Strona 1 z 1

PRzekładka z silnika 1.6 na 1.8

: śr gru 31, 2008 15:46
autor: Cypis876
Witam
Seryjnie w aucie miałem zamontowany silnik 1.6 EZ 75 koni chciał bym jednak załozyc 1.8 jak doradzcie silnik tzn oznaczenie silnika zeby był mało awaryjny i żywotny i na co zwrócic uwage przy kupnie silnika?

: śr gru 31, 2008 16:19
autor: piter_golf
Najprostszą i najtańszą przeróbką było by założenie 1.8 o oznaczeniu GU. Jest na identycznym gaźniki Pierburg 2e2 (ma chyba troche inne dysze i gardziele) ale cała instalacja pasuje bez żadnych przeróbek. Sprzęgło, skrzynia, rozrusznik, alternator pasują w 100%. Wiązka identyczna. 90 KM w najszybszy sposób. A później to już 1.8 RP, ale tu bez zmiany wiązki się nie obędzie bo to już monowtrysk i później stopień skomplikowania rośnie. Oczywiście jak kupisz RP bez osprzętu to możesz przełożyć wszystko ze swojego 1.6 i będziesz miał coś takiego jak 1.8 GU.

: śr gru 31, 2008 18:35
autor: Cypis876
a to tego 1.8 GU podejdzie skrzynia 5 biegowa 4T ( bo obecnie mam 4 biegową ) ale chyba do wiekszego silnika lepiej pasuje 5 tak mi sie przynajmniej wydaje

[ Dodano: 31 Gru 2008 17:40 ]
a tak z ciekawosci sie zapytam ile pali ten silnik 1.8 GU po widzę że takowy posiadasz?? :bigok:

: śr gru 31, 2008 18:40
autor: rafus
podejdzie 4T do 1.8, ja mam w swoim 1.6PN 4S i zmieniam niedługo na 4T bo 4S juz siada powoli.

: śr gru 31, 2008 18:42
autor: Robson83
A może sie wtrącę trochę.
To że silnik jest częścią wymienną to wiem, ale nie wiem co jeśli sie pojemność zwiększa? Numerów silnika nie ma już w nowych dowodach. Autko jest rejestrowane i ubezpieczane z uwzględnieniem pojemności. Zawsze mnie to zastanawiało.

: śr gru 31, 2008 18:44
autor: albert1973
proponuje j/w 1,8 GU -ja na swoim przejechane mam juz 350 000 km z czego okolo 130 000 km na gazie i mysle jeszcze pojezdzic (bo za kiera wydaje mi sie ze mam 20lat :grin: )

[ Dodano: 31 Gru 2008 17:46 ]
Robson83 pisze:A może sie wtrącę trochę.
To że silnik jest częścią wymienną to wiem, ale nie wiem co jeśli sie pojemność zwiększa? Numerów silnika nie ma już w nowych dowodach. Autko jest rejestrowane i ubezpieczane z uwzględnieniem pojemności. Zawsze mnie to zastanawiało.
kto rozpozna roznice miedzy 1,6 a 1,8 -co zdejmie glowice i zmierzy skok tloka ? :grin:

: śr gru 31, 2008 18:47
autor: Leon_Wechtel
jak założysz 1,8 GU to się nikt nawet nie zorientuje bo to te same zewnętrznie silniki,nawet zorientowany w VW glina ci nie zarzuci ,że masz inny silnik niż w dowodzie (a właścieiwe masz OC za 1,6 a nie za 1,8)z RP czy PB ,KR będzie "wizualny"problem

: śr gru 31, 2008 18:49
autor: Cypis876
To że silnik jest częścią wymienną to wiem, ale nie wiem co jeśli sie pojemność zwiększa? Numerów silnika nie ma już w nowych dowodach. Autko jest rejestrowane i ubezpieczane z uwzględnieniem pojemności. Zawsze mnie to zastanawiało.



