Strona 1 z 1

Gaśnie, falują obroty

: pn sty 05, 2009 16:27
autor: enricos72
Witam,
Może się powtarzam, ale szukałem na forum znalazłem kilka wskazówek ale do wymiany nadal pozostaje dużo więc proszę o w miarę precyzyjne odpowiedzi. Mam Golfa IV z silnikiem 1,6 SR i następujące problemy:
1. Zapala mi od razu ale kiedy ruszam potrafi zgasnąć na jałowym biegu i potem muszę go odpalać z dodaniem gazu a i tak potrafi zgasnąć jeszcze kilka razy.
2. Falują obroty silnika - potrafią wachać się między 800-1100 obr./min.
3. Temperatura w lecie utrzymywała się na poziomie 90st ale teraz kiedy przyszło trochę mrozów nie chce się podnieść powyżej 70st.

Czytałem na forum :
AD. 1 i 2 - czyszczenie przepływomierza, przepustnicy, wymiana rury odmy, wymiana świec - o czego zacząć żeby nie było dużych kosztów.
AD.3 - wymiana termostatu na WAHLERA i wymiana czujnika temperatury - taka sama prośba j.w.
Proszę o pomoc. Z góry dziękuję. :grrr:

: pn sty 05, 2009 16:45
autor: Qto
enricos72 pisze:kiedy ruszam potrafi zgasnąć na jałowym biegu
??
enricos72 pisze:AD. 1 i 2 - czyszczenie przepływomierza, przepustnicy, wymiana rury odmy, wymiana świec - o czego zacząć żeby nie było dużych kosztów.
Nie wiem jak "wymiana rury odmy" ale reszta to nie są duże pieniądze i można zrobić profilaktycznie. W sobotę wymieniałem u siebie świece, za świece NGK zapłaciłem 60zł.
Jaki masz przebieg?
enricos72 pisze:AD.3 - wymiana termostatu na WAHLERA i wymiana czujnika temperatury
Prawdopodobnie termostat ale przed wymianą sprawdź czy węże od chłodnicy (dolny i górny) są ciepłe, jeżeli tak to wymień termostat. Przy prawidłowo działającym termostacie dolny powinien być zimny a górny ciepły.

: pn sty 05, 2009 17:33
autor: enricos72
P :grrr: rzebiegu mam 225 000km. Co do gaśnięcia objawia się to tak: jadę sobie i dojeżdżam przypuśćmy do ronda wtedy wciskam sprzęgło, redukacja biegu, obroty przechodzą na wolne jak na biegu jałowym i gaśnie. Wtedy odpalam go tylko przy dodaniu gazu i jadę dalej ale zanim się rozgrzeje potrafi to zrobić jeszcze parę razy. :grrr:

: wt sty 06, 2009 00:44
autor: zeshky
Qto pisze:
enricos72 pisze:AD.3 - wymiana termostatu na WAHLERA i wymiana czujnika temperatury
Prawdopodobnie termostat ale przed wymianą sprawdź czy węże od chłodnicy (dolny i górny) są ciepłe, jeżeli tak to wymień termostat. Przy prawidłowo działającym termostacie dolny powinien być zimny a górny ciepły.
Przy jakiej temperaturze silnika sprawdzać te dolny wąż? Sprawdzałem go po przejechaniu ok 4 km - temp silnika wskazywała ok 60-70 stopni i dolny(ten idący od termostatu) był zimny a górny ciepły.
Więc wskazywałoby że to nie termostat...

U mnie te wachania temperatury są jeszcze większe niż u kolegi - jadąc autem trasę ok 100km podczas jazdy auto nigdy nie osiągneło temp 90 stopni (max 50 na moje oko), a wystarczy że wjadę do miasta i troszkę korków i jazdy na niskich biegach i po długim czasie mam 90 stopni.

Sprawdzałem już termostat - otwiera się tak jak powinien przy 87' - sprawdzałem wkładając go do naczynia z grzałką i termometrem.

