Strona 1 z 1

[mk3]co można spartolić przy rozrządzie?

: pt sie 12, 2005 23:51
autor: adamo122
witam
golf mk3 1.4 benz.

szukałem tematów o rozrządzie i znalazłem troche informacji ale nie zupełnie to czego szukam
a dokładniej : zmieniałem jakiś czas temu pasek rozrządu i pompe wody , od tamtego czasu silnik dziwnie mi pracuje, z tego co wyszukałem na forum to przesunięcie paska o jeden ząbek spowoduje większe spalanie i zamulenie silnika, u mnie nie odczułem spadku mocy (choć moze i osłał ale tego nie wyczułem ) a silnik po rozgrzaniu dziwnie pracuje na wolnych obrotach , co chwila trzęsie nim, tak jakby chciał zgasnąć (choć nie aż do takiego stopnia) ale zachowanie podobne, tak jakby momentami dostawał mniej paliwa , choć wydaje mi sie , ze może być to spowodowane źle złożonym rozrządem
miał ktoś podobny przypadek ?
dodam , ze specjalnego wzrostu zurzycia paliwa nie odczułem ,ale albo mi sie wydaje albo faktycznie troche więcej pali

silnik poprostu nie pracuje równo tak jak powinien
przy zmianie rozrządu zmieniałem także skrzynie i całe kompletne sprzęgło , choć myśle , ze to nie miałoby zadnego wpływu na prace silnika

jeśli juz to czy duzo jest roboty zeby sprawdzić czy jest ustawiony prawidłowo i ewentualnie poprawienie tego?

dzięki za pomoc
:pub:

: sob sie 13, 2005 00:41
autor: rzodkiew
sciagnij oslony rozrzadu ustaw na znaku walek rozrzadu i sprawdz znaki na kole zamachowym czy sie zgadzaja zaslepka jest na skrzyni

: sob sie 13, 2005 06:25
autor: dzikusek99
Wymiana rozrzadu moze doprowadzic do wymienionych obijawow. Oprocz tego przy zle ustawionym rozrzadzie mozesz slychac przy odpaleniu stukanie szklanek. pozdrawiam

: sob sie 13, 2005 08:38
autor: michas28
ja po wymianie rozrzadu u siebie musialem zaplon na nowo ustawić. sprawdz moze zaplonczy jest dobrze ustawiony

: wt sie 16, 2005 15:25
autor: adamo122
ja sam tego nie robiłem tylko mechanik
ale warsztat na którym to robiłem jest 70 km od gdańska , także spróbuje to sprawdzic sam
"rzodkiew" napisał mi jak to sie robi , ale prosiłbym o troche dokładniejszą instrukcje bo nigdy do tego sie nei dotykałem
dzięki

: śr mar 01, 2006 20:19
autor: bystry
ja mysle ze raczej rozrzad mechanik dobrze ustawi l zapytaj go czy sutawaila zaplon ja k nei to niwech si ustawi ja mialem ten sam problemu sam wymienile m rozrzad anie chodzil jak powinien no i po ustawieniau zaoplonu dziala i dolacze to bo dolaczam w gazdtym poscie pozmoecie m i wreszcie ????? co sie dzieje mi z moim goferkie m 1.6 rf pali 20 l na 100 km ;/

: śr mar 01, 2006 20:24
autor: Paweł Marek
bystry pisze:o sie dzieje mi z moim goferkie m 1.6 rf pali 20 l na 100 km
napisałbyś coś więcej. Obroty równe? Zapala jak należy? Wkręca się łatwo i bez szarpania?

[ Dodano: Sro Mar 01, 2006 7:27 pm ]
i może nowy temacik o tym bo wlazłem adamo122 jak.....

: śr mar 01, 2006 21:17
autor: kwiatekt11
bystry pisze:ja mysle ze raczej rozrzad mechanik dobrze ustawi l zapytaj go czy sutawaila zaplon ja k nei to niwech si ustawi ja mialem ten sam problemu sam wymienile m rozrzad anie chodzil jak powinien no i po ustawieniau zaoplonu dziala i dolacze to bo dolaczam w gazdtym poscie pozmoecie m i wreszcie ????? co sie dzieje mi z moim goferkie m 1.6 rf pali 20 l na 100 km ;/
zapłon usatwic hmm ?? to ma aparat zapłonowy w głowicy napedzany wałkiem rozrzadu po zmianie paska nie trzeba ustawiac w tym silniku zapłonu bo bedzie taksamo jak przed wymiana paska. :bigok: chyba ze dla sprawdzenia czy był dobrze ustawiony