Strona 1 z 1

Problem z pracą silnika

: czw sty 01, 2009 00:39
autor: M4YST3R
Witam :) Od paru dni mam dosc powazny problem z moim golfikiem - 1.8 RP na jednopunkcie, a mianowicie:

Ciagle go zalewa przez co jest spory problem z odpaleniem na zimnym silniku, czasem trzeba wyciagac swiece. zauwazylem tez ze pierwsza swieca jest zawsze sucha, a pozostale 3 zalane oraz sa wszystkie oczywiscie okopcone.
Silnik poki sie porzadnie nie rozgrzeje przy obrotach nizszych niz 4.5 - 5 tys. pracuje nierowno i trzeba go ciagle przegazowywac, bo inaczej go zaleje i zgasnie w koncu. Bez dodawania gazu pochodzi chwile na 500-600 rpm i zgasnie.
Kolejna rzecza jest to, ze do oleju przedostaje sie bardzo duzo paliwa, na tyle, ze ostatnio zaczela mrugac kontrolka od oleju [wtedy zauwazylem, ze zamiast oleju mam praktycznie benzyne i szybko go zgasilem i zmienilem olej]. Benzyna dostala tam pewnie przez pierscienie, bo autko nie moze przepalic takiej ilosci i zlewa sie po tlokach [palił ponad 20 l / 100].

Uklad zaplonowy jest w porzadku, zaplon byl ustawiany i sprawdzany pare razy, praktycznie wszystko bylo nowe.

ostatnio wymienilem pare elementow tj: wstepna pompke paliwa [w baku], sonde lambda, podmienilem modul sterujacy, ale niestety nic to nie dalo i juz nie mam pojecia co to moze byc. Jedyne co pozostalo to chyba wtrysk i cisnieniowa pompa paliwa. Silnik jest po remoncie, ale teraz praktycznie juz nie da sie jezdzic tym autem...

Jesli ktos spotkal sie z podobnym przypadkiem to naprawde prosze o pomoc, albo tez link do tematu gdzie jest opisana taka usterka, bo cos czuje, ze wymienie pol samochodu ^^

: czw sty 01, 2009 00:50
autor: Buli fan VW
M4YST3R pisze:Jesli ktos spotkal sie z podobnym przypadkiem to naprawde prosze o pomoc, albo tez link do tematu gdzie jest opisana taka usterka, bo cos czuje, ze wymienie pol samochodu ^^
Kolega miał podobne objawy a sprawdzenie opisałem w jego temacie. Myślę, że choć nie gwarantuję to rozwiązania sprawy to jednak sprawdzić nigdy nie zawadzi. Daj znać czy coś pomogło.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ight=je%BF

: czw sty 01, 2009 01:12
autor: M4YST3R
Buli fan VW pisze:
M4YST3R pisze:Jesli ktos spotkal sie z podobnym przypadkiem to naprawde prosze o pomoc, albo tez link do tematu gdzie jest opisana taka usterka, bo cos czuje, ze wymienie pol samochodu ^^
Kolega miał podobne objawy a sprawdzenie opisałem w jego temacie. Myślę, że choć nie gwarantuję to rozwiązania sprawy to jednak sprawdzić nigdy nie zawadzi. Daj znać czy coś pomogło.

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... ight=je%BF
tylko tu jest problem z iloscia paliwa, a co za tym idzie zalewaniem go. pompa ma dostatecznie duze cisnienie i wtrysk nie 'leje' z tego co widzialem ;/

/e: no i auto nie pali do strzalu tylko trzeba porzadkie pokrecic, a i tak bardzo czesto nie moze sie wykrecic na obroty przez pare minut.

: czw sty 01, 2009 12:37
autor: Buli fan VW
A sprawdzałeś regulator ciśnienia paliwa? Jest obok wtryskiwacza:
Obrazek

Po włączeniu pompy paliwa powinien on utrzymywać ciśnienie paliwa na poziomie 0,8...1,2 bar.

Sprawdza się go podłączając manometr w przewód między pompą paliwa a podstawą wtryskiwacza. Następnie mostkując przekaźnik pompy uruchamiasz ją.

: pt sty 02, 2009 01:16
autor: M4YST3R
Buli fan VW pisze:A sprawdzałeś regulator ciśnienia paliwa? Jest obok wtryskiwacza:
[url=http://images43.fotosik.pl/44/47923d00bf12c6bd.jpg]Obrazek[/URL]

Po włączeniu pompy paliwa powinien on utrzymywać ciśnienie paliwa na poziomie 0,8...1,2 bar.

Sprawdza się go podłączając manometr w przewód między pompą paliwa a podstawą wtryskiwacza. Następnie mostkując przekaźnik pompy uruchamiasz ją.
jutro to sprawdze i odezwe sie czy cos pomoglo ;] ale bardzo mozliwe, ze to to padlo - mam nadzieje ;o