Strona 1 z 1

Wymiana płynu chłodniczego AUY

: wt gru 30, 2008 23:53
autor: mpower_mz
kupilem pare miesiacy temu Sharana TDI 2002 rok i zauwazylem ze zamiast G12 mam wlany jakis zielono niebieski syf. jak spuscic ten plyn zeby nie zapowietrzyc ukladu i czy musze plukac uklad po tym syfie?

[ Dodano: 31 Gru 2008 00:00 ]
nikt nie wie?

: śr gru 31, 2008 13:54
autor: Mlody_ndm
Nie da się tak spuścić całego płynu żeby nie zapowietrzyć układu, no chyba że miejsce płynu zastąpisz próżnią ;)

Co samego płynu, jeżeli nie ma w nim żadnych "farfocli" i trzyma temp. krzepnięcia - można sprawdzić w większości warsztatów bo już sporo ma przyrząd do tego, to myślę że nie ma sensu go wymieniać.

Ale jeżeli już tak bardzo chcesz, to najprościej ściągnąć dolny wąż z chłodnicy, okręcić korek zbiorniczka wyrównawczego i poczekać aż zleci, jak masz chęć płukać to najpierw przelej wodą - nie zakładając spowrotem węża na dole, zdejmij górny wąż z chłodnicy, przepłucz bieżącą wodą np. z węża ogrodowego, załóż węże, zalej układ wodą, odpal silnik niech pochodzi chwilę, potem odkręć wąż spuść wodę.
Załóż wąż, zalej G12 czy czym tam uważasz, odpal silnik niech pochodzi aż otworzy się termostat, dolej płynu bo na pewno ubędzie, a potem odpal i niech chodzi dalej, aż do włączenia wentylatora, zgaś, sprawdź stan płynu (uwaga przy gorącym silniku trzeba bardzo ostrożnie odkręcać korek od zbiorniczka wyrównawczego, najlepiej przez szmatę - potrafi czasem prysnąć gorącym płynem) ewentualnie dolej.
Po kilku dniach sprawdź ponownie stan płynu bo może jeszcze ubyć gdy układ się do końca odpowietrzy.
Co do samego odpowietrzania to nie trzeba nic robić, układ powinien odpowietrzyć się sam.

: śr gru 31, 2008 15:39
autor: maniek8855
Ten zielony płyn o którym wspominasz to prawdopodobnie glyco-gel Shella, jest to płyn,który rozpuszcza się w odpowiednich proporcjach z wodą, płyn jest dobry ja bym się zastanowił nad jego wymianą, 4L płynu, który masz teraz kosztują w sklepie około 60-70zł, a jak bardzo Ci nie odpowiada to wymień w sposób jak pisał kolega powyżej :)

: śr gru 31, 2008 19:30
autor: mpower_mz
nie wiem czy jest to shell, ale tuz przed kupnem auta zauwazylem ze lala chlodnica wiec powiedzialem sprzedawcy ze kupie ale niech on to wymieni. tak tez zrobil i zalal plynem jakims innym niz G12. mam wrazenie ze jakos sie wolno rozgrzewa ale dochodzi bezproblemu do 90 stopni tylko ze wolno. dla porownania mam tez octavie tdi AGR i mam tam czerwony G12 i po paru minutach jazdy juz dmucha cieplym z nawiewu.

: śr gru 31, 2008 20:05
autor: Mlody_ndm
Akurat sam w sobie płyn raczej niewiele ma to tego jak szybko będzie się silnik nagrzewał.
Może kwestia wielkości chłodnicy, może jeden jest PD i ma grzanie na króćcu wychodzącym z głowicy, itd...
Płynu bym za to nie winił.