Strona 1 z 1

napęd 4motion w golfie MK4

: śr gru 31, 2008 02:17
autor: Złoty01
witam
mam zamiar kupić golfika mk4 z napędem 4motion... mieszkam w górach i jest dla mnie bardzo ważna trakcja szczególnie w zimę. głównie chodzi mi o to czy jest możliwość ominięcia elektroniki i zrobienie jakiegoś przełącznika żeby Haldex był włączony non stop i przełączany na klasyczny 4motion. w górach bardzo ważne jest w zimie żeby nie było żadnego uślizgu kół a wiem że napęd 4motion działa na zasadzie że kiedy przód zacznie się ślizgać to się włącza tył. wiec moje pytanie czy jest taka możliwość żeby tył był stałym napedem??

: śr gru 31, 2008 09:01
autor: lolo_golf
Raczej się tak nie da. Ale nie jestem pewien. Może ktoś bedzie wiedział na 100%.

Re: napęd 4motion w golfie MK4

: śr gru 31, 2008 09:07
autor: Borys
poczytaj to http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=943

moze rozjaśni ci zasadę dzialania napędu i moze znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania

: śr gru 31, 2008 13:42
autor: Złoty01
dzięki Borys właśnie szukałem pełnej specyfikacji napędu 4motion i nie mogłem znaleźć. wydaje mi się jednak że byłaby taka możliwość żeby zrobić dodatkowy włącznik napędu 4motion ale czy to będzie nadal opłacalne...

: czw sty 01, 2009 02:17
autor: GMS
haldexem steruje elektronika i dolancznie jest badzo szybkie na sliskiej nawierzchni całkiem na sztywno sie nieda bo bedzie brak opcji skrecania auto bedzie wpadało w poslizgi na zakrretach zreszta przy orginalnej elektronice to jest niewykonalne
pozdrawiam

: czw sty 01, 2009 02:44
autor: Złoty01
GMS, haldex to nie szpera... nie blokuje mechanizmu różnicowego a tylko powoduje dołaczenie tylnej osi gdzie takze znajduje sie mechanizm róznicowy wiec nie ma mowy o braku skretu... a gdy przednia oś sie ślizga to własnie jest możliwośc że na tył pójdzie nawet 100% mocy czyli całkowita blokada Haldex. dla mnie ważne jest czy da sie obejśc komputer i podac sygnał do sterownika sprzeęgła przez przełacznik

: czw sty 01, 2009 05:33
autor: C4NC3R
kup jakieś audi w quattro:)

: czw sty 01, 2009 13:05
autor: GMS
wiem ze Haldex to nie szpera ale nie wiesz co mówisz jezeli uważasz ze sie bedzie dało skrecac perzeciez przednia i tylna os na zakręcie nie jedzie tym samym sladem wiec suma obrotów na przedniej i tylnej osi jest inna i nie mozna poloczyc ich sztywnym walem pozatym mam opcje na sztywno u siebie i wiem co mówie auto dziwnie sie zachowuje na zakrętach na sliskiej nawiarzchni

: czw sty 01, 2009 15:06
autor: Złoty01
C4_KAWON pisze:kup jakieś audi w quattro:)
myślałem właśnie nad kupnem A3 quattro ale ten sam rocznik silnik i podobne wyposażenie i audi jest o ok. 5-6tys droższe... pyzatym golf jest tańszy w eksploatacji.


co do dziwnego zachowania się samochodu z dołączonym na sztywno tyłem to masz racje... ale mi chodzi o przełączenie w ekstremalnych warunkach, kiedy 4motion nie daje sobie rady to połączyć tył na sztywno i po przejechaniu trudnego odcinka znowu przełączyć na 4motion

: czw sty 01, 2009 17:22
autor: GMS
ale w a3 qattro tez jest Haldex tak jak golf 4 wszedzie gdzie jest silnik poprzeczny jest haldex
z vw tylko passat B5 ma klasyczne rozwiązanie na torsenie prawdziwe qattro wiecej aut ma audi z takim rozwiązaniem
co do blokowania Haldexa na sztywno to nie da sie zrobic tego w ten sposób abys mógl robic to chwilowo z guzika a jednoczesnie po rozłączeniu sterowała tym orginalna elektronika nikt jeszcze takiego urzadzenia nie wymyślił jest to bardzo trudne takie urzadzenie musialo by wysyłac informacje po przez linie CAN do sterownika o potrzebie spięcia tyłu na 100%
zreszta na mój gust jest ci to niepotrzebne orginalna elektronika robi to bardzo dobrze spinanie tyłu na 100% odbywa sie w bardzo kródkim czasie
dodatkowo masz system EDS tylko nie wiem czy w karzdej wersji wyposarzenia to jest elektroniczna szpera
taki golf 4MOTION przejedzie po wszystkim zabawa sie konczy jak sie zawiesisz wtedy nawet naped na kolo zapasowe niepomoze

: ndz sty 04, 2009 00:18
autor: Złoty01
dzieki wam za pomoc... teraz wiem ze przeróbka jest nawet niepotrzebna i dowiadzialem sie, CMS, że system EDS jest montowany w Golfach IV 4MOTION w wersjach z silnikiem powyżej 92kW wiec biore pod uwage 1.9TDI 130 lub 150 KM;)

: ndz sty 04, 2009 11:30
autor: djtom
kup jakieś audi w quattro
dobrze ci tłumaczą to koniecznie chcesz zrobić z malucha terenówkę...

[youtube][/youtube]

: ndz sty 04, 2009 22:47
autor: Złoty01
djtom pisze:
kup jakieś audi w quattro
dobrze ci tłumaczą to koniecznie chcesz zrobić z malucha terenówkę...
jak już wyżej pisałem to audi jest droższe w zakupie jak i w eksploatacji od golfa. po drugie na filmiku pokazany jest golf bez EDS (widać na innych ich filmikach lepiej) i audi na torsenie... jeżeli bym miał kupić audi to tylko A3, a trójka ma quatro na Haldexie czyli to samo co golf IV wiec po co przepłacać?? ;P