Strona 1 z 1

Pasek klinowy, piski

: śr gru 31, 2008 12:39
autor: marcinicho
Pasek klinowy napędu alternatora popiskuje przez kilka minut po odpaleniu auta.

1. Po odłączeniu przewodów alternatora piski się nie zmieniły.
2. Po spryskaniu paska sprayem do likwidacji pisków, piski momentalnie ustały. Niestety na drugi dzień znowu było jak dawniej.
3. Pasek ma ok 6miesięcy, 4000 km
4. Nie jest to pasek marki gates. Niestety nie sprawdziłem jaka to marka.
5. Naciągałem pasek już wielokrotnie. Może sprężyna napinająca jest za słaba? Jak obiektywnie sprawdzić siłę naciągu paska? Bo tak 'na oko i palec' pasek jest naciągnięty, ale skąd mam wiedzieć czy siła naciągu jest odpowiednia?


Z góry dzięki za pomoc.

: śr gru 31, 2008 12:42
autor: leoncio
moze masz zly pasek

zeby sprawdzic naciag w najdluzszym miejscu musisz nacisnac powinien sie ugiac o okolo centymetr wtedy bedzie dobrze nie mniej nie wiecej

: śr gru 31, 2008 12:49
autor: pszczyna
Wpierw sprawdź czy pasek jest założony w dobrym kierunku , potem czy siedzi równo w rowkach , czy czasami nie jest zbutwiały leżał na magazynie latami , zdarza się że nowy pasek jest ciut dłuższy i go nie naciągniesz odpowiednio

: czw sty 01, 2009 21:11
autor: marcinicho
pszczyna pisze:Wpierw sprawdź czy pasek jest założony w dobrym kierunku , potem czy siedzi równo w rowkach , czy czasami nie jest zbutwiały leżał na magazynie latami , zdarza się że nowy pasek jest ciut dłuższy i go nie naciągniesz odpowiednio
Jak sprawdzić prawidłowy kierunek paska? Na samym pasku nie zauważyłem żadnego napisu wskazującego kierunek obrotu.

[ Dodano: 01 Sty 2009 20:12 ]
leoncio pisze:moze masz zly pasek

zeby sprawdzic naciag w najdluzszym miejscu musisz nacisnac powinien sie ugiac o okolo centymetr wtedy bedzie dobrze nie mniej nie wiecej
Pytanie brzmi, jak mocno należy nacisnąć ten pasek podczas sprawdzania naciągu?

: czw sty 01, 2009 21:59
autor: pszczyna
Niektóre mają oznaczenia , a nacisk to ok. 0,5 kg

: pt sty 02, 2009 17:34
autor: marcinicho
pszczyna pisze:Niektóre mają oznaczenia , a nacisk to ok. 0,5 kg
dzięki.

: pt sty 02, 2009 18:49
autor: marezk1
ja zalozylem nowy i pomoglo na kilka dni, mysle ze kolo pasowe alternatora jest wyrobione, widac to po tym ze pasek gleboko wchodzi w rowek kola pasowego lub po zdjeciu paska wewnatrz rowka jest wyslizgane jakies 2mm od dna rowka i wtedy zmniejsza sie powierzchnia oparcia i dlatego piszczy. CZy ktos wie czy mozna dokupic samo kolo pasowe alternatora i czy sam bede w stanie to wymienic???