Strona 1 z 2

ubywa płynu z chłodnicy..????

: ndz sie 14, 2005 20:00
autor: pwmichael
Witam wszystkich fanów Golfów.
Mam problem z MK3 ubywa mi płyn nigdzie nie widać ani od strony silnika ani od środka autka gdzie może mi ciec woda ?..pozdrawiam

: ndz sie 14, 2005 20:34
autor: tomek26106
po pierwsze sprawdz czy z oleju nie zrobiło sie masło i czy stan nie jest ponad max, na odpalonym silniku zdejmi korek ze zbiorniczka wody i zobacz czy nie widać bulgotania i czy w płynie chłodzacym nie ma oleju silnikowego, jezeli tak to uszczelka głowicy padła, sprawdz równiez pompe wody moze ona przecieka, jak duzo płynu ubywa??

: pn sie 15, 2005 00:42
autor: kafe_mn
Dokładnie tak jak to sugeruje "tomek26106", Mało !!! U mnie w MK2 płyn z układu chłodzenia znikał jak kamfora, zero syfu (biała maź) w oleju, osiągi ;-) tragiczne !!!! Skończyło sie na planowaniu głowicy i wymianie uszczelki... Po tym zabiegu autko chodzi jak nowe !!! Ma takiego kopa ze az sam sie dziwie... :prayer: :metal: :prayer:

: pn sie 15, 2005 13:25
autor: piotr1979
mozesz miec tez malenka dziurke w chlodnicy.ja tak kiedys mialem.jak silnik goracy to podcisnieniem parowal plyn,a pod autem ani kropelki,w oleju ani kropelki.zakleilem dziurke i bylo git.moze gdzies pukles w chlodnice kluczem albo ktos inny.zobacz.

: pn sie 15, 2005 16:14
autor: Michał161
Jest taki proszek do uszczelniania ukladu chlodzacego kosztuje bodajze 6zl Wsypywale go do kumpla auta i nie cieknie wsypalem polowe Nie pamietam nazwy Osobiscie nie polecam

: pn sie 15, 2005 17:29
autor: ralf9
u mnie był nieszczelny kruciec układu chłodzenia który dochodzi do bloku silnika
płyn ubywał tylko jak był gorący
wycieku nie było widac bo odparowywał

: pn sie 15, 2005 18:35
autor: Zilly
No u mnie też lało spod śrubki tego króćca chyba z 1.5 godz wpatrywałem się w silnik zanim to znalazłem.

unywa płynu z chłodnicy..????

: wt sie 16, 2005 21:01
autor: JD
ja mialem keidys taki sam problem lecz w mkII dieselku tylko ze zaczelo sie od tego iz na wlaczonym silniku przez otwarty zbiorniczek wywalalo mi wode wymieniany byl termostat i dalej bylo to samo.Pozniej była wymieniana uszczelka pod glowica i wezyk ktorym z chlodnicy plynie plyn spowrotem do zborniczka te zabiegi mi pomogly.Nie wiem jak jest w MKIII ale sprawdzales tez nagrzewnice w srodku wozu u kolegii strzelila i musial wymienic i wszystko bylo w pporzadku
Pozdrawiam

: wt sie 16, 2005 21:29
autor: Dawid 19
Ostatnio przerabiałem ten problem.Ciągle ubywało mi płynu w ukł. chłodniczym i nigdzie nie było śladu , olej w normie itd. Okazało się iż przyczyną ubywania płynu był.....korek wlewu zbiornika wyrównawczego.Po rozebraniu jego było pełno syfu.Znajdują się tam sprężynki ,które należy sprawdzić.Po wyczyszczeniu wszystkiego i złożeniu jest oki.Sprawdź czy nie masz małego wycieku ze zbiorniczka,ma on po zdjęciu takiej osłonki czarnej(szarpnąć wgórę) kanał wylotowy na zewnątrz i sprawdź go czy nie jest mokry.
Powodzenia!

: sob sie 20, 2005 21:46
autor: igor002
mi spiernicza z chłodnicy, tzn tak mi sie wydaje, bo jak sie silnik zagrzeje to bardzo pomału co jakąś minutke uleci taki dymek z chłodnic jak by parującego płynu, a płyn to napewno bo czuć po zapachu ze to glikol.
pod autem nic nie widać nawet jak stoi miesiac w jednym miejscu, nie zdaża sie to ale nic nie cieknie nigdzie, na korku ani nigdzie płynu niema. dodam, ze ubywa tak maksymalnie 250ml /1000km.
Myslicie ze wlanie jakiegoś uszczelniacza da efekt? bo ewidentnie przy wyższym ciśniueniu w ukłądzie czyli jak sie mocno rozgrzeje ten problem sie pojawia.
pozdro

: sob sie 20, 2005 22:02
autor: hyper74
Sprawdź kruciec... osobiście to przerabiałem i wody faktycznie nie widać... ale naciśnij węże co do chłodnicy idzie jak naciśniesz to ci tryśnie lub bąbelki polecą... cena krućca to ok 7pln czas wymiany 10 min....

: czw sie 25, 2005 15:39
autor: darekkolo
uszczelka pod głowica i płyn idzie do cylindrów. z czasem moze zaczac kopcic na biało

: pn wrz 05, 2005 18:19
autor: cezary
CoX pisze:No u mnie też lało spod śrubki tego króćca chyba z 1.5 godz wpatrywałem się w silnik zanim to znalazłem.
jak to zrobiłes odkręcałeś cały króciec (tam jest jakaś uszczelka!)czy tylko pod samą śrubkę nałożyć silikonups. jaka wytrzymałość śrubki na czucie czy bez obaw!

: pn wrz 05, 2005 20:51
autor: drzepsuj
ja miałem ten sam problem w moim ABFie i jak wymieniłem chłodnice na nową za 500zł :grrr: to sie uspokoiło - bo tamta była przegnita i parowało dziadostwo :grrr: ehh ta kasa leci na autko.. jeszcze pali jak :helm: a bez lpg :P