napęd 4motion w golfie MK4

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Złoty01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 31, 2008 01:57
Lokalizacja: Jaworzynka

napęd 4motion w golfie MK4

Post autor: Złoty01 » śr gru 31, 2008 02:17

witam
mam zamiar kupić golfika mk4 z napędem 4motion... mieszkam w górach i jest dla mnie bardzo ważna trakcja szczególnie w zimę. głównie chodzi mi o to czy jest możliwość ominięcia elektroniki i zrobienie jakiegoś przełącznika żeby Haldex był włączony non stop i przełączany na klasyczny 4motion. w górach bardzo ważne jest w zimie żeby nie było żadnego uślizgu kół a wiem że napęd 4motion działa na zasadzie że kiedy przód zacznie się ślizgać to się włącza tył. wiec moje pytanie czy jest taka możliwość żeby tył był stałym napedem??



Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » śr gru 31, 2008 09:01

Raczej się tak nie da. Ale nie jestem pewien. Może ktoś bedzie wiedział na 100%.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: napęd 4motion w golfie MK4

Post autor: Borys » śr gru 31, 2008 09:07

poczytaj to http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=943

moze rozjaśni ci zasadę dzialania napędu i moze znajdziesz tam odpowiedzi na swoje pytania



Awatar użytkownika
Złoty01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 31, 2008 01:57
Lokalizacja: Jaworzynka

Post autor: Złoty01 » śr gru 31, 2008 13:42

dzięki Borys właśnie szukałem pełnej specyfikacji napędu 4motion i nie mogłem znaleźć. wydaje mi się jednak że byłaby taka możliwość żeby zrobić dodatkowy włącznik napędu 4motion ale czy to będzie nadal opłacalne...



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw sty 01, 2009 02:17

haldexem steruje elektronika i dolancznie jest badzo szybkie na sliskiej nawierzchni całkiem na sztywno sie nieda bo bedzie brak opcji skrecania auto bedzie wpadało w poslizgi na zakrretach zreszta przy orginalnej elektronice to jest niewykonalne
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Złoty01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 31, 2008 01:57
Lokalizacja: Jaworzynka

Post autor: Złoty01 » czw sty 01, 2009 02:44

GMS, haldex to nie szpera... nie blokuje mechanizmu różnicowego a tylko powoduje dołaczenie tylnej osi gdzie takze znajduje sie mechanizm róznicowy wiec nie ma mowy o braku skretu... a gdy przednia oś sie ślizga to własnie jest możliwośc że na tył pójdzie nawet 100% mocy czyli całkowita blokada Haldex. dla mnie ważne jest czy da sie obejśc komputer i podac sygnał do sterownika sprzeęgła przez przełacznik
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 02:45 przez Złoty01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » czw sty 01, 2009 05:33

kup jakieś audi w quattro:)


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw sty 01, 2009 13:05

wiem ze Haldex to nie szpera ale nie wiesz co mówisz jezeli uważasz ze sie bedzie dało skrecac perzeciez przednia i tylna os na zakręcie nie jedzie tym samym sladem wiec suma obrotów na przedniej i tylnej osi jest inna i nie mozna poloczyc ich sztywnym walem pozatym mam opcje na sztywno u siebie i wiem co mówie auto dziwnie sie zachowuje na zakrętach na sliskiej nawiarzchni



Awatar użytkownika
Złoty01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 31, 2008 01:57
Lokalizacja: Jaworzynka

Post autor: Złoty01 » czw sty 01, 2009 15:06

C4_KAWON pisze:kup jakieś audi w quattro:)
myślałem właśnie nad kupnem A3 quattro ale ten sam rocznik silnik i podobne wyposażenie i audi jest o ok. 5-6tys droższe... pyzatym golf jest tańszy w eksploatacji.


co do dziwnego zachowania się samochodu z dołączonym na sztywno tyłem to masz racje... ale mi chodzi o przełączenie w ekstremalnych warunkach, kiedy 4motion nie daje sobie rady to połączyć tył na sztywno i po przejechaniu trudnego odcinka znowu przełączyć na 4motion



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw sty 01, 2009 17:22

ale w a3 qattro tez jest Haldex tak jak golf 4 wszedzie gdzie jest silnik poprzeczny jest haldex
z vw tylko passat B5 ma klasyczne rozwiązanie na torsenie prawdziwe qattro wiecej aut ma audi z takim rozwiązaniem
co do blokowania Haldexa na sztywno to nie da sie zrobic tego w ten sposób abys mógl robic to chwilowo z guzika a jednoczesnie po rozłączeniu sterowała tym orginalna elektronika nikt jeszcze takiego urzadzenia nie wymyślił jest to bardzo trudne takie urzadzenie musialo by wysyłac informacje po przez linie CAN do sterownika o potrzebie spięcia tyłu na 100%
zreszta na mój gust jest ci to niepotrzebne orginalna elektronika robi to bardzo dobrze spinanie tyłu na 100% odbywa sie w bardzo kródkim czasie
dodatkowo masz system EDS tylko nie wiem czy w karzdej wersji wyposarzenia to jest elektroniczna szpera
taki golf 4MOTION przejedzie po wszystkim zabawa sie konczy jak sie zawiesisz wtedy nawet naped na kolo zapasowe niepomoze
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 2009 17:23 przez GMS, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Złoty01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 31, 2008 01:57
Lokalizacja: Jaworzynka

Post autor: Złoty01 » ndz sty 04, 2009 00:18

dzieki wam za pomoc... teraz wiem ze przeróbka jest nawet niepotrzebna i dowiadzialem sie, CMS, że system EDS jest montowany w Golfach IV 4MOTION w wersjach z silnikiem powyżej 92kW wiec biore pod uwage 1.9TDI 130 lub 150 KM;)



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz sty 04, 2009 11:30

kup jakieś audi w quattro
dobrze ci tłumaczą to koniecznie chcesz zrobić z malucha terenówkę...

[youtube][/youtube]
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 11:31 przez djtom, łącznie zmieniany 1 raz.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Złoty01
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr gru 31, 2008 01:57
Lokalizacja: Jaworzynka

Post autor: Złoty01 » ndz sty 04, 2009 22:47

djtom pisze:
kup jakieś audi w quattro
dobrze ci tłumaczą to koniecznie chcesz zrobić z malucha terenówkę...
jak już wyżej pisałem to audi jest droższe w zakupie jak i w eksploatacji od golfa. po drugie na filmiku pokazany jest golf bez EDS (widać na innych ich filmikach lepiej) i audi na torsenie... jeżeli bym miał kupić audi to tylko A3, a trójka ma quatro na Haldexie czyli to samo co golf IV wiec po co przepłacać?? ;P



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 331 gości