Strona 1 z 2

Podgrzewanie silnika w nocy.....

: wt gru 30, 2008 01:04
autor: Tomix08
Mam takie pytanko, a raczej pomysl: moj wv polo stoi cala noc przed garazem (w garazu inne auto) i :.. do pracy mam jakies 4km wiec w zimie niczym osiagnie temp. zeby sie przelaczyc na gaz to ....juz jestem na miejscu :-) z tad moj pomysl (nie wiem czy realny) :
gdyby tak jakas mala grzaleczka zz termostatem podgrzewac plyn chlodniczy w nocy ?? np ustawic tak zeby caly cZas bylo np. 30* C ?? sprawa by sie chyba rozwiazala ?? auto praktycznie od razu chodzilo by na gazie i oczywiscie nie musial bym marznac bo od razu dmuchawa i ciepelko :-) co o tym sadzicie?? moze macie jakies patenty ciekawe jak to zrobic? czy grzalka mogla by byc np. w zbiorniku wyrownawczym?? czy musiala by byc tez jakas popmpka ktora robila by obieg?? ta grzalka oczywiscie miala by zasilanie z gaarazu a nie z akumulatora. mysle ze to ciekawy temat, czekam na odpowiedzi i sugestie. Pozdrawiam

: wt gru 30, 2008 01:53
autor: BzyTek
Witam.
Tutaj masz kompletny zestaw http://www.allegro.pl/item511944328_def ... opcja.html
Fajna sprawa ale niestety nie w Polsce. W Skandynawii masz gniazdka do ogrzewania nawet na parkingach w centrach handlowych, a w Polsce tylko pod domem.
Pozdrawiam

: wt gru 30, 2008 01:59
autor: bibi466
Całkiem fajna sprawa tylko mogłoby trochę mniej kosztować

: wt gru 30, 2008 23:31
autor: Lipek81
Te urządzenie z linka to nie za bardzo by się do tego celu nadawalo. Ogrzewa ono wnętrze za pomocą dmuchawy, a silnik bezpośrednio grzałką. Natomiast instalacja gazowa bierze sygnał o temperaturze silnika z czujnika temperatury płynu chłodzącego. Tak więc aby pomysł zadziałał należałoby podgrzać płyn chłodzący - teoretycznie. Moim zdaniem sprawa nie jest jednak taka prosta - potrzebna bylaby pompka która wymusza obieg płynu chłodzącego gdy silnik nie pracuje (samo podgrzanie płynu w zbiorniczku nic nie da - płyn w zbiorniczku nie krąży (choć nie jestem pewien), ale nawet jakby, to i tak zaraz po odpaleniu przelaciałby przez blok silnika i wychłodził się od niego. Co do pompki, to o ile się nie mylę jakieś golfy z turbo miały coś takiego jak elektryczna pompka, która chłodziła turbine po zgaszeniu silnika (chyba właśnie wymuszała ona obieg płynu). Pompka ta była chyba w mkII lub mkIII.

: wt gru 30, 2008 23:38
autor: bongo
Lipek81, Webasto :bigok:
Ogrzewanie wodne znane ze swojej wysokiej efektywności i niezawodności, grzeje zarówno wnętrze pojazdu jak i jego silnik. W układ chłodzenia silnika podłącza się urządzenie, które działa na zasadzie centralnego ogrzewania. Płyn w układzie chłodzenia zostaje podgrzany poprzez nagrzewnicę ogrzewa wnętrze pojazdu a następnie silnik.

: wt gru 30, 2008 23:42
autor: greg
to tańsza wersja
http://www.allegro.pl/item516251355_grz ... _zime.html

: wt gru 30, 2008 23:53
autor: Lipek81
No Webasto byłoby ok, tylko musiałoby być elektryczne (żeby nie palić paliwa na postoju) , ale tak poza tym to ideał :)

: śr gru 31, 2008 00:04
autor: bongo
Lipek81, od 0,3l/h do 0/6l/h to chyba nie drogo :bajer: Szczególnie że wystarczy godzinka i wchodzisz do cieplutkiego autka :bigok:

: śr gru 31, 2008 09:11
autor: chudi01
greg pisze:to tańsza wersja
http://www.allegro.pl/item516251355_grz ... _zime.html
no tylko po takim zabiegu termostat idzie sie pierdo... ć ....
takie rozwiązanie to dobre do traktora :okej:

: śr gru 31, 2008 10:29
autor: Paweł Marek
Grzałka w blok zamiast broka kosztuje koło 200 zeta
http://photos01.allegro.pl/photos/orygi ... /512745208 i to minimalny wydatek, pozostaje do rozwiązania podłączenie, oryginalnie, czy nieoryginalnie, jak kto chce i potrafi.

[ Dodano: Sro Gru 31, 2008 9:30 am ]
chudi01 pisze:no tylko po takim zabiegu termostat idzie sie pierdo... ć .
nic się mu nie dzieje, dziurka 1.5 mm go nie zepsuje, a nawet wiele oryginalnych termostatów fabrycznych ma takie otworki.

: śr gru 31, 2008 10:33
autor: zodiak
Paweł Marek, Coś nie tak z tym linkiem, a dokładniej to plik nie ma rozszerzenia (trzeba dopisać jpg żeby plik był rozpoznawalny).

: śr gru 31, 2008 13:15
autor: Paweł Marek
zodiak pisze:Coś nie tak
no to sorki,
http://allegro.pl/show_item.php?item=512745208

: śr gru 31, 2008 13:34
autor: Mlody_ndm
Lipek81 pisze:No Webasto byłoby ok, tylko musiałoby być elektryczne (żeby nie palić paliwa na postoju) , ale tak poza tym to ideał :)
Mój brat ma w Passacie B4 Webasto, i wcale jakoś porażająco dużo paliwa to nie ciągnie, może z 0.5l na godzinę, a jak jeździłem tym Passatem jakiś czas to przy temperaturach rzędu -5 stopni wystarczyło że odpaliłem z pilota przez okno, wychodziłem jakieś 10-15 minut później a w środku już było ciepło, a jak poczekać chwilę dłużej to i szyb nie było trzeba skrobać.
Generalnie bardzo fajna sprawa, aż zastanawiam się jak by wyglądał temat przeszczepu tego ustrojstwa do mojego Vento, bo Passat ma pod machą AFNa a Venciak AHU więc z przełożeniem bebechów z pod maski nie powinno być problemu, nie wiem jak z elektryką...

: śr gru 31, 2008 15:41
autor: Tomix08
Mysle ze raczej wybiore opcje grzalki w blok, i do dego jakas pompka przeplywowa + termostat zeby sie wlaczla i wylaczla. Tylko jedno pytanie : czy ja mam w vw polo z silnikiem 1.4 MPI zaslepke w bloku zeby zamontowac taka grzalke ? wie ktos moze ??