Strona 1 z 2

piszczy lampka oleju

: czw sty 01, 2009 20:48
autor: sylwester87
witam mam mały problem od czasu do czasu wlacza mi sie pisk olejenia i kontrolka zapala sie ne wiem w czym jest problem poniewarz olej w silniku jest wiec nie wiem prosze o jakas pomoc...pozdrawiam

: czw sty 01, 2009 21:03
autor: Buli fan VW
Sprawdź czy to co masz w misce olejowej na pewno jest olejem a nie mieszaniną oleju i paliwa lub mieszanki oleju z płynem chłodniczym z powodu uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub zużytych pierścieni tłokowych

Jeśli na miarce od oleju zobaczysz oczka jak w rosole to zły znak podobnie intensywny zapach benzyny.

Napisz Kolego jaki masz silnik w swoim Golfie.

: czw sty 01, 2009 21:10
autor: edzio
albo jakiś czujnik,instalacja lub sam licznik,zapala się kontrolka oleju po włączeniu zapłonu?robi to na wolny chobrotach?czy podczas jazdy na dużych?

: czw sty 01, 2009 23:17
autor: switekkk
Sprawdź czy masz dobrze wpiętą kostkę do licznika.Ja miałem ten sam problem.

: pt sty 02, 2009 11:17
autor: sylwester87
silniek mam 1,8 benzyna bez gazu..a na bagnecie nie widac zadnych oczek...

[ Dodano: 02 Sty 2009 10:19 ]
jak przekrecisz stacyjke to zachowuje sie normalnie zapalaja sie kontolki a zaczyna piszczec podczas jazdy na wyzszych obrotach

: pt sty 02, 2009 11:43
autor: Buli fan VW
sylwester87 pisze:jak przekrecisz stacyjke to zachowuje sie normalnie zapalaja sie kontolki a zaczyna piszczec podczas jazdy na wyzszych obrotach
W takim razie proponuję wizytę u mechanika i sprawdzenie ciśnienia oleju. Mechanik wykręca czujnik ciśnienia i podłącza tam manometr.

Mam dane dla silnika ADZ i można przyjąć, że przy rozgrzanym silniku (temperatura oleju 80 stopni) przy 2000 obr/min ciśnienie oleju powinno wynosić min. 2,0 bar

Jeśli będzie ok to wystarczy wymienić czujnik, jeśli nie uda się osiągnąć tego wyniku oznacza to albo uszkodzony regulator ciśnienia oleju, zużytą pompę olejową albo zużyte już panewki.

: pt sty 02, 2009 14:44
autor: To_masz
podobny objaw miałem jak zmieniłem czujnik ojeju( dodam że ten przy filtrze) o złych parametrach( tamten pzreciekał), po jakim czasie jazdy załączał sie piszczyk i kontrolka. Wymieniłem na prawidłowy i jest oko

: pt sty 02, 2009 22:19
autor: edzio
Można by wymienic ten czujnik przy filtrze,bo to tylko on jest odpowiedzialny,koszt nie wielki ,a radości może byc wiele.

: pt sty 02, 2009 23:27
autor: jasiuekonom
gdy sprawdzisz cisnienie i bedziesz mial dobre to zmien czujniki ( i bialy i brazowy) jeden jest 2 bar a drugi 4 bary. jezeli jednak bedziesz mial male cisnienie to zmien sobie olej na gestszy, wymien filtr oleju i zmien pompe oleju i uszczelke miski olejowej, ja mialem 0,8 bara na 2000tys obrotow i po zmianie tego wszystkiego mam 1,4 bara wiec roznica duza lecz przyczyna w moim samochodze to panewki wiec wiekszego cisnienia juz nie wycisne, gdy nic nie pomoze i dalej bedzie piszczec to odlacz przewod od bialego czujnika i zmasuj go to nie bedzie piszczec
powodzenia

ps:sprawdz jeszcze czy w dobrej kolejnosci masz czujniki podlaczone, bialy (4 barowy) powinien byc od strony chlodnicy natomiast brazowy (2 barowy) od strony silnika

: pt sty 02, 2009 23:41
autor: haps
jasiuekonom pisze:jezeli jednak bedziesz mial male cisnienie to zmien sobie olej na gestszy, wymien filtr oleju i zmien pompe oleju i uszczelke miski olejowej, ja mialem 0,8 bara na 2000tys obrotow i po zmianie tego wszystkiego mam 1,4 bara wiec roznica duza lecz przyczyna w moim samochodze to panewki wiec wiekszego cisnienia juz nie wycisne, gdy nic nie pomoze i dalej bedzie piszczec to odlacz przewod od bialego czujnika i zmasuj go to nie bedzie piszczec
tak i najlepiej zrobic z samochodu dziada ktory do niczego innego oprocz zlomawania sie juz nie nadaje...jak male cisnienie i bierze olej, to najlepiej zalac mineralny, jak cos tam jeszcze to odlaczyc zeby nie piszczalo... :panna: :panna: jesli takie maja byc porady, to lepiej ich nie udzielac. Wymiana panewek na nominalne to koszt ok 200zl i mamy samochod sprawny ktory nie bedzie stwarzal takich problemow... prosty olej mineralny bez zaawansowanych dodatkow to mozna sobie wlewac do kosiarki ogrodowej, a nie do samochodu..

: pt sty 02, 2009 23:56
autor: LASOT-A
haps pisze:tak i najlepiej zrobic z samochodu dziada ktory do niczego innego oprocz zlomawania sie juz nie nadaje...jak male cisnienie i bierze olej, to najlepiej zalac mineralny, jak cos tam jeszcze to odlaczyc zeby nie piszczalo... jesli takie maja byc porady, to lepiej ich nie udzielac. Wymiana panewek na nominalne to koszt ok 200zl i mamy samochod sprawny ktory nie bedzie stwarzal takich problemow... prosty olej mineralny bez zaawansowanych dodatkow to mozna sobie wlewac do kosiarki ogrodowej, a nie do samochodu..
TAK JEST popieram. A ty Kolego szanowny jasiuekonom takich rad lepiej nie udzielaj ludziom. Mimo to szacunek. [-X

: sob sty 03, 2009 00:28
autor: edzio
jasiuekonom pisze:gdy sprawdzisz cisnienie i bedziesz mial dobre to zmien czujniki ( i bialy i brazowy)
te czujniki nie są zamienne,bo każdy z nich ma inną zasadę działania,jeden zwiera ,drugi rozwiera przy nominalnym ciśnieniu.

: sob sty 03, 2009 01:41
autor: blazejm
kolego haps, a co niby jest takiego złego w oleju mineralnym że uważasz lanie go za zło ostateczne? Ja leje do mojego 1,8 ABS mineralny i wszystko śmiga jak należy. Nie ma problemów z rozruchem na mrozie ani nic. Dodam że olej zmieniam co ok.7tys km. Kiedyś (nawet nie tak dawno temu bo w większości aut z lat 90) lało się tylko oleje mineralne i wszystko było ok, jak pojawiły się syntetyki i półsyntetyki to nagle mineralne takie "złe" się stały i nikt ich nie poleca. 1,8 ABS to nie jest żaden nowoczesny silnik i na pewno mineral mu nie zaszkodzi.

: sob sty 03, 2009 03:02
autor: To_masz
blazejm, popieram, ja leje texaco mineralny od 6 lat mimo ze jest po remoncie, i zbiera sie jak talala, nie jednego 1.8 wy.....mam

wymien ten czujnik a wszytko bedzie grało