Moc na zimnym silniku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Moc na zimnym silniku
Witam
Mam golfa z silnikiem 1.4 ABD i mam pytanko dla was bo nie wiem czy to normalne:
czy wasz golf tez jest odczuwalnje slabszy na zimnym silniku niz na rozgrzanym?
Jesli nie, gdzie szukac przyczyny? Wymienilem czujnik temperatury i nic sie nie zmienilo.
Auto posiadam od 3 i pol lat i zawsze tak mialo.
Dzieki
Mam golfa z silnikiem 1.4 ABD i mam pytanko dla was bo nie wiem czy to normalne:
czy wasz golf tez jest odczuwalnje slabszy na zimnym silniku niz na rozgrzanym?
Jesli nie, gdzie szukac przyczyny? Wymienilem czujnik temperatury i nic sie nie zmienilo.
Auto posiadam od 3 i pol lat i zawsze tak mialo.
Dzieki
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
normalnie jest taka klapka ktora kieruje cieple powietrze do filtra powietrza gdy auto jestzimne. A wiadomo jak cieple to rzadsze i jest go mniej. Moze to co czuejsz to wlasnie mułek tym spowodowany. odczep podciśnienie od klapki i zaślep i sprawdz. (o ile ta klapka w ogole jest w abd)
Ostatnio zmieniony pt gru 26, 2008 16:30 przez sas_gti, łącznie zmieniany 2 razy.
chyba nie ma ale sprawdzesas_gti pisze:normalnie jest taka klapka ktora kieruje cieple powietrze do filtra powietrza gdy auto jestzimne. A wiadomo jak cieple to rzadsze i jest go mniej. Moze to co czuejsz to wlasnie mułek tym spowodowany. odczep podciśnienie od klapki i zaślep i sprawdz. (o ile ta klapka w ogole jest w abd)
[ Dodano: 26 Gru 2008 17:33 ]
czujnik temperatury silnika o ktorym mowie jest w kroccu ktory laczy blok silnika z glowica.Adamtd pisze:Który czujnik wymieniłeś ?kamiljp pisze:Wymienilem czujnik temperaturyA auto odpala bez problemu na zimnym silniku?kamiljp pisze:Jesli nie, gdzie szukac przyczyny?
Auto odpala bez problemu i rowno chodzi
Ostatnio zmieniony pt gru 26, 2008 18:34 przez kamiljp, łącznie zmieniany 1 raz.
więc wymieniłeś czujnik temp. płynu chłodzącego, natomiast za sprawy związane z mocą (dawka paliwa) odpowiada jeszcze czujnik temperatury powietrza w zespole wtryskowym.kamiljp pisze:czujnik temperatury silnika o ktorym mowie jest w kroccu ktory laczy blok silnika z glowica.
Auto odpala bez problemu i rowno chodzi
A czy ta róznica mocy jest znacząca? W abd z mocą biednie i tak... Ja bym podłaczył jeszcze do kompa, ale jeśli nie ma problemów z odpalaniem na zimnym to ja bym z tym żył.
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
ABD zmulony bedzie zarowno od padnietetgo IAT (czujnik temp pow) oraz ECT (czujnik temp cieczy) a skoro dzieje sie to tylko na zimnym silnku to raczej iat odpada, prawda?Adamtd pisze:natomiast za sprawy związane z mocą (dawka paliwa) odpowiada jeszcze czujnik temperatury powietrza w zespole wtryskowym.
[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 18:09 ]
sprawy typu olej nie wymianony od 5 lat można mam nadzieję wykluczyć ?
Samochod jak wiadomo jest slaby a jak na zimnym silniku mi sie trafi go rozpendzac pod gorke to mnie nerwy chwytaja. Roznice czucAdamtd pisze:więc wymieniłeś czujnik temp. płynu chłodzącego, natomiast za sprawy związane z mocą (dawka paliwa) odpowiada jeszcze czujnik temperatury powietrza w zespole wtryskowym.kamiljp pisze:czujnik temperatury silnika o ktorym mowie jest w kroccu ktory laczy blok silnika z glowica.
Auto odpala bez problemu i rowno chodzi
A czy ta róznica mocy jest znacząca? W abd z mocą biednie i tak... Ja bym podłaczył jeszcze do kompa, ale jeśli nie ma problemów z odpalaniem na zimnym to ja bym z tym żył.
Pod komp byl podlonczony i blendov nie wydaje.
Wiesz, do końca pewności nie mam, natomiast zawsze przy problemach z odpalaniem i praca zimnego vsilnika zalecane jest sprawdzanie IATsas_gti pisze:ABD zmulony bedzie zarowno od padnietetgo IAT (czujnik temp pow) oraz ECT (czujnik temp cieczy) a skoro dzieje sie to tylko na zimnym silnku to raczej iat odpada, prawda?
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to fajnie ale z tego powodu wykluczać ECT ?? bo cos tam jest gdzies zalecane?
popatrz na piout sterownika do tego silnika - zoabcz z czego bierze sygnały (zarowno IAT i ECT), potem troszkę poczytaj z jakiego czujnika po co mu sygnał i wtedy stanie sie jasne ze ECT rowniez, a nawet przede wszystkim
U kolegi zostałon wymienony więc prawdopodobnie to nie on. Sa swieta nie chce mi sie licytowac kto ma racje, bo to loteria ale moze to byc zarwono ECT (mimo wymiany, moze trafil wadliwy) IAT jak i jeszcze sporo inych niestety
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 16:43 ]
twoja wypowiedz miala natomiast charakter sugerujący ze kolega wymienil nie ten czujnik temperatury (ze niby powinien IAT a nie ECT) a moim zdaniem akurat zaczął od dobrego bo ECT jest tani i pada najczęściej. Najłatwiej też go pomierzyć
popatrz na piout sterownika do tego silnika - zoabcz z czego bierze sygnały (zarowno IAT i ECT), potem troszkę poczytaj z jakiego czujnika po co mu sygnał i wtedy stanie sie jasne ze ECT rowniez, a nawet przede wszystkim
U kolegi zostałon wymienony więc prawdopodobnie to nie on. Sa swieta nie chce mi sie licytowac kto ma racje, bo to loteria ale moze to byc zarwono ECT (mimo wymiany, moze trafil wadliwy) IAT jak i jeszcze sporo inych niestety
[ Dodano: Sob Gru 27, 2008 16:43 ]
twoja wypowiedz miala natomiast charakter sugerujący ze kolega wymienil nie ten czujnik temperatury (ze niby powinien IAT a nie ECT) a moim zdaniem akurat zaczął od dobrego bo ECT jest tani i pada najczęściej. Najłatwiej też go pomierzyć
Ostatnio zmieniony sob gru 27, 2008 17:42 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie, wcale nie mialem zamiaru tego sugerować - po prostu chciałem sie upewnić, który wymienił najpierw, bo mógł zacząc (zaszaleć ) od czujnik powietrza, a kolejna sprawa - nie każdy wie, że ma taki czujnik.sas_gti pisze:twoja wypowiedz miala natomiast charakter sugerujący ze kolega wymienil nie ten czujnik temperatury
I z tym też się zgadzamsas_gti pisze:a moim zdaniem akurat zaczął od dobrego bo ECT jest tani i pada najczęściej. Najłatwiej też go pomierzyć
Mnie w tym wszystkim nurtuje to, że auto odpala OK, bo jeśli odpalaloby tak sobie to i miałoby prawo być słabe na zimnym silniku. Oczywiście pozostaje okresowa wymiana świec i przewodów WN. Niestety nigdy nie jeździłem autem z ABD, może ten typ tak ma, w co jednak wątpię.
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 120 gości