Strona 1 z 1

brak ladowania

: pn gru 29, 2008 18:09
autor: andrzej131
jak w temacie.gdy zdejme kleme+ z aku to silnik gasnie , a jak nie jest zdjeta klema to kontrolka gasnie jak nalezy

: pn gru 29, 2008 18:11
autor: Buli fan VW
Ale w czym tkwi problem Kolego? Napisz to proszę konkretnie.

: pn gru 29, 2008 18:13
autor: bongo
brak ladowania
A miernika używał czy tak na oko?

: pn gru 29, 2008 18:14
autor: Szymon8
Czy czasem podczas pracy silnika zdjęcie klemy z aku może spowodować nie chciane zmiany w alternatorze ? Czy czasem diody nie pójdą ?? :>

: pn gru 29, 2008 18:22
autor: andrzej131
bongo, no na oko
niemam miernika :blush:

[ Dodano: 29 Gru 2008 17:24 ]
Buli fan VW, w sumie to jak sprawdzic ladowanie?
jak silnik pracuje to jak ten kabel na srube 8 dotykam do altka to ostro iskrzy

: pn gru 29, 2008 18:34
autor: Buli fan VW
Szymon8 pisze:Czy czasem podczas pracy silnika zdjęcie klemy z aku może spowodować nie chciane zmiany w alternatorze ? Czy czasem diody nie pójdą ?? :>
Naturalnie, że tak. Podczas pracy silnika nigdy nie robi się takich rzeczy!
andrzej131 pisze:bongo, no na oko
niemam miernika
Za 10 złotych kupisz w każdym markecie budowlanym. Bez tego i lampki kontrolnej zapomnij żeby brać się w aucie za jakąkolwiek diagnostykę w instalacji elektrycznej. Przy takich tolerancjach jakie są w instrukcjach napraw taki Ci wystarczy w zupełności.
andrzej131 pisze:Buli fan VW, w sumie to jak sprawdzic ladowanie?
Bardzo prosto. Ustawiasz miernik na napięcie prądu stałego ( 20V na skali ). Czarny do ujemnej klemy, czerwony do dodatniej. Przy pracującym silniku na biegu jałowym, sprawdzasz napięcie. Powinno być w granicach 14,5 V. Do 13 V jest zbyt niskie, powyżej 16 V za wysokie.