Po tym wszystkim wydaje się że skoro nie termostat to musi być czujnik temp. cieczy ale tego też sprawdziłem - ktoś na forum zamieścił tabelkę z rezystancjami dla poszczególnych temperatur - no to zacząłem go podgrzewać w wodzie i mierzyć opór - i jest OK!

Tyle że z tego czujnika idą dwie pary kabli jedna do kompa druga na wskaźnik na desce - możliwe żeby któraś para kabli wskazywała zły pomiar czy licznik mi świruje?

Jest ktoś z okolic Piły (wlkp) z Vagiem?

Jakieś pomysły? Bo nie chce się pakować w niepotrzebne koszta i wymienić pół auta.

: wt sty 06, 2009 01:23
autor: Qto
zeshky pisze:Jest ktoś z okolic Piły (wlkp) z Vagiem?
Dobre pytanie, ja kupiłem kabel od Viakena i żadnym programem nie mogę się połączyć z autem, nie mam jak sprawdzić czy kabel nieteges czy gniazdo w aucie, czy może ja coś źle robię:grin:
zeshky, możemy się jakoś ustawić i sprawdzimy mój kabel w Twoim aucie...jak coś to wal na PW

: wt sty 06, 2009 09:26
autor: BRZOZA
enricos72 pisze:P :grrr: rzebiegu mam 225 000km. Co do gaśnięcia objawia się to tak: jadę sobie i dojeżdżam przypuśćmy do ronda wtedy wciskam sprzęgło, redukacja biegu, obroty przechodzą na wolne jak na biegu jałowym i gaśnie. Wtedy odpalam go tylko przy dodaniu gazu i jadę dalej ale zanim się rozgrzeje potrafi to zrobić jeszcze parę razy. :grrr:

CZYSZCZENIE PRZEPUSTNICY I ADAPTACJA VAGIEM

: śr sty 07, 2009 11:00
autor: enricos72
Witam,
Sprawdzałem węże od chłodnicy przy rozgrzanym do 70 st. silniku. Górny ciepły a dolny zimny więc pewnie termostat jest OK. Nie wiem jak czujnik temperatury. Spróbuję założyć osłonę na chłodnicę z tektury i zobaczę. Poprzednio maiłem TICO i potem CORSĘ i w obu miałem ten sam problem niedogrzewania się silnika w zimę przy dużych mrozach. Myślałem, że VOLKSWAGEN będzie pod tym względem lepszy widać myliłem się. Może jeszcze jakieś sugestie co sprawdzić??
pozdrawiam
Adam Jasiński

: śr sty 07, 2009 12:54
autor: Zane
enricos72 pisze:P :grrr: rzebiegu mam 225 000km. Co do gaśnięcia objawia się to tak: jadę sobie i dojeżdżam przypuśćmy do ronda wtedy wciskam sprzęgło, redukacja biegu, obroty przechodzą na wolne jak na biegu jałowym i gaśnie. Wtedy odpalam go tylko przy dodaniu gazu i jadę dalej ale zanim się rozgrzeje potrafi to zrobić jeszcze parę razy. :grrr:
więc bankowo czyszczenie przepustnicy to raz a dwa sprawdź szczelość odmy.

szukaj takiej samej rury ale w sklepach skody - jest tańsza a pasuje

czujnik temperatury to niewielki koszt i sam go wymienisz a czasami potrafi nachrzanić w systemie :)

pozatym nowa rura jestr trwalasza bo zamiast tej harmonijki plastikowej jest wąż gumowy.

: śr sty 07, 2009 17:22
autor: enricos72
Dziękuje za podpowiedzi. Dam znać jak się zakończyło :grin:

: czw sty 08, 2009 00:47
autor: ziomek1988
Kolego a co z tym płynem chłodniczym?? Sprawdzałeś tak jak Ci pisałem na PW??