Strona 1 z 1

Problem z ogrzewaniem wnętrza

: pn gru 29, 2008 10:17
autor: czarnykurczak
Witam

Mam taki problem z moim golfem mk3 1.4 B. Otóż jak nagrzeje mi się silnik i włączę ogrzewanie (zimą całkiem normalne :)) temperatura silnika spada o 10-20 stopni. Żeby z powrotem wzrosła do 90 muszę wyłączyć ogrzewanie i przejechać kilkanaście km. Przy wyłączonym ogrzewaniu wszystko jest ok. Silnik rozgrzewa się do 90 stopni i tak trzyma Płynu jest ok.

Pozdrowienia :)

: pt sty 02, 2009 20:59
autor: woj-tek
zrób taki test zapal zimny silnik rano sprawdzaj ręką temperaturę silnika i jednocześnie sprawdzaj temperaturę chłodnicy też ręką . jeśli silnki się nagrzewa pierwszy do około 80 stopni a póżniej sie nagrzewa chlodnica to wszystko jest ok. a jeśli silnik się nagrzewa razem z chlodnicą od początku po zapaleniu to masz uszkodzony termostat i z tąd problem z ogrzewaniem . jeśli termostat będzie nieszczelny lub za szybko będzie się otwierał to ogrzewanie bęzie kiepskie . druga sprawa jest taka że przy malym silniku ogrzewanie na wolnych obrotach ma prawo wystudzić silnik. zrób ten test i odpisz.

: pt sty 02, 2009 21:07
autor: Atomic10
Dokładnie tak jak napisał woj-tek. prawdopodobinie wina lezy w termostacie. Napisz czy autko sie szybko nagrzewa tj. po około 5 km powinno juz osiągnac 90 stopni i trzymać je cały czas równo niezależnie od warunków jazdy oraz pory roku.

Pozdrawiam

: sob sty 03, 2009 00:13
autor: kori16
90% wina termostatu ale sprawdź tak jak napisali inni :P

termostat około 30 zł wymiana troche czasochłonna ale w dobrej stacji kontrolnej powinni sie uporać z tym w godzinę :grin:
Przynajmniej ja dzisiaj wymieniałem i mniej wiecej tyle to trwała nie polecam samemu sie brać za wymiane :P :grin:

: sob sty 03, 2009 01:34
autor: Pela9
pytanie z podobnej beczki :)
wymieniłem dziś nagrzewnicę bo nie grzało w ogóle, teraz jak jest niska temp silnika grzeje słabo kiedy temp wzrośnie grzeje nieco mocniej, ale to chyba jeszcze nie jest to.. płynu jest ok, i napewno dochodzi do nagrzewnicy
pozdrawiam!

: sob sty 03, 2009 19:19
autor: kori16
Pela9 pisze:pytanie z podobnej beczki :)
wymieniłem dziś nagrzewnicę bo nie grzało w ogóle, teraz jak jest niska temp silnika grzeje słabo kiedy temp wzrośnie grzeje nieco mocniej, ale to chyba jeszcze nie jest to.. płynu jest ok, i napewno dochodzi do nagrzewnicy
pozdrawiam!

Do ilu nagrzewa temperatury nagrzewa ci sie silnik ??

: sob sty 03, 2009 20:01
autor: Pela9
na dzięń dzisiejszy jak jest tylko na obrotach to prawie dochodzi do 90 może jest z 80, a jesli jadę to mam w 60-70 dodam że dolna rura od chłodnicy jest letnia po przejechaniu 20km, a jak jest na obrotach to rura dolna jest śrdnio ciepła

: sob sty 03, 2009 20:14
autor: Cieluś
Podłączę się do tematu.

Czy w golfie 2 jest możliwe żeby temp teraz w mrozie podczas jazdy była cały czas 90stopni. Bo u mnie ogrzewanie nie jest jakieś słabe, ale za bata podczas jazdy nie dojdzie w pobliże 90tki. Wychodzi ledwo ponad tą przedostatnią kreskę przed pionową, nawet z kartonem na chłodnicy. W mieście po chwili już jest 90, ale tylko rusze poza miasto to chłodzi silnik.

: sob sty 03, 2009 21:05
autor: kori16
jest to możliwe zreszta silniki bezynowe nagrzewaja sie szybciej i po krotkim czasie powinno być okolo 90 stopni i tak powinno trzymać, w dieslu nagrzewanie do trwa nieco dłużej
;p.

jeśli jest inaczej sprawdzić czujnik temperatury jeśli jest ok no to wina lezy w termostacie:/

: sob sty 03, 2009 22:53
autor: Prono89
Pela9 pisze:pytanie z podobnej beczki :)
wymieniłem dziś nagrzewnicę bo nie grzało w ogóle, teraz jak jest niska temp silnika grzeje słabo kiedy temp wzrośnie grzeje nieco mocniej, ale to chyba jeszcze nie jest to.. płynu jest ok, i napewno dochodzi do nagrzewnicy
pozdrawiam!
Musisz kilka dni z tym przeboleć, aż to wszystko się zsynchronizuje/przegryzie etc. Ja tak miałem, że dopiero po 2 dniach zaczęło walić wielkim gorącem. Wcześniej identycznie jak ty

: pt sty 09, 2009 14:51
autor: Pela9
wymieniłem, nagrzewnicę i termostat, i sytuacja wygląda tak:
1. silnik nagrzewa sie, termostat puszcza i powoli nagrzewa sie chłodnica, załącza się wiatrak i wraca do normy (ukłąd jest odpowietrzony)
2. węże nagrzewnicy (wlot i wylot) są ciepłe a nawet gorące
A mimo to kiepsko grzeje mi w środku samochodu.. co robić??