Problem z ogrzewaniem wnętrza

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
czarnykurczak
_
_
Posty: 1919
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 13:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Problem z ogrzewaniem wnętrza

Post autor: czarnykurczak » pn gru 29, 2008 10:17

Witam

Mam taki problem z moim golfem mk3 1.4 B. Otóż jak nagrzeje mi się silnik i włączę ogrzewanie (zimą całkiem normalne :)) temperatura silnika spada o 10-20 stopni. Żeby z powrotem wzrosła do 90 muszę wyłączyć ogrzewanie i przejechać kilkanaście km. Przy wyłączonym ogrzewaniu wszystko jest ok. Silnik rozgrzewa się do 90 stopni i tak trzyma Płynu jest ok.

Pozdrowienia :)


Malina :wub: Kiedyś sobie jeszcze kupię MK4...
Śmieć

woj-tek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 00:13
Lokalizacja: Wyszogród
Kontakt:

Post autor: woj-tek » pt sty 02, 2009 20:59

zrób taki test zapal zimny silnik rano sprawdzaj ręką temperaturę silnika i jednocześnie sprawdzaj temperaturę chłodnicy też ręką . jeśli silnki się nagrzewa pierwszy do około 80 stopni a póżniej sie nagrzewa chlodnica to wszystko jest ok. a jeśli silnik się nagrzewa razem z chlodnicą od początku po zapaleniu to masz uszkodzony termostat i z tąd problem z ogrzewaniem . jeśli termostat będzie nieszczelny lub za szybko będzie się otwierał to ogrzewanie bęzie kiepskie . druga sprawa jest taka że przy malym silniku ogrzewanie na wolnych obrotach ma prawo wystudzić silnik. zrób ten test i odpisz.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pt sty 02, 2009 21:07

Dokładnie tak jak napisał woj-tek. prawdopodobinie wina lezy w termostacie. Napisz czy autko sie szybko nagrzewa tj. po około 5 km powinno juz osiągnac 90 stopni i trzymać je cały czas równo niezależnie od warunków jazdy oraz pory roku.

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kori16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt gru 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Wilkowisko Małopolska
Kontakt:

Post autor: kori16 » sob sty 03, 2009 00:13

90% wina termostatu ale sprawdź tak jak napisali inni :P

termostat około 30 zł wymiana troche czasochłonna ale w dobrej stacji kontrolnej powinni sie uporać z tym w godzinę :grin:
Przynajmniej ja dzisiaj wymieniałem i mniej wiecej tyle to trwała nie polecam samemu sie brać za wymiane :P :grin:



Pela9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt cze 01, 2007 00:31
Lokalizacja: Ostrołęka / Warszawa-Bielany

Post autor: Pela9 » sob sty 03, 2009 01:34

pytanie z podobnej beczki :)
wymieniłem dziś nagrzewnicę bo nie grzało w ogóle, teraz jak jest niska temp silnika grzeje słabo kiedy temp wzrośnie grzeje nieco mocniej, ale to chyba jeszcze nie jest to.. płynu jest ok, i napewno dochodzi do nagrzewnicy
pozdrawiam!


Strzelisty Dąb

Awatar użytkownika
kori16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt gru 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Wilkowisko Małopolska
Kontakt:

Post autor: kori16 » sob sty 03, 2009 19:19

Pela9 pisze:pytanie z podobnej beczki :)
wymieniłem dziś nagrzewnicę bo nie grzało w ogóle, teraz jak jest niska temp silnika grzeje słabo kiedy temp wzrośnie grzeje nieco mocniej, ale to chyba jeszcze nie jest to.. płynu jest ok, i napewno dochodzi do nagrzewnicy
pozdrawiam!

Do ilu nagrzewa temperatury nagrzewa ci sie silnik ??



Pela9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt cze 01, 2007 00:31
Lokalizacja: Ostrołęka / Warszawa-Bielany

Post autor: Pela9 » sob sty 03, 2009 20:01

na dzięń dzisiejszy jak jest tylko na obrotach to prawie dochodzi do 90 może jest z 80, a jesli jadę to mam w 60-70 dodam że dolna rura od chłodnicy jest letnia po przejechaniu 20km, a jak jest na obrotach to rura dolna jest śrdnio ciepła


Strzelisty Dąb

Awatar użytkownika
Cieluś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1087
Rejestracja: sob maja 12, 2007 13:05
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Cieluś » sob sty 03, 2009 20:14

Podłączę się do tematu.

Czy w golfie 2 jest możliwe żeby temp teraz w mrozie podczas jazdy była cały czas 90stopni. Bo u mnie ogrzewanie nie jest jakieś słabe, ale za bata podczas jazdy nie dojdzie w pobliże 90tki. Wychodzi ledwo ponad tą przedostatnią kreskę przed pionową, nawet z kartonem na chłodnicy. W mieście po chwili już jest 90, ale tylko rusze poza miasto to chłodzi silnik.


[b]GTI KR[/b] http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=115190

Awatar użytkownika
kori16
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt gru 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Wilkowisko Małopolska
Kontakt:

Post autor: kori16 » sob sty 03, 2009 21:05

jest to możliwe zreszta silniki bezynowe nagrzewaja sie szybciej i po krotkim czasie powinno być okolo 90 stopni i tak powinno trzymać, w dieslu nagrzewanie do trwa nieco dłużej
;p.

jeśli jest inaczej sprawdzić czujnik temperatury jeśli jest ok no to wina lezy w termostacie:/


moje mk3
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=222279
-------------------------------------------------------
Sprzedam myjkę Wysokociśnieniową http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=12&t=391659

Prono89
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 23:07
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Prono89 » sob sty 03, 2009 22:53

Pela9 pisze:pytanie z podobnej beczki :)
wymieniłem dziś nagrzewnicę bo nie grzało w ogóle, teraz jak jest niska temp silnika grzeje słabo kiedy temp wzrośnie grzeje nieco mocniej, ale to chyba jeszcze nie jest to.. płynu jest ok, i napewno dochodzi do nagrzewnicy
pozdrawiam!
Musisz kilka dni z tym przeboleć, aż to wszystko się zsynchronizuje/przegryzie etc. Ja tak miałem, że dopiero po 2 dniach zaczęło walić wielkim gorącem. Wcześniej identycznie jak ty



Pela9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pt cze 01, 2007 00:31
Lokalizacja: Ostrołęka / Warszawa-Bielany

Post autor: Pela9 » pt sty 09, 2009 14:51

wymieniłem, nagrzewnicę i termostat, i sytuacja wygląda tak:
1. silnik nagrzewa sie, termostat puszcza i powoli nagrzewa sie chłodnica, załącza się wiatrak i wraca do normy (ukłąd jest odpowietrzony)
2. węże nagrzewnicy (wlot i wylot) są ciepłe a nawet gorące
A mimo to kiepsko grzeje mi w środku samochodu.. co robić??


Strzelisty Dąb

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 328 gości