Aku sprawny ale nie odpala

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Aku sprawny ale nie odpala

Post autor: Yuri » pn gru 29, 2008 16:39

Mam taki problem. Golfer stał prawie tydzień nie ruszany i dzisiaj wsiadam, chce odpalić i lipa. Tzn. przekręcam kluczyk, rozrusznik zajęczał i tyle. Myślę sobie: tydzień stał, zimno, więc nic w sumie dziwnego. Bateria jak nic. Tym bardziej, że pierwszej świeżości to ona nie jest. Ok. Więc szybka akcja, biorę kable, podłączam się pod auto mamy i zdziwko bo mój nawet nie zajęczy... .Zero reakcji na przekręcenie kluczyka (oprócz oczywiście charakterystycznego "rechotu" zerowania się licznika). I od razu powiem, że wiem jak się odpala z kabli i w tym miejscu jakikolwiek błąd z mojej strony nie zaistniał. Pomyślałem więc, że może kable jakieś trefne więc następna metoda to po prostu podmiana aku. I znowu nic. Włożyłem aku z auta mamy i dalej nic. Nie kręci. Jedyną reakcją na przekręcenie kluczyka jest tylko przygasanie lampek i zerowanie się zegarów. Powtórzyłem akcję jeszcze z innym aku i dalej to samo. Po prostu auto "nie ma siły" żeby zakręcić, mimo że bateria OK. Co to może być? Kostka stacyjki? Coś innego? Może jakiś bezpiecznik? Będę bardzo wdzięczny za wszelkie info.



Awatar użytkownika
Cypis876
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: wt lut 20, 2007 14:22
Lokalizacja: Częstochowa (SC)
Kontakt:

Post autor: Cypis876 » pn gru 29, 2008 16:47

zobacz jakie masz napięcie na klemach akumlatora

[ Dodano: 29 Gru 2008 15:47 ]
a to rze nie kreci obstawiał bym rozrusznik



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn gru 29, 2008 16:49

Jeśli zegary przygasają to na początek dobrze sprawdź przewody od akumulatora (plusowy i masę) i oczyść klemy.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

cobreti7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: ndz sie 10, 2008 23:18
Lokalizacja: Łuków, Gdańsk

Post autor: cobreti7 » pn gru 29, 2008 16:52

Ja miałem kiedyś podobnie w polonezie przyczyną byly zużyte szczotki w rozruszniku (wystarczylo postukac lekko młotkiem w rozrusznik i odpalił ale szczotki i tak trzeba było później wymienic) a w golfie to nie wiem czy jest podobnie. :bajer:



Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » pn gru 29, 2008 17:04

ja bym obstawial tulejke w rozruszniku ta miedziana... mialem takie same objawy w RPku

[ Dodano: 29 Gru 2008 16:04 ]
P.S. Z popychu odpala, ale w ADY to moze byc juz ryzyko ;)


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pn gru 29, 2008 17:15

GRZANA pisze:P.S. Z popychu odpala, ale w ADY to moze byc juz ryzyko ;)
No właśnie apropo's. Przed chwilą wróciłem z przejażdżki. Tzn. wziąłem Golfa na hol i jechałem na włączonym zapłonie parę minut, po chwili wrzuciłem bieg, puściłem sprzęgło (tak wiem wiem, ryzyko, ale mimo wszystko ADY to nie np. ABF, zawsze to 8v) i zaskoczył. Pogazowałem go trochę, wszystko się ustabilizowało, zdjąłem z linki i pojeździłem jeszcze z 15 min. Wszystko było jak najbardziej w porządku. Zero jakichkolwiek nieprawidłowości. Tak jak mówię, pojeździłem z 15 min., zrobiłem parę km i spowrotem pod dom. Pod domem zgasiłem, od razu próbuję jeszcze raz odpalić i...kupa. To samo. Lampki gasną, licznik się zeruje i wsio. I bądź to człowieku mądry. Jak już się rozbujał to wszystko gitara, jak próbuję odpalić to lipa. Jak ma to jakieś znaczenie to jechałem z moim "starym" aku. Tzn. z tym, który mi się teoretycznie wyładował.



Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » pn gru 29, 2008 17:18

dla pewnosci sprawdz kable przy aku i przy rozruszniku, jezeli sa ok to najszybciej i najpewniej - wymienic rozrusznik, najtaniej - tulejke :)


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn gru 29, 2008 17:23

Jak kiepska masa lub brudna klema to silnik może pracować normalnie ale rozrusznik nie zakręci. Ale możesz też mieć zajechany rozrusznik (np. na tulejkach jak już tu ktoś wspominał).


P.S
GRZANA mnie ubiegł :D
Ostatnio zmieniony pn gru 29, 2008 17:24 przez zodiak, łącznie zmieniany 1 raz.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pn gru 29, 2008 17:55

Ok. Więc spróbuję najpierw od sprawdzenia przewodów i wyczyszczenia klem bo fakt faktem trochę są zaśniedziałe. Klemy to jakimś specyfikiem czyścić czy po prostu jakoś zdrapać ten nalot? I jeśli się okaże, że to nie to to ile może kosztować rozrusznik? I czy musi być od ADY czy podejdzie od np. 2e, AGG czy może jeszcze od jakiegoś innego?



Awatar użytkownika
GRZANA
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5822
Rejestracja: czw maja 11, 2006 22:37
Lokalizacja: Wawa/EOP
Kontakt:

Post autor: GRZANA » pn gru 29, 2008 18:01

co do tego od czego pasuje to ci nie powiem ale podejrzewam ze od wiekszosci 8v :P moze poza 1,3 ;) a klemy to wyczysc papierem sciernym, tak samo jak styki przy rozruszniku i mase przy karoserii...


[b][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2116873#2116873]MÓJ MKII ABF[/url] 149,0KM@6234,0rpm 183,6Nm@4411,0rpm :) - nowe foty, nowe mody str.23

SPRZEDAM SKRZYNIE CDA OD ABFa - 667069878[/b]

Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » pn gru 29, 2008 22:51

No i po kłopocie. Przeczyściłem klemy i pali aż miło. A już myślałem, że mnie czeka jutro rajd po elektrykach, co mi się kompletnie nie widziało bo na sylwkowy wyjazd wyruszam po południu. A swoją drogą to taka pier.dółka typu brud i osad na klemach, a tyle problemów i stresu :helm:. Dzięki za zainteresowanie i porady. W zasadzie jak dla mnie temat zamknięty, chyba że mod dla potomnych zostawi. Jeszcze raz dzięki i pozdro.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pn gru 29, 2008 23:07

Czyli najlepsze co mogło być i proste porady były trafne.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 69 gości