Strona 1 z 1
Problem z obrotami na benzynie.
: czw sty 01, 2009 22:04
autor: psotnic
Witam,
Mam Golfa II 1991r silnik 1.8 90 KM + LPG. Mam pewien problem. Mianowicie przy odpaleniu samochodu na benzynie (bo teraz w zimie na gazie nie odpali) silnik się "dusi". Trochę pochodzi a później go dławi i gaśnie. Po dłuższym czasie sytuacja się nasila i dosłownie parę sekund po uruchomieniu silnika gaśnie. Jeżeli szybko przełączę na gaz, obroty się wyrównują i wtedy silnik pracuje płynnie. Odkryłem jednak jedną zasadniczą rzecz. Gdy odepnę akumulator z zasilania na 15-20 minut sytuacja znika. Wtedy auto chodzi na benzynie płynnie i bez zarzutów. Oczywiście po którymś odpaleniu sytuacja wraca do poprzedniej - dusi go od nowa i nie ma możliwości jechania na benzynie. Co to może być? Czy tą sprawą powinien zająć mechanik od instalacji gazowych? Proszę o poradę bo jestem laik w tych sprawach.
: pt sty 02, 2009 00:53
autor: agrala
sprawdz kody blyskowe to bedziesz wiedzial co mu dolega, jest o nich w dziale porady
wydaje mi sie ze wystarczy zamontowac przekaznik doresetu ecu i bedzie po kopocie
kolega homsky opisal kiedys ten temat dokladnie
: pt sty 02, 2009 17:10
autor: psotnic
Okey, przeczytałem, ale i tak odpada samodzielna instalacja w moim wykonaniu. Orientujecie się plus minus ile gazownik może wziąć za taką robotę?
: pt sty 02, 2009 17:46
autor: _Sandman_
Mam to samo i też byłbym wdzięczny za informację. Trzeba uważać zeby spalanie gazu nie wzrosło jak podkręcisz benzyne, bo to raczej jest za małe dostarczanie benzyny. Ja odpalam zawsze na Pb i troszeczkę przygazuwuje nastepnie daje na Lpg i jest ok. Musze spróbować to z akumulatorem bo nawet nie wiem czy to mam też u siebie.
: pt sty 02, 2009 18:00
autor: To_masz
psotnic, mam identycznie, podobno wtryskiwacz (zalewa sie), ale dziwne bo po resecie jest okej do jakiegos momentu, druga opinia to siada elektryka, ma juz 19 lat.
Ale miejmy nadzieję że to jakaś głupia drobnostka, podłączam się do tematu.
Dodam że filtr paliwa zmieniony,krokowy, pompa chodzi, palec, kopułka, przewody, swiece wymienione, ogólnie z prądem jest ok bo na gazie jest oko
: pt sty 02, 2009 19:28
autor: agrala
Panowie, jezeli po odpieciu akumulatora autko wam chodzi dobrze to chodzi o to ze ECU lapie bledy na LPG i po przelaczeniu na paliwo ECU zalewa silnik bo ma bledy jakie nalapal pracujac na gazie
Gdy odepniecie aklumulator to ECU sie resetuje i znowu pracuje poprawnie - z tego powodu montuje sie przekaznik do resetu
: pt sty 02, 2009 19:52
autor: muzykant
agrala pisze:z tego powodu montuje sie przekaznik do resetu
Lub jeśli instalacja gazowa jest drugiej generacji to ustawia się dobrze emulację sondy lambda (co niestety proste nie jest jak i wymaga odpowiedniego kabla do podpięcia się pod "komputer" gazowy).
: pt sty 02, 2009 20:11
autor: To_masz
agrala pisze:ECU lapie bledy na LPG
, jeżdże z instalacją gazową 6 lat (I generacji) i nigdy problemów nie było, pojawił sie 3 miesiące temu
: pt sty 02, 2009 20:54
autor: psotnic
Panowie a zbaczając lekko z tematu, ile Wam palą golfy? Bo przez to ze nie może dłużej pochodzić na benzynie mam wrażenie, że więcej pali. Podajcie cykl miejski, mieszany i miejski
[ Dodano: 09 Sie 2009 23:10 ]
Odświeżam temat, ponieważ dopiero teraz udało mi się zaradzić mankamentowi z "paleniem" auta na benzynie. Problemem była sonda lambda. Została wymieniona. Jednak auto nie ma takiej mocy jak powinien. Gdy dostanie "buta", to pierw go przydusi, dopiero później nabiera przyśpieszenia. U gazownika, sprawdziliśmy ten problem, podmieniając sterownik z passata, który właśnie stał u niego. Na podłożonym sterowniku, auto chodzi jak należy. Mój sterownik ma zaśniedziałe końcówki, dlatego pewnie szwankuje. I teraz tak. Mechanik podał mi numery mojego sterownika tj. 0280000734 oraz numer z passata: 0280000711
Mam pytanie, o jakich jeszcze numerach mogę nabyć sterownik, żeby odpowiadał mojemu golfowi? Szukam ich raczej po szrotach, a tam wybór jest ograniczony. Jeżeli, ktoś z Was ma na zbyciu to urządzenie - chętnie odkupię.