N
przy ubezpieczeniu podajesz że zwiększyłes albo zmniejszyłes pojemność silnika poprzez przekładke a w dowodzie to nie jest ujawnione chcesz to możesz diagnoste poprosic żeby ci kwit wystawił że zmieniłes z tego i tego na ten i ten i powinnien ci wystawić

[ Dodano: 31 Gru 2008 17:52 ]
no to jak z tym spalaniem??

: śr gru 31, 2008 19:01
autor: Leon_Wechtel
Cypis876, tylko weź pod uwagę,że w przypadku gdy w jakis tam sposób wyjdzie na jaw ,że placisz OC za np 1,3 lub 1,6 a masz silnik 1,8 (czyli inna stawka ubezpieczenia) to chyba wesolo nie będzie.
Osobiście wolę nie trząśc sie przy każdej kontroli czy glina (diagnosta ) się skapnie i co zrobi?

: śr gru 31, 2008 20:16
autor: Cypis876
Leon_Wechtel pisze:Cypis876, tylko weź pod uwagę,że w przypadku gdy w jakis tam sposób wyjdzie na jaw ,że placisz OC za np 1,3 lub 1,6 a masz silnik 1,8 (czyli inna stawka ubezpieczenia) to chyba wesolo nie będzie.
Osobiście wolę nie trząśc sie przy każdej kontroli czy glina (diagnosta ) się skapnie i co zrobi?
dlatego mówię że powinno sie zgłosic zmiane silnika w ubezpieczalni i wtedy bedzie ok u mnie diagnosta przymknął by oko zapewne ale przy kontroli glina juz nie

[ Dodano: 01 Sty 2009 20:00 ]
A takie jeszcze pytanie odnośnie numeru VIN ma taki WVW ZZZ 19Z F B 105701 i z niego wychodzi że auto było wyprodukowane w 1985 gdy data pierwszej rejstracji to 04,11,1984 czy to może bład fabryki czy co dodam że chyby w aucie są z 84 roku i plastiki też .

: śr sty 20, 2010 18:16
autor: patelak
chcial bym sie wlaczyc do tematu
Chce przelozyc silnik z 1.6 na 1.8 GU. Czy wiecie jakie komplikacje mnie moga spotkac .dodam ze silnik 1.8 jest odrazu ze skrzynia
silnik 1.6 z wygladu rozni sie duzo od tego 1.8 pochylony jest w inna stronne kolektor wydechowy jest po innej stronie. inny jest lacznik pomiedzy skrzynia a drazkiem zmiany biegow.Niewiem jaki kod jest tego silnika bo chyba kolektor wydechowy go przyslania.
Prosze o jakies porady. :bigok:

[ Dodano: 20 Sty 2010 18:33 ]
dodam jeszcze ze 1.6 ma inny gaznik niz w 1.8(pierburg).
1.6 ma ssanie reczne
1.8 ma elektroniczne
Na co uwazac i jaki bedzie problem z podleczeniem odpowiednio sterowania do gaznika w 1.8 ma ktos moze opisany co i jakie rzeczy sa w tym gazniku 1.8

: czw sty 21, 2010 00:31
autor: stopczyk26
piter_golf pisze:Najprostszą i najtańszą przeróbką było by założenie 1.8 o oznaczeniu GU. Jest na identycznym gaźniki Pierburg 2e2 (ma chyba troche inne dysze i gardziele) ale cała instalacja pasuje bez żadnych przeróbek. Sprzęgło, skrzynia, rozrusznik, alternator pasują w 100%. Wiązka identyczna. 90 KM w najszybszy sposób.
Czy dobrze rozumiem, ze majac silnik RF a chcac zmienic na GU nic wiecej nie trzeba zmieniac poza samym silnikiem? I jeszcze jedno pytanie-bo przy RF mam instalacje gazowa czy bedzie ona pasowala do GU?