie zapłonu w Mk3 1.9TD - prośba o pomoc.

Post autor: miso » wt sie 16, 2005 21:02

Cześć,
niedawno kupiłem Golfa Mk3, 1.9TD i chciałbym zrobić odcięcie zapłonu itd. Robiłem to już kiedy w Fiacie Tipo, Uno, Sequiento... nie znam oznaczenia kabli w moim Golfie, czy oprócz zapłonu można coś jeszcze odciąć. Odcięcie planuje zrobić na przekaźniku 30A, podłączonym do schematu, który samodzielnie zmodyfikowałem. Odcięcie działa następująco (dla zinteresowanych):
- po wejściu do samochodu naciskamy microstyk (schowany w dowolnym miejscu),
- mamy 10 - 15 sek. na odpalenie samochodu, jeśli nie odpalimy samochodu, odcięcie jest znowu aktywne po 10-15 sek.,
- jeśli odplimy jeździmy do woli,
- jeśli zgasimy śilnik odcięcie się uzbraja po 10-15 sek.,
- zaleta: przy nagłym zgaśnięciu silnika mamy czas aby go uruchomić.
Urządzeni dizała bez problemów w aucie mojego ojca od ponad roku. Pomysł jest zaczerpnięte z "Elektroniki dla wszystkich". Będe bardzo wdzięczny za wskazanie kolorów kabli, tj. stałe zasilanie, po zapłonie, masy i ewentualnie co można odciąć w dieslu - gdzie można znależć wiązke kabli.
Bardzo będe wdzieczny za pomoc... i służe pomocą jeśli chodzi o mój schemat (mam do tego wzór płytki oraz wykaz podzespołów).



dziomal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: pn gru 13, 2004 22:53
Lokalizacja: Brzozów/Kraków
Kontakt:

Post autor: dziomal » sob sie 20, 2005 10:07

W dieslu robi się odcięcie paliwa na pompie. Jest tam specjalny zaworek do gaszenia silnika (na niego jest podawane napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce) i pod niego się zazwyczaj podłącza - wstawiasz przekaźnik (lub sam przełącznik szeregowo) żeby odcinać dopływ prądu do tego zaworka. Ale to nie jest za dobre zabezpieczenie ponieważ bardzo łatwo można to ominąć. To rozwiązanie jest dobre ale z alarmem który będzie czuwał żeby nikt nie grzebał w komorze silnika.



greg

Post autor: greg » sob sie 20, 2005 15:32

Lepszym rozwiązaniem jest zamontowanie odcinacza paliwa - zaworu paliwa na przewodzie paliwowym ze zbiornika do filtra paliwa. Na tym co ma w filtrze daleko nie zajedzie. Ja miałem takie odcięcie jak piszesz wyżej i auto dostało nóg.



kadett
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: pt sie 26, 2005 12:35
Lokalizacja: Będzin

Post autor: kadett » sob wrz 03, 2005 20:43

Witam
Ja też mam diesla i zacząłem zakładać alarm ale nie wiem gdzie się wpiąć z immobiliserem
czy odcięcie zapłonu czy zasilanie pompy (nie mam schematu).
Ale co do tego przekaźnika to jeśli można ten schemat to poproszę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 446 gości